Kariérní řád a motivace k dalšímu vzdělávání učitelů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Advertisements

VOICE of European TeacherS (VOICES) je partnerská síť, která spojuje akademické pracovníky, učitele z praxe, studenty učitelských oborů a instituce, které.
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
C lékařská fakulta – Univerzity Karlovy v Praze Sylabus pro prezentační dovednosti – individuální (IV.) Lektoři: PhDr. Jana Kasalová, PhDr. Jiří.
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
ISCO 88, ISCO 2008 and the Development of the ESeC ISCO 88 CZECH REPUBLIC
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Úspěšný projekt č. CZ / E-Úřad E-learningový vzdělávací program pro další vzdělávání pracovníků ve veřejné správě.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
O formálním vzdělávání dospělých v České republice Milada Rabušicová (ÚPV FF MU) Ladislav Rabušic (FSS MU) 16. conference ČAPV: Pedagogický výzkum jako.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Vzdělávání ve zdravotnictví: migrace nelékařských zdravotnických pracovníků Mgr. Jana Mikulková ředitelka NCO NZO V Brně.
CV FHS Fakultní setkání, Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP 2015
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
Systém DVPP Národní institut pro další vzdělávání Jiří Nekola, Miloslav Vyskočil.
AKČNÍ POLE SOCIÁLNÍ PRÁCE – VÝCHODISKO I CÍL STUDIA OBORU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Institut Celoživotního Vzdělávání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
„K inovaci s inspirací“
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Effective School Management Comenius Regio
CLIL Název operačního programu: OP VK
PROFESE UČITELE Radek Šír.
TTnet (Training of Trainers Network)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pracovní skupina Vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Transkript prezentace:

Kariérní řád a motivace k dalšímu vzdělávání učitelů doc. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D. Česká andragogická společnost, 2015

Výzkumné projekty Analýza systému zdělávání učitelů středních škol v České republice (2013 až 2014) Cultivating and forming regional traditions by the Visegrad Group teachers (2015) Řešitelé: Jaroslav Veteška Markéta Václavková Jarmila Salivarová Kateřina Ducháčová Jaroslav Veteška, 2015

Specifický vysokoškolský výzkum a V4 (2015) Cílem bylo zjistit, jakou motivaci mají učitelé středních škol k dalšímu vzdělávání, zda se jedná např. o finanční ohodnocení, kariérní postup, potřeba osobnostního růstu, potřeba aktualizace znalostí, dobrý pocit, únik z každodenního stereotypu ... Analýza kompetencí lektorů DVU a možnosti jejich rozvoje v andragogickém a didaktickém kontextu Jaroslav Veteška, 2015

Stanovené cíle výzkumu Jaroslav Veteška, 2015

Střední školy v ČR podle zřizovatele Jaroslav Veteška, 2015

Rozdělení respondentů dle před-mětového zaměření v aprobaci Učitel střední školy v ČR dle svého zaměření Počet respondentů V % Učitel všeobecně-vzdělávacích předmětů 218 61 % Učitel odborných předmětů 86 25 % Učitel praktického vyučování (vč. zdravotnických oborů) 32 9 % Učitel odborného výcviku 19 5 % Jaroslav Veteška, 2015

Motivační aspekty k dalšímu vzdělávání učitelů Motivační faktor Počet let pedagogické praxe 0 – 5 let 6 – 10 let 11 – 15 let 16 – 20 let více než 20 let Vyšší finanční ohodnocení 73 % 93 % 77 % 82 % 91 % Udržení pracovního místa 15 % 33 % 57 % 66 % 74 % Vlastní zájem o obor, konkrétní problematiku 86 % 72 % 70 % 59 % 68 % Získání certifikátu, osvědčení 39 % 21 % 14 % 7 % 9 % Pobavení, odreagování 69 % 49 % 30 % 71 %

Postoj vedení školy k dalšímu vzdělávání učitelů Jaroslav Veteška, 2015

Způsoby získávání informací o možnostech dalšího vzdělávání Jaroslav Veteška, 2015

Je nabídka kurzů dalšího vzdělávání učitelů tematicky různorodá a dostačující? 29 % 55 % Jaroslav Veteška, 2015

Zdroje VÁCLAVKOVÁ, M. Analýza systému dalšího vzdělávání učitelů středních škol v České republice. In: VETEŠKA, Jaroslav (ed.). Celoživotní učení pro všechny – výzva 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2014, s. 206–223. ISBN 978-80-7452-047-1. VETEŠKA, J. a kol. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. 167 s. ISBN 978-80-905460-0-4. VETEŠKA, J., VÁCLAVKOVÁ, M., SALIVAROVÁ, J. Further Education of Upper Secondary School Teachers in the Czech Republic in the Context of Forming Regional Traditions. In: Cultivating and forming regional traditions by the Visegrad Group teachers. Katowice: University of Silesia, 2015. Jaroslav Veteška, 2015