Monitorovací výbor OP VVV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Animace škol (šablony). Termíny Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK) Avízo výzvy – duben 2016 První výzva (vlna) – květen 2016 Právní.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Členská schůze MAS Nepomuk,
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Animace škol (šablony)
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Transkript prezentace:

Monitorovací výbor OP VVV 4. Monitorovací výbor Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání Praha 25. února 2015

Program: 9:00 – 9:30 Registrace 9:30 – 10:00 Úvodní slovo předsedy MV OP VVV a zástupce Evropské komise 10:00 – 10:30 Hlavní události od minulého MV OP VVV (vyhlášené výzvy, činnost PKP, naplňování předběžných podmínek) 10:30 – 12:00 Projednání materiálů k výzvám (principy pro výběr operací, metodika výběru projektů, hodnoticí a výběrová kritéria) - k projednání a schválení

10:30 – 11:00 Výzva Individuální projekty systémové II 11:00 – 11:30 Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování 11:30 – 12:00 Výzva Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL   12:00 – 13:00 oběd 13:00 – 14:00 Různé (konzultace k registraci a užívání MS2014+) 14:00 – 14:10 Závěr

Kick-off speeches Dr. Michael Morass PhDr. Mgr. Václav Velčovský, Ph.D.

Hlavní události od minulého MV OP VVV

Vyhlášené výzvy od posledního zasedání MV OP VVV 14. ledna 2016 Výzva č. 02_16_009 pro Technickou pomoc OP VVV v prioritní ose 4 OP VVV 20. ledna 2016 Výzva č. 02_16_012 Gramotnosti v prioritní ose 3 OP VVV Výzva č. 02_16_011 Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových vztahů v prioritní ose 3 OP VVV Výzva č. 02_16_010 Budování kapacit pro rozvoj škol I. v prioritní ose 3 OP VVV 25. ledna 2016 Výzva č. 02_16_013 Výzkumné infrastruktury 27. ledna 2016 Výzva č. 02_16_014 Budování expertních kapacit – transfer technologií

Vyhlášené výzvy od posledního zasedání MV OP VVV 5. února 2016 Výzva č. 02_16_018 Rozvoj výzkumně zaměřených studijních programů Výzva č. 02_16_017 Výzkumné infrastruktury pro vzdělávací účely - budování či modernizace Výzva č. 02_16_016 ERDF výzva pro vysoké školy Výzva č. 02_16_015 ESF výzva pro vysoké školy

Činnost PKP - pro informaci

Pracovní skupiny pod MV OP VVV Pracovní skupina Plánovací komise programu (PKP) 14. ledna 2016: schválení aktualizovaného Jednacího řádu a seznámení se změnami ve Statutu PKP, schválení úprav v harmonogramu výzev pro rok 2015 a projednání a schválení harmonogramu výzev pro rok 2016 Dílčí Pracovní skupina PKP pro PO1 a PO2 9. února 2016: schválení aktualizovaného Jednacího řádu a seznámení se změnami ve Statutu PKP dílčí pro PO1 a PO2, projednání věcného záměru výzev: Dlouhodobá mezisektorová spolupráce, Předaplikační výzkum, IPs Centralizované informační zdroje, Projednání věcného záměru výzvy IPs Strategické řízení VaVaI

Dílčí Pracovní skupina PKP pro PO3 14. ledna 2016: schválení aktualizovaného Jednacího řádu a seznámení se změnami ve Statutu PKP dílčí pro PO 3, projednání věcného záměru výzev: Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL, Individuální projekty systémové II, Podpora škol formou zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ 1

Stav naplňování předběžných podmínek Podkladový materiál č. 3.1 až 3.3

Stav naplňování předběžných podmínek - pro informaci Akční plán inkluzivního vzdělávání byl zaslán k vyhodnocení na EK 31. července 2015 Naplňuje předběžnou podmínku 10.1 a 10.3 Zpětná vazba obdržena 17. září 2015 Odesláno vypořádání připomínek 29. října 2015 26. ledna 2016 obdrželo MŠMT dopis z EK o verifikaci předběžné podmínky 10.3 a o požadavku na doplnění dalších informací k předběžné podmínce 10.1 12. února 2016 odeslána odpověď paní ministryně spolu s návrhem aktualizace APIV

Stav naplňování předběžných podmínek na úrovni OP VVV Předběžná podmínka Gestor PP splněna při schválení programu EK (ANO/NE) Pokud nebyla PP splněna při schválení programu Proces dokončen Termín splnění dle AP Termín splnění na národní úrovni Termín formálního zaslání EK (přes SFC) Termín formální verifikace EK O1 Nediskriminace ÚV ANO ---   O2 Rovnost mužů a žen O3 Zdravotní postižení MPSV O6 EIA/SEA MŽP O4 Veřejné zakázky - OPVVV ŘO VVV NE 30.06.2015 30.06. 2015 dosud neodesláno

Stav naplňování předběžných podmínek na úrovni OP VVV Předběžná podmínka Gestor PP splněna při schválení programu EK (ANO/NE) Pokud nebyla PP splněna při schválení programu Proces dokončen Termín splnění dle AP Termín splnění na národní úrovni Termín formálního zaslání EK (přes SFC) Termín formální verifikace EK T1.1 Výzkum a Vývoj – Inteligentní specializace ÚV NE 30. 09. 2015 dosud neodesláno ---   T1.2 Výzkum a Vývoj – víceletý plán pro sestavování rozpočtu ANO T10.1 Ukončování školní docházky MŠMT 30. 06. 2015 29. 07. 2015 31. 07. 2015 očekávána verifikace T10.2 Vysokoškolské vzdělávání

Stav naplňování předběžných podmínek na úrovni OP VVV Předběžná podmínka Gestor Stav plnění (ČÁSTEČNĚ/NE) Termín splnění PP dle AP Popis aktuálního plnění PP, včetně možné identifikace změn v Akčním plánu (max. 1000 znaků) O4 Veřejné zakázky MMR ČÁSTEČNĚ 31. 12. 2016 Došlo ke splnění dvou opatření v termínech stanovených v Akčním plánu a jednoho kritéria týkajícího se posílení správní kapacity. Z celkem čtyř kritérií zbývají splnit ještě dvě kritéria. Předběžná podmínka je na národní úrovni plněna dle Akčního plánu. O5 Veřejná podpora - 30. 06. 2016 Z celkem tří kritérií zbývá splnit pouze jedno kritérium týkající se posílení správní kapacity.

Stav naplňování předběžných podmínek na úrovni OP VVV Předběžná podmínka Gestor Stav plnění (ČÁSTEČNĚ/NE) Termín splnění PP dle AP Popis aktuálního plnění PP, včetně možné identifikace změn v Akčním plánu (max. 1000 znaků) O7 Statistické systémy a ukazatele výsledků MMR ČÁSTEČNĚ 30. 06. 2016 Došlo ke splnění jednoho kritéria v souvislosti se splněním programů. Z celkem šesti kritérií je třeba splnit ještě čtyři. Předběžná podmínka je na národní úrovni plněna dle Akčního plánu. O7 Statistické systémy a ukazatele výsledků – OP VVV OP VVV NE 31. 12. 2016 Je potřeba splnit jedno opatření na úrovni programu týkající se indikátorů k začlenění Romů do vzdělávání. T9.2 Politika začleňování Romů ÚV   31. 03. 2016 Z šesti kritérií nesplněno jedno kritérium týkající se kontrolních metod, které umožní hodnocení dopadu opatření na integraci Romů, a přezkumného mechanismu pro upravování strategie (Metodika hodnocení a monitoringu Strategie romské integrace do roku 2020). Předběžná podmínka je plněna dle Akčního plánu.

Projednání připravovaných výzev

Individuální projekty systémové II Podkladový materiál č. 2.1.1 až 2.1.5 - k projednání a schválení Představení výzvy Cílem této výzvy je zejména snižovat nerovnosti ve vzdělávání, podporovat kvalitní výuku a učitele jako její klíčový předpoklad a budovat kapacity pro odpovědné a efektivní řízení vzdělávacího systému. Strategickým přístupem a filozofií PO 3 OP VVV je zaměření podpory na zásadní oblasti změn, bez kterých není možné úspěšné dokončení kurikulární reformy. K těmto zásadním oblastem patří: Kultura učení, Leadership, Inkluze, Metodická podpora učitele (Mentoring), Aktivizující formy učení.

Individuální projekty systémové II Alokace: 450 000 000 Kč Příjemce: Organizační složky státu a příspěvkové organizace státu Cílová skupina: Děti a žáci, Studenti vyšších odborných škol, Studenti vysokých škol - budoucí pedagogičtí pracovníci, Pedagogičtí pracovníci, Rodiče dětí a žáků, Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice, Pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství, Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže, Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení, Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice, Veřejnost

Individuální projekty systémové II Podporované aktivity: Implementace akčního plánu pro inkluzivní vzdělávání – metodická podpora Implementace akčního plánu pro inkluzivní vzdělávání – podpora pedagogických pracovníků Modernizace odborného vzdělávání Metodika výběru projektů včetně hodnoticích a výběrových kritérií pro výzvu

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Podkladový materiál č. 2.2.1 až 2.2.5 - k projednání a schválení Představení výzvy Cílem této výzvy je podporovat základy vzdělávání rozvojem čtenářské a matematické gramotnosti, kvalitnější vzdělávání dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a také podporovat společné vzdělávání tím, že umožňuje osobnostní a sociální rozvoj pedagogů, nabízí vzdělávání v tématech, která se společným vzděláváním souvisejí, umožňuje vzájemné učení škol a pedagogů a personální podporu škol

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Alokace: 4 500 000 000 Kč Příjemce: Právnické osoby vykonávající činnost mateřské školy, nebo základní školy, nebo mateřské a základní školy zapsané v rejstříku škol a školských zařízení, které ve školním roce, ve kterém žádají o podporu, mají minimálně jedno dítě/žáka. Cílová skupina: Děti v mateřských školách, žáci základních škol, pedagogičtí pracovníci mateřských a základních škol a rodiče dětí a žáků

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Podporované aktivity: I. Mateřské a základní školy 1. Personální podpora MŠ a ZŠ II. Mateřské školy 1. Personální podpora MŠ - Chůva 2. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů – inkluzivní MŠ 3. Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ III. Základní školy 1. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ 2. Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ 3. Spolupráce s rodiči žáků ZŠ Metodika výběru projektů včetně hodnoticích a výběrových kritérií pro výzvu

Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Podkladový materiál č. 2.3.1 až 2.3.5 - k projednání a schválení Představení výzvy Výzva pro obce zapojené v Koordinovaném přístupu pro sociálně vyloučené lokality se soustředí na podporu inkluzivního vzdělávání právě na území sociálně vyloučených lokalit. Obce budou podpořeny v jejich roli koordinátora řešení problematiky inkluzivního vzdělávání. Další aktivity budou moci obce zacílit na přímou podporu MŠ, ZŠ a SŠ v oblasti zavádění a realizace individuální integrace.

Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Alokace: 250 000 000 Kč Příjemce: Obce/ Svazky Cílová skupina: Žáci/děti ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného - povinná cílová skupin; Žáci, kteří jsou ohroženi předčasným odchodem ze vzdělávání; Děti a žáci, pokud jsou aktivity realizovaného projektu zaměřeny na vytváření inkluzivního prostředí ve škole, školském zařízení pro zájmové vzdělávání a organizacích působících v oblasti volného času dětí a mládeže; Rodiče dětí a žáků, pracovníci škol a školských zařízení, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení; Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže, studenti pedagogických fakult a oborů zaměřených na vzdělávání dětí a žáků;

Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Podporované aktivity: Aktivita č. 2 Podpora obce při zavádění inkluzivního vzdělávání Aktivita č. 3 Předškolní vzdělávání Aktivita č. 4 Prevence školní neúspěšnosti Metodika výběru projektů včetně hodnoticích a výběrových kritérií pro výzvu

Různé

Plánované termíny MV OP VVV: 5. zasedání MV OP VVV 27. dubna 2016 6. zasedání MV OP VVV 22. září 2016 7. zasedání MV OP VVV 15. prosince 2016