Popis značení v prstokladech stupnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

VY_32_INOVACE_ZIK_III-2_17
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
DSC Monitor DSC Monitor Obsah Tato PowerPointová prezentace je rozdělena do několika různých sekcí. Stisknutím názvu sekce.
Sassí cosmetics ®. Každý začíná v pozici Sassí Beauty Partnerka. Další pozice jsou: 1.Sassí Koordinátorka 2.Sassí Ředitelka Nyní si ukážeme, jak můžete.
Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy,
Příloha č. M2: Katastrální mapa se zákresem ZCHÚ – klad listů S Mapový podklad © ÚKM ZK – Polohopis informativního charakteru odvozen z katastrální mapy.
Mgr. Vlastislav Kučera přednáška č. 10.  Polohování ◦ Absolutní polohování  Vlastnosti ◦ umístění ◦ display ◦ visibility.
Státní symboly České Republiky
Český jazyk a literatura
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nápověda k nalezení místa projektu Úhonice I. a II. etapa
Akordeon Šťastný Mikuláš.
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
ČLOVĚK JAKO OBČAN V DEMOKRATICKÉM STÁTĚ STÁTNÍ SYMBOLY
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Desítková Dvojková.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Práce s textovými konektory
HROMADNÉ PŘEJMENOVÁNÍ SOUBORŮ POMOCÍ PROGRAMU TOTAL COMMANDER Vytvořil: Petr Šolín.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
Použití dotazu jako zdroj dat pro pohled Vypracovala: Procházková Petra.
V první části bych vás chtěl provést kytarovým světem. Uvidíte mnoho zajímavých kytar na různé styly hudby Druhů kytar je mnoho a jejich jmenování by.
VOLEJBAL 1.
Název Hudební značky, notace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Co je to akord? Hudební výchova
Psaní všemi deseti.
Instalace MS Dynamics NAV 5.0 Stručný návod. Umístění zdrojových souborů pro instalaci Přes připojení eduroam (podle testů zhruba 8-10 minut) –
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Státní symboly ČR N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 6. Přenos modelu mezi programy „Inventor“ a „EdgeCAM“- základní nastavení.
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov Autor : Marcela Pilná Název : VY_32_INOVACE_INFORMAČNÍ_GRAMOTNOST_08 Téma : Český jazyk- porozumění textu(obrázkový.
I. Pomocí roztahování buněk (viz přednáška Příprava dat) vyplnit buňky čísly od 1 do 79 Příklad používání funkcí: II. Spoj příjmení a jméno do jednoho.
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Jak sestavit dokument v Apstr 4
Cvičení z meteorologie a klimatologie podzim 2009
Praktické příklady k procvičování
Vypracoval-Matěj Šmíd
KIV/ZD cvičení 5 Tomáš Potužák.
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_91_KYTARA
Stupnice Tematická oblast
Konstrukce trojúhelníku
Ejhle, člověk.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Matematika Variace.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Konstrukce trojúhelníku
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
A5M33IZS – Informační a znalostní systémy
Český jazyk a literatura
Európy Krížova cesta IX. X. VIII. XI. VII. VI. V. XII. IV. XIII. III.
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
HUDEBNÍ VÝCHOVA STUPNICE
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
elektronová konfigurace atomu
Příklady použití, doporučená nastavení
téma vyjádření Obrázek SmartArts obrázky na červeném pozadí
Tvorba webových stránek
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
ABC, s.r.o. Na Okraji 6 Praha 10.
Transkript prezentace:

Popis značení v prstokladech stupnic C dur C dur C dur Čísla v prstokladech tentokrát znamenají tóny stupnice. Pro stupnici C dur pak jsou její tóny C D E F G A H C očíslovány jako 1 2 3 4 5 6 7 1.. Má to své výhody při posunech prstokladů do jiných poloh vás nematou jména tónů, a přesto vám čísla napovídají, kde jsou které tóny.. I 4 1 4 I 4 I 4 I C dur Tabulka vám říká, že tento prstoklad je pro zahrátí stupnice C dur. Posunutím celého tohoto prstokladu po hmatníku můžete zahrát ostatní durové stupnice. K rychlejšímu určení vámi chtěné stupnice vám pomůže tato tabulka 7 3 6 7 3 7 3 6 II C# dur D dur 5 1 4 2 5 5 1 4 5 1 4 4 III D dur 7 7 7 7 3 6 IV D# dur 6 2 5 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 5 1 4 V E dur 4 4 7 VI F dur 6 2 7 2 7 6 2 5 1 3 6 VII F# dur 5 1 5 1 4 VIII G dur 2 7 IX G# dur Každý prst levé ruky se stará o jeden pražec.. Teda, když to stačí.. Ukazováček nebo malíček občas může sáhnout ve svém směru o pražec dál.. 1 3 6 4 2 7 5 Popis značení v prstokladech stupnic 5 1 Hrajete-li tóny 6,7,1 a dál né, pak skončíte na tónu 1 malíčkem podle malého žlutého obdélníčku v pražci nahoře.. Pokud však hrajete tóny 6,7,1,2, pak po odehrátí tónu 7 přesunete ukazováček do jiné polohy a hrajete dál tón 1 a 2.. 7 6 1 2 Šipky vám v prstokladech napovídají posuny v polohách. Třeba hraju-li tóny 5,6,7 vidíte, že se malíček posunul o dva pražce a tím ukazováček krásně skočil do následujícího tónu 7 Pokračujete-li tóny 7,1,2,3.. Pak vidíte po odehrátí tónů 7,1,2 posun ukazováčku z tónu 7 na tón 3, tedy posun do jiné polohy.. Při hraní tónů 3,2,1,7 se hrají tóny 3,2,1 tak, jako by se hrálo s ukazováčkem podle tónu 3, (a dál nápověda trojúhelníčky) Mezi tóny 1 a 7 ukazováček posunete do polohy podle tónu 7.. 4 7 5 6 1 3 2 5 6 4 Hraju-li za sebou tóny 4,5,6 dodržuju prstoklad od ukazováčku a pro 6-ku se natáhnu malíčkem. Hraju-li za sebou tóny 6,5,4 dodržuju prstoklad od malíčku (nyní mi napovídá barva v trojuhelníčku) a nakonec se natáhnu ukazováčkem pro 4-ku

I II Bb D# G# H E A G C F C# F# D E A D g h e 1 2 3 4 5 dur V muzice se používá 12 rozdílně pojmenovaných tónů. Podívejte se na tyto tóny, jsou v barevných polích na zobrazení části kytarového hmatníku vpravo. V I. pozici hmatníku můžeme tedy vymyslet 12 různých prstokladů pro tóny obsažené v durové stupnici. Právě umístění základního tónu (1), na které struně a pražci se nachází, mění strukturu rozložení tónů na hmatníku. Abysme se mohli domluvit, o který prstoklad tu jde, můžeme si prstoklady označit dvojciferným číslem, v němž vyšší řád bude říkat na kolikáté basové struně se základní tón stupnice (1) nachází, a pak nižší řád čísla bude pozice pražce na struně, kde se základní tón stupnice (1) nachází.. Nejzajímavější prstoklady jsou 12 a 24, jsou označeny zelenou barvou. Tóny durové stupnice se v nich nacházejí v rozsahu čtyř pražců. To je pro hraní velice příjemné, nemusíte se nikam natahovat, každý prst levé ruky má svůj pražec.. Zajímavé jsou i prstoklady modré 13 a 15 , a vlastně jsou to stejné prstoklady jako ty zelené 12 a 24, jen jsou posunuty do pozice II Prstoklad 22 žlutý lze zahrát v rámci čtyř pražců, ale pro nejtenčí dvě struny musíte změnit pozici posunutím ukazováčku o jeden pražec. Oranžové prstoklady 11, 14, 15, 21, 23, 31, 32 je možné zahrát na pěti pražcích, to znamená, že se v nich bude muset dohmatávat malíčkem a nebo ukazováčkem. Lépe jsou hratelné až ve vyšších polohách hmatníku I Bb D# G# H E A G C F C# F# D E A D g h e 5 1 2 3 4 dur II 11 21 31 12 22 32 13 23 14 24 15 25 Stupnice C dur a stupnice A moll obsahují stejné tóny. Stupnice dur se hraje od 1. tónu C D E F G A H C A stupnice A moll se hraje od 6. tónu A H C D E F G A Ale i přes to jsou v následujících tabulaturách vyobrazeny obě verze prstokladů s počátkem vždy od prvního tónu.. Pokud vezmeme tón, od něhož je durová stupnice vytvořena jako strunu a stisklý pražec, pak se dají prstoklady pojmenovat dvojciferným číslem…

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 11 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 1. struně na 1. pražci přes 5 pražců se změnou polohy na 1. struně na 1. pražci přes 5 pražců I 1 4 5 1 I 1 4 I F dur I 3 6 7 3 I 3 6 I D mi 7 3 7 3 II F# dur 2 5 2 5 II D# mi 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 III G dur 4 7 3 6 1 4 4 7 3 6 1 4 III E mi IV G# dur IV F mi 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 V A dur 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 V F# mi 1 4 VI Bb dur 3 6 VI G mi VII H dur VII G# mi VIII C dur VIII A mi IX C# dur IX Bb mi X D dur X H mi XI D# dur XI C mi XII E dur XII C# mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 12 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 1. struně na 2. pražci přes 4 pražce I 7 3 6 2 7 I F# dur I 2 5 1 4 2 I D# mi 1 4 5 1 II G dur 3 6 7 3 II E mi 7 3 III G# dur 2 5 III F mi 2 5 1 4 6 2 IV A dur 4 7 3 6 1 4 IV F# mi V Bb dur V G mi VI H dur VI G# mi VII C dur VII A mi VIII C# dur VIII Bb mi IX D dur IX H mi X D# dur X C mi XI E dur XI C# mi XII F dur XII D mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 13 12 II.poloha Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 1. struně na 3. pražci přes 4 pražce od II. polohy I I I F# dur I I I D# mi II 7 3 6 2 7 II G dur II 2 5 1 4 2 II E mi 1 4 5 1 III G# dur 3 6 7 3 III F mi 7 3 IV A dur 2 5 IV F# mi 2 5 1 4 6 2 V Bb dur 4 7 3 6 1 4 V G mi VI H dur VI G# mi VII C dur VII A mi VIII C# dur VIII Bb mi IX D dur IX H mi X D# dur X C mi XI E dur XI C# mi XII F dur XII D mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 14 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 1. struně Na 4. pražci přes 5 pražců I 6 2 5 1 3 6 I G# dur I 1 4 7 3 5 1 I 1 4 7 I F mi 4 II A dur 6 II F# mi 7 3 6 2 7 III Bb dur 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 III G mi 1 4 5 1 IV H dur 3 6 7 3 3 6 7 3 IV G# mi 7 V C dur 2 2 5 V A mi VI C# dur 3 6 1 4 VI Bb mi VII D dur VII H mi VIII D# dur VIII C mi IX E dur IX C# mi X F dur X D mi XI F# dur XI D# mi XII G dur XII E mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 15 14 II.poloha Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 1. struně na 5. pražci přes 5 pražců od I. polohy na 1. struně na 4. pražci přes 5 pražců od II. polohy I 7 I G# dur I I I F mi 6 2 5 1 3 6 II 6 2 5 1 3 6 II A dur II 1 4 7 3 5 1 II 1 4 7 II F# mi 4 4 III Bb dur 6 III G mi 7 3 6 2 7 7 3 6 2 7 IV H dur 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 IV G# mi 1 4 5 1 1 4 5 1 V C dur 3 6 7 3 3 6 7 3 V A mi 7 VI C# dur 2 2 5 VI Bb mi VII D dur 3 6 1 4 VII H mi VIII D# dur VIII C mi IX E dur IX C# mi X F dur X D mi XI F# dur XI D# mi XII G dur XII E mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 21 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 2. struně na 1. pražci přes 5 pražců se změnou polohy na 2. struně na 1. pražci přes 5 pražců I 5 1 4 2 5 I 5 1 4 I Bb dur I 7 3 6 4 7 I 7 3 6 I G mi 7 7 II H dur 2 2 II G# mi 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 III C dur 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 III A mi 4 4 IV C# dur 6 6 IV Bb mi 7 3 6 7 7 3 6 2 7 V D dur 2 5 1 2 2 5 1 4 2 V H mi 5 1 VI D# dur 7 3 VI C mi VII E dur VII C# mi VIII F dur VIII D mi IX F# dur IX D# mi X G dur X E mi XI G# dur XI F mi XII A dur XII F# mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 22 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 2. struně na 2. pražci přes 4 pražce s posunem na 2. struně na 2. pražci přes 4 pražce s posunem I 7 3 6 I 7 3 6 I H dur I 2 5 1 I 2 5 1 I 2 5 1 I G# mi 5 1 4 2 5 5 1 4 II C dur 7 3 6 4 7 7 3 6 7 3 6 II A mi 7 7 III C# dur 2 2 2 III Bb mi 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 IV D dur 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 IV H mi 4 4 V D# dur 6 6 6 V C mi 7 2 7 VI E dur 2 4 2 1 4 2 VI C# mi 5 1 VII F dur 7 3 7 3 VII D mi VIII F# dur VIII D# mi IX G dur IX E mi X G# dur X F mi XI A dur XI F# mi XII Bb dur XII G mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 23 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 2. struně na 2. pražci přes 5 pražců s posunem na 2. struně na 2. pražci přes 5 pražců s posuny na 2. struně na 3. pražci přes 5 pražců I 4 1 4 I 4 I 4 I C dur I 6 3 6 I 6 I A mi 7 3 6 7 3 6 7 3 II C# dur 2 5 1 2 5 1 II Bb mi 5 1 4 2 5 5 1 4 5 1 4 III D dur 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 III H mi 7 7 7 IV D# dur 2 2 IV C mi 6 2 5 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 V E dur 1 4 7 5 1 1 4 7 3 5 1 V C# mi 4 4 VI F dur 6 VI D mi 2 7 6 2 7 VII F# dur VII D# mi 5 1 5 1 VIII G dur VIII E mi IX G# dur IX F mi X A dur X F# mi XI Bb dur XI G mi XII H dur XII G# mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 24 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 2. struně na 4. pražci přes 4 pražce I 3 6 2 5 7 3 I C# dur I 5 1 4 7 2 5 I 5 1 4 7 I 5 1 4 7 I Bb mi 4 1 4 II D dur 6 3 6 6 3 6 6 II H mi 7 3 6 III D# dur 2 5 1 2 5 1 2 5 1 III C mi 5 1 4 2 5 IV E dur 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 IV C# mi V F dur 2 2 V D mi VI F# dur 1 5 1 3 5 1 VI D# mi VII G dur 6 VII E mi VIII G# dur VIII F mi IX A dur IX F# mi X Bb dur X G mi XI H dur XI G# mi XII C dur XII A mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 25 24 II.poloha Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 2. struně na 5. pražci přes 4 pražce od II. polohy I I C# dur I I I Bb mi II 3 6 2 5 7 3 II D dur II 5 1 4 7 2 5 II 5 1 4 7 II H mi 4 1 4 III D# dur 6 3 6 6 3 6 III C mi 7 3 6 IV E dur 2 5 1 2 5 1 IV C# mi 5 1 4 2 5 V F dur 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 V D mi VI F# dur 2 VI D# mi VII G dur 5 1 VII E mi VIII G# dur VIII F mi IX A dur IX F# mi X Bb dur X G mi XI H dur XI G# mi XII C dur XII A mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 31 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 3. struně na 1. pražci přes 5 pražců I 2 5 1 4 6 2 I D# dur I 4 7 3 6 1 4 I C mi II E dur II C# mi 3 6 2 5 7 3 III F dur 5 1 4 7 2 5 III D mi 4 1 4 IV F# dur 6 3 6 IV D# mi 7 3 V G dur 2 5 V E mi VI G# dur VI F mi VII A dur VII F# mi VIII Bb dur VIII G mi IX H dur IX G# mi X C dur X A mi XI C# dur XI Bb mi XII D dur XII H mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll 32 Studie prstokladů tónů stupnic v dur a v moll na 3. struně Na 2. pražci přes 5 pražců I 7 3 I E dur I 2 5 I C# mi 2 5 1 4 6 2 II F dur 4 7 3 6 1 4 II D mi III F# dur III D# mi 3 6 2 5 7 3 IV G dur 5 1 4 7 2 5 IV E mi 4 1 4 V G# dur 6 3 6 V F mi VI A dur VI F# mi VII Bb dur VII G mi VIII H dur VIII G# mi IX C dur IX A mi X C# dur X Bb mi XI D dur XI H mi XII D# dur XII C mi

Studie prstokladů tónů stupnic v dur s ohledem na akordy 11 F dur 12 F# dur 13 G dur 14 G# dur 15 A dur 21 B dur I 1 4 5 7 I 7 3 6 2 7 I 4 I 6 2 5 1 3 6 I 7 I 5 1 4 2 5 7 3 1 4 5 1 7 3 6 2 7 4 6 2 5 1 3 6 7 2 5 1 4 6 2 7 3 1 4 5 1 7 3 6 2 7 4 6 2 5 1 3 6 2 5 1 4 6 2 7 3 1 4 5 1 7 3 6 2 7 4 3 6 2 5 7 3 2 5 1 4 6 2 7 3 1 4 5 1 7 3 6 2 7 22 H dur 23 C dur 24 C# dur 25 D dur 31 D# dur 32 E dur I 7 3 6 I 4 1 4 I 3 6 2 5 7 3 I I 2 5 1 4 6 2 I 7 3 5 1 4 2 5 7 3 6 4 1 4 3 6 2 5 7 3 2 5 1 4 6 2 7 5 1 4 2 5 7 3 6 4 1 4 3 6 2 5 7 3 6 2 5 1 3 6 7 5 1 4 2 5 7 3 6 4 1 4 3 6 2 5 7 3 4 6 2 5 1 3 6 7 5 1 4 2 5 7 3 6 4 1 4

Studie prstokladů tónů stupnic v moll s ohledem na akordy 11 F moll 12 F# moll 13 G moll 14 G# moll 15 A moll 21 B moll I 1 4 7 3 5 1 I 2 I 7 3 6 4 7 I 2 5 1 I 6 3 6 I 5 1 4 7 2 5 6 1 4 7 3 5 1 2 7 3 6 4 7 2 5 1 6 3 6 2 5 1 4 2 6 1 4 7 3 5 1 2 7 3 6 4 7 2 5 1 3 6 7 3 2 5 1 4 2 6 1 4 7 3 5 1 2 7 3 6 4 7 2 5 3 6 7 3 2 5 1 4 2 6 1 4 7 3 5 1 2 22 H moll 23 C moll 24 C# moll 25 D moll 31 D# moll 32 E moll I I 4 7 3 6 1 4 I 2 5 I 3 6 7 3 I 2 5 1 4 2 I 6 5 1 4 7 2 5 4 7 3 6 1 4 2 5 3 6 7 3 2 5 1 4 2 6 3 6 5 1 4 7 2 5 4 7 3 6 1 4 2 5 3 6 7 3 2 5 1 6 3 6 5 1 4 7 2 5 4 7 3 6 1 4 2 5 7 3 6 4 7 2 5 1 6 6 5 1 4 7 2 5 4 7 3 6 1 4

Studie prstokladů jednotlivých stupnic v dur s ohledem na akordy 11 F dur 12 F# dur 13 G dur 14 G# dur 15 A dur 21 B dur I 1 4 I 3 6 I I 2 5 1 I 7 I 1 4 11 21 31 41 11 21 31 41 7 1 4 3 6 2 5 1 7 12 22 32 42 12 22 32 42 2 5 1 7 1 4 3 6 2 5 1 13 23 33 43 13 23 33 43 2 5 1 7 1 4 3 6 14 24 34 44 14 24 34 44 3 6 2 5 1 7 1 4 3 6 15 25 35 45 15 25 35 45 22 H dur 23 C dur 24 C# dur 25 D dur 31 D# dur 32 E dur I 3 6 I I 2 5 7 I I 1 4 I 3 1 4 3 6 1 2 5 7 1 4 6 7 1 4 3 6 1 2 5 7 2 5 1 7 1 4 3 6 1 2 5 7 2 5 1 1 4 3 6 1

Studie prstokladů jednotlivých stupnic v dur s ohledem na akordy 33 f dur 34 f# dur 35 g dur 41 g# dur 42 a dur I 5 1 I 2 7 I 4 I 1 3 6 I I 11 21 31 41 3 5 1 2 7 4 7 1 3 6 12 22 32 42 1 4 6 3 5 1 2 4 13 23 33 43 1 4 6 3 5 1 2 7 14 24 34 44 2 7 1 6 5 1 15 25 35 45

Studie prstokladů jednotlivých stupnic v moll s ohledem na akordy 11 F moll 12 F# moll 13 G moll 14 G# moll 15 A moll 21 B moll I I 1 4 7 I I 3 6 I 2 5 1 I I I 1 4 7 11 21 31 41 II 1 4 7 3 6 2 5 1 12 22 32 42 2 5 1 III 1 4 7 3 6 2 5 1 13 23 33 43 3 6 2 5 1 IV 1 4 7 3 6 14 24 34 44 3 6 2 5 1 V 1 4 7 15 25 35 45 22 H moll 23 C moll 24 C# moll 25 D moll 31 D# moll 32 E moll I I I 3 6 I 2 5 I I I 1 4 I II 1 4 7 3 6 1 2 5 7 II 1 4 III 1 4 7 3 6 1 2 5 7 2 5 1 IV 1 4 7 3 6 1 2 5 3 6 2 5 1 V 1 4 7 3 6 1

Studie prstokladů jednotlivých stupnic v moll s ohledem na akordy 33 f moll 34 f# moll 35 g moll 41 g# moll 42 a moll 43 bb moll I 3 5 1 I 2 I 4 7 I I 1 I 3 6 I 2 5 11 21 31 41 6 3 5 1 2 4 7 1 3 6 12 22 32 42 1 4 6 3 5 1 2 4 7 1 13 23 33 43 7 1 4 6 3 5 1 2 4 7 14 24 34 44 2 7 1 6 5 1 15 25 35 45 1

Tabulka pro posun prstokladů po hmatníku 1 C C# D D# E F F# G G# A Bb H 1 2 C# D D# E F F# G G# A Bb H C 2 3 D D# E F F# G G# A Bb H C C# 3 4 D# E F F# G G# A Bb H C C# D 4 5 E F F# G G# A Bb H C C# D D# 5 6 F F# G G# A Bb H C C# D D# E 6 7 F# G G# A Bb H C C# D D# E F 7 8 G G# A Bb H C C# D D# E F F# 8 9 G# A Bb H C C# D D# E F F# G 9 10 A Bb H C C# D D# E F F# G G# 10 11 Bb H C C# D D# E F F# G G# A 11 12 H C C# D D# E F F# G G# A Bb 12 C C# D D# E F F# G G# A Bb H

Studie prstokladů jednotlivých základních stupnic v dur 11 12 13 14 15 21 F dur F# dur G dur G# dur A dur B dur I 1 4 I 3 6 I 2 5 1 I 7 I 1 4 7 1 4 II 3 6 2 5 1 7 2 5 1 7 1 4 3 6 2 5 1 2 5 1 7 1 4 3 6 3 6 2 5 1 7 1 4 3 6 22 23 24 25 31 32 H dur C dur C# dur D dur D# dur E dur I 3 6 I 2 5 7 I 1 4 I 3 1 4 II 3 6 1 II 2 5 7 1 4 6 7 1 4 3 6 1 2 5 7 2 5 1 7 1 4 3 6 1 2 5 7 2 5 1 1 4 3 6 1 Přes 4 pražce Přes 4 pražce posun celý prstoklad o +1 polohu Přes 4 pražce, s posuvem uprostřed stupnice do polohy +1 Přes 5 pražců

Studie prstokladů jednotlivých základních stupnic v dur 33 34 35 41 42 f dur f# dur g dur g# dur a dur I 5 1 I 2 7 I I 1 3 6 3 5 1 2 7 4 II 1 3 6 1 4 6 3 5 1 2 7 4 1 4 6 3 5 1 2 7 2 7 1 4 6 5 1 dur 1 2 3 4 1 2 3 4 5 F Bb D# G# Přehled kvalit prstokladů pro jednotlivé základní durové stupnice F# H E A G C F G# C# F# A D G Přes 4 pražce Přes 4 pražce posun celý prstoklad o +1 polohu Přes 4 pražce, s posuvem uprostřed stupnice do polohy +1 Přes 5 pražců

Studie prstokladů jednotlivých stupnic v dur v jednotlivých polohách 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 I F Bb D# G# II F# H E A III G C F Bb IV G# C# F# H V A D G C VI Bb D# G# C# F# H E A G C F Bb G# C# F# H A D G C Bb D# G# C# H E A D G C F G# C# F# A D G Bb D# G# H E A C F Bb G# C# F# A D G Bb D# G# H E A C F Bb C# F# H A D G Bb D# G# H E A C F Bb C# F# H D G C dur dur dur dur dur dur 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 VII H E A D VIII C F Bb D# IX C# F# H E IX D G C F X D# G# C# F# XI E A D G C F Bb D# C# F# H E D G C F D# G# C# F# E A D G F Bb D# G# C# F# H D G C D# G# C# E A D F Bb D# F# H E D G C D# G# C# E A D F Bb D# F# H E G C F D# G# C# E A D F Bb D# F# H E G C F G# C# F# Přes 4 pražce Přes 4 pražce posun celý prstoklad o +1 polohu Přes 4 pražce, s posuvem uprostřed stupnice do polohy +1 Přes 5 pražců

Studie jednotlivých stupnic dur na prázdných strunách D dur E dur E dur F dur F dur 3 6 2 5 7 3 2 5 1 4 6 2 1 4 5 1 1 4 5 1 7 3 6 2 7 7 3 6 2 7 4 1 4 7 3 7 3 1 4 5 1 1 4 5 1 7 3 6 3 6 2 5 7 3 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 7 3 7 3 5 1 4 2 5 4 1 4 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 7 3 3 6 2 7 3 3 6 2 7 3 Studie jednotlivých stupnic dur na prázdných strunách G dur G dur A dur A dur Bb dur 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 7 3 6 4 4 7 5 1 4 2 5 7 3 6 2 7 7 3 6 2 7 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 7 1 4 5 1 1 4 5 1 4 4 6 2 5 1 3 6 7 7 7 3 6 7 7 3 6 7 4 1

dur moll I I F Bb D# G# F Bb D# G# F# H E A F# H E A G C F G C F Bb G# Přes 4 pražce Přes 4 pražce posun celý prstoklad o +1 polohu Přes 4 pražce, s posuvem uprostřed stupnice do polohy +1 Přes 5 pražců

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice C dur 2 5 7 I F Bb D# G# C F 1 22 F# H E A C# F# 3 6 3 6 III G C F Bb D G 1 4 1 4 G# C# F# H D# G# 7 14 41 V A D G C E A 2 5 1 2 5 1 1 3 6 Bb D# G# C# F Bb 4 12 34 H E A D F# H 3 6 2 7 3 6 2 7 VII C F Bb D# G C 1 4 5 1 1 4 5 1 32 IX C# F# H E G# C# 7 7 3 3 D G C F A D 2 5 1 1 4 6 1 4 6 D# G# C# F# Bb D# 24 XII E A D G H E 2 5 7 2 5 7 F Bb D# G# C F 1 1 F# H E A C# F# 3 6 G C F Bb D G 1 4 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice C# dur 24 14 32 34 12 41 22 I F Bb D# G# C F 2 5 7 F# H E A C# F# 1 III G C F Bb D G 3 6 3 6 G# C# F# H D# G# 1 4 1 4 V A D G C E A 7 Bb D# G# C# F Bb 2 5 1 2 5 1 1 3 6 VII H E A D F# H 4 C F Bb D# G C 3 6 2 7 3 6 2 7 IX C# F# H E G# C# 1 4 5 1 1 4 5 1 D G C F A D 7 7 3 3 D# G# C# F# Bb D# 2 5 1 1 4 6 1 4 6 XII E A D G H E F Bb D# G# C F 2 5 7 2 5 7 F# H E A C# F# 1 1 G C F Bb D G 3 6 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice 1 4

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice D dur 1 4 6 I F Bb D# G# C F 14 32 34 12 41 22 24 F# H E A C# F# 2 5 7 2 5 7 III G C F Bb D G 1 1 G# C# F# H D# G# 3 3 6 3 6 V A D G C E A 1 4 1 4 Bb D# G# C# F Bb 7 VII H E A D F# H 2 5 1 2 5 1 1 3 6 C F Bb D# G C 4 IX C# F# H E G# C# 3 6 2 7 3 6 2 7 D G C F A D 1 4 5 1 1 4 5 1 D# G# C# F# Bb D# 7 7 3 3 XII E A D G H E 2 5 1 1 4 6 1 4 6 F Bb D# G# C F F# H E A C# F# 2 5 7 G C F Bb D G 1

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice D# dur 14 32 34 12 41 22 31 24 I F Bb D# G# C F 1 4 6 F# H E A C# F# III G C F Bb D G 2 5 7 2 5 7 G# C# F# H D# G# 1 1 V A D G C E A 3 3 6 3 6 Bb D# G# C# F Bb 1 4 1 4 VII H E A D F# H 7 C F Bb D# G C 2 5 1 2 5 1 1 3 6 IX C# F# H E G# C# 4 D G C F A D 3 6 2 7 3 6 2 7 D# G# C# F# Bb D# 1 4 5 1 1 4 5 1 XII E A D G H E 7 7 3 3 F Bb D# G# C F 2 5 1 1 4 6 1 4 6 F# H E A C# F# G C F Bb D G 2 5 7 1

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice E dur 1 4 5 1 14 32 34 12 41 22 24 I F Bb D# G# C F 7 3 3 F# H E A C# F# 2 5 1 1 4 6 1 4 6 III G C F Bb D G G# C# F# H D# G# 3 6 2 7 2 5 7 2 5 7 V A D G C E A 1 1 Bb D# G# C# F Bb 3 6 3 6 VII H E A D F# H 1 4 1 4 C F Bb D# G C 7 IX C# F# H E G# C# 2 5 1 2 5 1 1 3 6 D G C F A D 4 D# G# C# F# Bb D# 3 6 2 7 3 6 2 7 XII E A D G H E 1 4 5 1 1 4 5 1 F Bb D# G# C F 7 7 3 3 F# H E A C# F# 2 5 1 1 4 6 1 4 6 G C F Bb D G 2 5 7 1

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice F dur 3 6 2 7 I F Bb D# G# C F 1 4 5 1 14 34 12 41 22 24 32 F# H E A C# F# 7 3 3 III G C F Bb D G 2 5 1 1 4 6 1 4 6 G# C# F# H D# G# V A D G C E A 2 5 7 2 5 7 Bb D# G# C# F Bb 1 1 VII H E A D F# H 3 6 3 6 C F Bb D# G C 1 4 1 4 IX C# F# H E G# C# 7 D G C F A D 2 5 1 2 5 1 1 3 6 D# G# C# F# Bb D# 4 XII E A D G H E 3 6 2 7 3 6 2 7 F Bb D# G# C F 1 4 5 1 1 4 5 1 F# H E A C# F# 7 7 3 G C F Bb D G 2 5 1 1 4 6

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice F# dur 14 34 12 41 22 24 32 I F Bb D# G# C F 3 6 2 7 F# H E A C# F# 1 4 5 1 III G C F Bb D G 7 3 3 G# C# F# H D# G# 2 5 1 1 4 6 1 4 6 V A D G C E A Bb D# G# C# F Bb 2 5 7 2 5 7 VII H E A D F# H 1 1 C F Bb D# G C 3 6 3 6 IX C# F# H E G# C# 1 4 1 4 D G C F A D 7 D# G# C# F# Bb D# 2 5 1 2 5 1 1 3 6 XII E A D G H E 4 F Bb D# G# C F 3 6 2 7 3 6 2 7 F# H E A C# F# 1 4 5 1 1 4 5 1 G C F Bb D G 7 7 3 2 5 1 1 4 6

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice G dur 2 5 1 1 3 6 I F Bb D# G# C F 4 14 41 22 24 32 12 34 F# H E A C# F# 3 6 2 7 3 6 2 7 III G C F Bb D G 1 4 5 1 1 4 5 1 G# C# F# H D# G# 7 3 3 7 V A D G C E A 2 5 1 1 4 6 1 4 6 Bb D# G# C# F Bb VII H E A D F# H 2 5 7 2 5 7 C F Bb D# G C 1 1 IX C# F# H E G# C# 3 6 3 6 D G C F A D 1 4 1 4 D# G# C# F# Bb D# 7 XII E A D G H E 2 5 1 2 5 1 1 3 6 F Bb D# G# C F 4 F# H E A C# F# 3 6 2 7 G C F Bb D G 1 4 5 1 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice 7

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice G# dur 41 22 24 32 12 34 14 I F Bb D# G# C F 2 5 1 1 3 6 F# H E A C# F# 4 III G C F Bb D G 3 6 2 7 3 6 2 7 G# C# F# H D# G# 1 4 5 1 1 4 5 1 V A D G C E A 7 3 3 7 Bb D# G# C# F Bb 2 5 1 1 4 6 1 4 6 VII H E A D F# H C F Bb D# G C 2 5 7 2 5 7 IX C# F# H E G# C# 1 1 D G C F A D 3 6 3 6 D# G# C# F# Bb D# 1 4 1 4 XII E A D G H E 7 F Bb D# G# C F 2 5 1 1 3 6 F# H E A C# F# 4 G C F Bb D G 2 7 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice 5 1

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice A dur 1 4 2 5 I F Bb D# G# C F 7 41 22 24 32 12 34 14 F# H E A C# F# 2 5 1 2 5 1 1 3 6 1 3 6 III G C F Bb D G 4 4 G# C# F# H D# G# 3 6 3 6 2 7 3 6 2 7 7 V A D G C E A 1 4 5 1 1 4 5 1 1 Bb D# G# C# F Bb 7 7 3 3 VII H E A D F# H 2 5 1 1 4 6 1 4 6 C F Bb D# G C IX C# F# H E G# C# 2 5 7 2 5 7 D G C F A D 1 1 D# G# C# F# Bb D# 3 6 3 6 XII E A D G H E 1 4 1 4 F Bb D# G# C F 7 F# H E A C# F# 2 5 1 G C F Bb D G Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice Bb dur 3 6 I F Bb D# G# C F 1 4 F# H E A C# F# 7 41 22 24 32 12 34 14 III G C F Bb D G 2 5 1 2 5 1 1 3 6 G# C# F# H D# G# 4 V A D G C E A 3 6 2 7 3 6 2 7 Bb D# G# C# F Bb 1 4 5 1 1 4 5 1 VII H E A D F# H 7 7 3 3 C F Bb D# G C 2 5 1 1 4 6 1 4 6 IX C# F# H E G# C# D G C F A D 2 5 7 2 5 7 D# G# C# F# Bb D# 1 1 XII E A D G H E 3 6 3 6 F Bb D# G# C F 1 4 1 4 F# H E A C# F# 7 G C F Bb D G 2 5 1 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice H dur 41 22 24 32 12 34 14 I F Bb D# G# C F 3 6 F# H E A C# F# 1 4 III G C F Bb D G 7 G# C# F# H D# G# 2 5 1 2 5 1 1 3 6 V A D G C E A 4 Bb D# G# C# F Bb 3 6 2 7 3 6 2 7 VII H E A D F# H 1 4 5 1 1 4 5 1 C F Bb D# G C 7 7 3 3 IX C# F# H E G# C# 2 5 1 1 4 6 1 4 6 D G C F A D D# G# C# F# Bb D# 2 5 7 2 5 7 XII E A D G H E 1 1 F Bb D# G# C F 3 6 3 6 F# H E A C# F# 1 4 1 4 G C F Bb D G 7 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice 2 5 1

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé durové stupnice C dur 2 5 7 I F Bb D# G# C F 1 41 24 32 12 34 14 22 F# H E A C# F# 3 6 3 6 III G C F Bb D G 1 4 1 4 G# C# F# H D# G# 7 V A D G C E A 2 5 1 2 5 1 1 3 6 Bb D# G# C# F Bb 4 H E A D F# H 3 6 2 7 3 6 2 7 VII C F Bb D# G C 1 4 5 1 1 4 5 1 IX C# F# H E G# C# 7 7 3 3 D G C F A D 2 5 1 1 4 6 1 4 6 D# G# C# F# Bb D# XII E A D G H E 2 5 7 2 5 7 F Bb D# G# C F 1 1 F# H E A C# F# 3 6 G C F Bb D G 1 4

Studie prstokladů jednotlivých základních stupnic v moll 11 12 13 14 15 21 F moll F# moll G moll G# moll A moll Bb moll I 1 4 7 I 3 6 I 2 5 1 I 1 4 7 II 1 4 7 3 6 II 2 5 1 2 5 1 1 4 7 3 6 2 5 1 3 6 2 5 1 1 4 7 3 6 3 6 2 5 1 1 4 7 22 23 24 25 31 32 H moll C moll C# moll D moll D# moll E moll I 3 6 I 2 5 I 1 4 II 1 4 7 3 6 1 II 2 5 7 II 1 4 1 4 7 3 6 1 2 5 7 2 5 1 1 4 7 3 6 1 2 5 3 6 2 5 1 1 4 7 3 6 1 Přes 4 pražce Přes 4 pražce posun celý prstoklad o +1 polohu Přes 4 pražce, s posuvem uprostřed stupnice do polohy +1 Přes 5 pražců

Studie prstokladů jednotlivých základních stupnic v moll 33 34 35 41 42 43 f moll f# moll g moll g# moll a moll bb moll I 3 5 1 I 2 I 4 7 I 1 I 3 6 I 2 5 6 3 5 1 2 4 7 1 3 6 1 4 6 3 5 1 2 4 7 1 7 1 4 6 3 5 1 2 4 7 2 7 1 6 5 1 1 moll 1 2 3 4 1 2 3 4 5 I F Bb D# G# Přehled kvalit prstokladů pro jednotlivé základní molové stupnice F# H E A G C F Bb G# C# F# A D G Přes 4 pražce Přes 4 pražce posun celý prstoklad o +1 polohu Přes 4 pražce, s posuvem uprostřed stupnice do polohy +1 Přes 5 pražců

Studie prstokladů jednotlivých stupnic v moll v jednotlivých polohách 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 I F Bb D# G# II F# H E A III G C F Bb IV G# C# F# H V A D G C VI Bb D# G# C# F# H E A G C F Bb G# C# F# H A D G C Bb D# G# C# H E A D G C F Bb G# C# F# H A D G C Bb D# G# C# H E A D C F Bb D# G# C# F# A D G Bb D# G# H E A C F Bb C# F# H A D G Bb D# G# H E A C F Bb C# F# H D G C moll moll moll moll moll moll 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 1 2 3 4 1 2 3 4 5 VII H E A D VIII C F Bb D# IX C# F# H E IX D G C F X D# G# C# F# XI E A D G C F Bb D# C# F# H E D G C F D# G# C# F# E A D G F Bb D# G# C# F# H E D G C F D# G# C# F# E A D G F Bb D# G# F# H E A D G C D# G# C# E A D F Bb D# F# H E G C F D# G# C# E A D F Bb D# F# H E G C F G# C# F# Přes 4 pražce Přes 4 pražce posun celý prstoklad o +1 polohu Přes 4 pražce, s posuvem uprostřed stupnice do polohy +1 Přes 5 pražců

Studie jednotlivých stupnic moll na prázdných strunách A moll A moll C moll D moll E moll E moll 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 2 5 2 5 1 4 2 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 6 3 6 6 3 6 4 7 3 6 1 4 3 6 7 3 6 6 2 5 1 2 5 1 2 5 2 5 1 4 2 5 1 4 2 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 5 1 4 7 2 5 4 7 3 6 1 4 3 6 7 3 3 6 7 3 6 3 6 2 1 Studie jednotlivých stupnic moll na prázdných strunách F moll G moll G moll 2 2 5 1 2 5 1 1 4 7 3 5 1 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 6 2 2 2 5 1 4 2 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 3 6 7 3 6 6

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice A moll 1 4 7 2 5 I F Bb D# G# C F 3 6 31 21 24 41 34 14 11 F# H E A C# F# 2 5 1 2 5 1 1 1 III G C F Bb D G 3 6 3 6 4 7 4 7 G# C# F# H D# G# 2 2 V A D G C E A 1 4 7 1 4 7 1 3 5 1 3 5 1 Bb D# G# C# F Bb 6 6 H E A D F# H 2 5 1 1 4 1 4 VII C F Bb D# G C 3 6 7 7 IX C# F# H E G# C# 2 5 2 5 D G C F A D 3 6 1 3 6 1 D# G# C# F# Bb D# XII E A D G H E 1 4 7 1 4 7 F Bb D# G# C F F# H E A C# F# 2 5 1 G C F Bb D G 3 6 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice Bb moll 31 21 24 41 43 14 11 34 I F Bb D# G# C F 1 4 7 2 5 F# H E A C# F# 3 6 III G C F Bb D G 2 5 1 2 5 1 1 1 G# C# F# H D# G# 3 6 3 6 4 7 4 7 V A D G C E A 2 2 Bb D# G# C# F Bb 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 H E A D F# H 6 6 VII C F Bb D# G C 2 5 1 1 4 1 4 IX C# F# H E G# C# 3 6 7 7 D G C F A D 2 5 2 5 D# G# C# F# Bb D# 3 6 1 3 6 1 XII E A D G H E F Bb D# G# C F 1 4 7 1 4 7 F# H E A C# F# G C F Bb D G 2 5 1 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice 3 6

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice H moll I F Bb D# G# C F 31 24 41 43 14 11 34 21 F# H E A C# F# 1 4 7 2 5 III G C F Bb D G 3 6 G# C# F# H D# G# 2 5 1 2 5 1 1 1 V A D G C E A 3 6 3 6 4 7 4 7 Bb D# G# C# F Bb 2 2 H E A D F# H 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 VII C F Bb D# G C 6 6 IX C# F# H E G# C# 2 5 1 1 4 1 4 D G C F A D 3 6 7 7 D# G# C# F# Bb D# 2 5 2 5 XII E A D G H E 3 6 1 3 6 1 F Bb D# G# C F F# H E A C# F# 1 4 7 G C F Bb D G Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice C moll 2 5 I F Bb D# G# C F 3 6 1 F# H E A C# F# 31 24 41 43 14 11 34 21 III G C F Bb D G 1 4 7 1 4 7 2 5 G# C# F# H D# G# 3 6 V A D G C E A 2 5 1 2 5 1 1 1 Bb D# G# C# F Bb 3 6 3 6 4 7 4 7 H E A D F# H 2 2 VII C F Bb D# G C 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 IX C# F# H E G# C# 6 6 D G C F A D 2 5 1 1 4 1 4 D# G# C# F# Bb D# 3 6 7 7 XII E A D G H E 2 5 2 5 F Bb D# G# C F 3 6 1 3 6 1 F# H E A C# F# G C F Bb D G 1 4 7 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice C# moll 31 24 41 43 14 11 34 21 I F Bb D# G# C F 2 5 F# H E A C# F# 3 6 1 III G C F Bb D G G# C# F# H D# G# 1 4 7 1 4 7 2 5 V A D G C E A 3 6 Bb D# G# C# F Bb 2 5 1 2 5 1 1 1 H E A D F# H 3 6 3 6 4 7 4 7 VII C F Bb D# G C 2 2 IX C# F# H E G# C# 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 D G C F A D 6 6 D# G# C# F# Bb D# 2 5 1 1 4 1 4 XII E A D G H E 3 6 7 7 F Bb D# G# C F 2 5 2 5 F# H E A C# F# 3 6 1 3 6 1 G C F Bb D G Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice 1 4 7

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice D moll 1 4 I F Bb D# G# C F 7 31 41 43 14 11 34 21 24 F# H E A C# F# 2 5 2 5 III G C F Bb D G 3 6 1 3 6 1 G# C# F# H D# G# V A D G C E A 1 4 7 1 4 7 2 5 Bb D# G# C# F Bb 3 6 H E A D F# H 2 5 1 2 5 1 1 1 VII C F Bb D# G C 3 6 3 6 4 7 4 7 IX C# F# H E G# C# 2 2 D G C F A D 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 D# G# C# F# Bb D# 6 6 XII E A D G H E 2 5 1 1 4 1 4 F Bb D# G# C F 3 6 7 7 F# H E A C# F# 2 5 G C F Bb D G 3 6 1 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice D# moll 31 41 43 14 11 34 21 24 I F Bb D# G# C F 1 4 F# H E A C# F# 7 III G C F Bb D G 2 5 2 5 G# C# F# H D# G# 3 6 1 3 6 1 V A D G C E A Bb D# G# C# F Bb 1 4 7 1 4 7 2 5 H E A D F# H 3 6 VII C F Bb D# G C 2 5 1 2 5 1 1 1 IX C# F# H E G# C# 3 6 3 6 4 7 4 7 D G C F A D 2 2 D# G# C# F# Bb D# 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 XII E A D G H E 6 6 F Bb D# G# C F 2 5 1 1 4 1 4 F# H E A C# F# 3 6 7 7 G C F Bb D G 2 5 3 6 1

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice E moll 1 4 7 3 5 1 I F Bb D# G# C F 6 41 43 14 11 34 21 24 31 F# H E A C# F# 2 5 1 1 4 1 4 III G C F Bb D G 3 6 7 7 G# C# F# H D# G# 2 5 2 5 2 V A D G C E A 3 6 1 3 6 1 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice Bb D# G# C# F Bb H E A D F# H 1 4 7 1 4 7 2 5 VII C F Bb D# G C 3 6 IX C# F# H E G# C# 2 5 1 2 5 1 1 1 D G C F A D 3 6 3 6 4 7 4 7 D# G# C# F# Bb D# 2 2 XII E A D G H E 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 F Bb D# G# C F 6 6 F# H E A C# F# 2 5 1 1 4 G C F Bb D G 3 6 7

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice F moll 2 41 43 14 11 34 21 24 31 I F Bb D# G# C F 1 4 7 3 5 1 F# H E A C# F# 6 III G C F Bb D G 2 5 1 1 4 1 4 G# C# F# H D# G# 3 6 7 7 V A D G C E A 2 5 2 5 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice Bb D# G# C# F Bb 3 6 1 3 6 1 H E A D F# H VII C F Bb D# G C 1 4 7 1 4 7 2 5 IX C# F# H E G# C# 3 6 D G C F A D 2 5 1 2 5 1 1 1 D# G# C# F# Bb D# 3 6 3 6 4 7 4 7 XII E A D G H E 2 2 F Bb D# G# C F 1 4 7 1 4 7 3 5 1 3 5 1 1 F# H E A C# F# 6 6 G C F Bb D G 2 5 1 1 4 3 6 7

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice F# moll 34 41 43 14 21 24 31 11 2 I F Bb D# G# C F 3 5 1 F# H E A C# F# 1 4 7 6 III G C F Bb D G 1 4 G# C# F# H D# G# 2 5 1 1 4 7 V A D G C E A 3 6 7 Bb D# G# C# F Bb 2 5 2 5 H E A D F# H 3 6 1 3 6 1 VII C F Bb D# G C IX C# F# H E G# C# 1 4 7 1 4 7 2 5 D G C F A D 3 6 D# G# C# F# Bb D# 2 5 1 2 5 1 1 1 XII E A D G H E 3 6 3 6 4 7 4 7 F Bb D# G# C F 2 F# H E A C# F# 1 4 7 3 5 1 1 G C F Bb D G 6 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice G moll 1 2 5 1 4 7 I F Bb D# G# C F 3 6 34 41 43 14 21 24 31 11 2 2 F# H E A C# F# 3 5 1 3 5 1 III G C F Bb D G 1 4 7 1 4 7 6 6 G# C# F# H D# G# 1 4 V A D G C E A 2 5 1 1 4 7 Bb D# G# C# F Bb 3 6 7 H E A D F# H 2 5 2 5 VII Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice C F Bb D# G C 3 6 1 3 6 1 IX C# F# H E G# C# D G C F A D 1 4 7 1 4 7 2 5 D# G# C# F# Bb D# 3 6 XII E A D G H E 2 5 1 2 5 1 1 1 F Bb D# G# C F 3 6 3 6 4 7 4 7 F# H E A C# F# 2 G C F Bb D G 1 4 7 3 5 1 1 6

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice G# moll 34 43 14 21 24 31 11 41 I F Bb D# G# C F 2 5 1 1 F# H E A C# F# 3 6 4 7 2 III G C F Bb D G 2 3 5 1 G# C# F# H D# G# 1 4 7 1 4 7 3 5 1 6 V A D G C E A 6 1 4 Bb D# G# C# F Bb 2 5 1 1 4 7 H E A D F# H 3 6 7 VII C F Bb D# G C 2 5 2 5 IX C# F# H E G# C# 3 6 1 3 6 1 D G C F A D D# G# C# F# Bb D# 1 4 7 1 4 7 2 5 XII E A D G H E 3 6 F Bb D# G# C F 2 5 1 2 5 1 1 F# H E A C# F# 3 6 3 6 4 7 G C F Bb D G Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice 1 4 7 1

Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice A moll 1 4 7 5 I F Bb D# G# C F 3 6 34 21 24 31 11 41 14 F# H E A C# F# 2 5 1 2 5 1 1 1 III G C F Bb D G 3 6 3 6 4 7 4 7 G# C# F# H D# G# 2 2 2 V A D G C E A 1 4 7 1 4 7 1 3 5 1 3 5 1 Bb D# G# C# F Bb 6 6 H E A D F# H 2 5 1 1 4 1 4 VII C F Bb D# G C 3 6 7 7 IX C# F# H E G# C# 2 5 2 5 D G C F A D 3 6 1 3 6 1 D# G# C# F# Bb D# XII E A D G H E 1 4 7 1 4 7 F Bb D# G# C F F# H E A C# F# 2 5 1 G C F Bb D G 3 6 Studie užití základních prstokladů pro jednotlivé molové stupnice

Otevřená studie akordů A moll 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 I 6 3 6 6 3 6 6 3 6 6 3 6 5 5 5 1 5 1 2 5 1 2 5 1 2 5 1 2 5 1 2 5 1 2 5 1 2 5 1 2 5 1 III 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 2 2 2 2 2 2 V 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 1 4 7 3 5 1 6 6 6 6 5 5 1 5 1 5 1 5 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 2 5 1 4 2 VII 3 6 7 3 3 6 7 3 3 6 7 3 3 6 7 3 3 6 7 3 3 6 7 3 3 6 7 3 IX 2 5 2 5 2 5 2 5 2 5 2 5 4 7 3 6 1 4 4 7 3 6 1 4 4 7 3 6 1 4 4 7 3 6 1 4 4 7 3 6 1 4 4 7 3 6 1 4 XII 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 5 1 4 7 2 5 6 3 6 6 3 6 6 3 6 6 3 6 2 5 1 2 5 1 2 5 1 2 5 1 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 7 3 6 4 7 2 2

Otevřená studie akordů C dur 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 I 4 1 4 4 1 4 4 1 4 4 1 4 4 1 4 7 3 6 7 3 6 7 3 6 7 3 6 7 3 6 3 5 3 3 5 3 III 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 7 7 7 7 7 3 3 V 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 6 2 5 1 3 6 4 4 4 4 4 7 3 6 2 7 7 3 6 2 7 7 3 6 2 7 7 3 6 2 7 7 3 6 2 7 VII 3 3 1 4 5 1 1 4 5 1 1 4 5 1 1 4 5 1 1 4 5 1 1 4 5 1 1 4 5 1 1 4 5 1 IX 7 3 7 3 7 3 7 3 7 3 3 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 2 5 1 4 6 2 3 3 5 3 XII 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 3 6 2 5 7 3 4 1 4 4 1 4 4 1 4 4 1 4 4 1 4 4 1 4 4 1 4 7 3 6 7 3 6 7 3 6 7 3 6 7 3 6 7 3 6 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 5 1 4 2 5 7 7