Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Povrch krajiny VY_III/2_inovace_10_ Povrch krajiny Autor: Mgr. Karin Cahlíková.
Advertisements

GEOGRAFICKÁ TOPOGRAFIE A KARTOGRAFIE. KARTOGRAFIE „Věda zabývající se konstrukcí a obsahem map zemského povrchu, jejich používáním, rozmnožování a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Druhy map turistická mapa.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
obsah mapy a současné mapování
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_02_05_nadmořská výška
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Kartografie Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s orientací na Zemi, zeměpisnými souřadnicemi a používáním.
Na návštěvě u včelaře.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Digitální učební materiál
PRÁCE S WMS SERVERY - Praktická ukázka.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
PLANETA ZEMĚ.
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Fenomén – Google Maps Secret Places
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
ANOTACE NÁZEV: Druhy map AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Venuše Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_11.MAPA-OBRAZ ZEMĚ Téma: MAPA – OBRAZ ZEMĚ (Druhy map a jejich vznik) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2349 Anotace: Tento materiál slouží k výuce základních pojmů kartografie. Žáci rozlišují druhy map a vysvětlí jejich společenský význam. S pomocí map ve školním atlase světa procvičují základní dovednosti čtení mapy.

Druhy map a jejich vznik MAPA – OBRAZ ZEMĚ Druhy map a jejich vznik

Co je to mapa? Mapa: - zmenšený obraz zemského povrchu čím větší území je v mapě znázorněno, tím větší vzniká zkreslení Obsah mapy: název mapy – sděluje, co je v mapě znázorněno mapové pole – znázorněné území; nejdůležitější část mapy legenda – značky a vysvětlivky, které pomáhají číst mapu měřítko – je to poměr, který udává zmenšení zobrazovaného území oproti skutečnosti; nejpoužívanější bývá číselné a grafické měřítko

Druhy map 1. podle měřítka: mapy velkého měřítka a plány (mají velmi malé zkreslení) mapy středního měřítka (většina turistických map) mapy malého měřítka (mapy v atlase světa, nástěnné mapy) 2. podle obsahu obecně zeměpisné (znázorňují přírodní podmínky daného území) politické (znázorňují státy a města bez přírodních podmínek) tematické (znázorňují jen jedno téma nebo několik jevů) atlasy (soubory map – školní, autoatlas,…)

Vznik map - dříve jednoduché náčrtky okolí, dnes s použitím počítače většina map je tvořena díky snímkům z letadel nebo družic vytváří se polohopis, výškopis a popis mapy polohopis = znázornění objektů v mapě pomocí smluvených značek výškopis = znázornění výškových poměrů v krajině vrstevnice = spojují body o stejné nadmořské výšce kóty = číselné údaje u výškových značek popis = pojmenování objektů znázorněných v mapě Kartografie: nauka (věda), která se zabývá tvorbou map

Práce s atlasem světa Jakou barvou jsou v mapách znázorněny nížiny, vysočiny a vodstvo? Vysvětli různé odstíny barev. Zakresli značky pro hlavní město, zemní plyn, velbloudy, národní park, přístav. Vyhledej v atlase světa alespoň 3 mapy malých měřítek. Zapiš, na které straně se nacházejí a jejich název. Které tematické mapy ze školního atlasu světa je možné využít v jiném předmětu než v zeměpise? Zapiš číslo stránky a pro který předmět by byla daná mapa vhodná.