Ostatní nástroje marketingového mixu služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
V hotelnictví a cestovním ruchu
Transkript prezentace:

Ostatní nástroje marketingového mixu služeb Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Ostatní nástroje marketingového mixu služeb Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 577 Klíčová slova: Marketingový mix, lidé, materiální prostředí, procesy, balíčky služeb, programování, spolupráce. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma – Ostatní nástroje marketingového mixu služeb.

Ostatní nástroje marketingového mixu služeb

Marketingový mix v novém pojetí Marketingový mix představuje soubor nástrojů, jejichž pomocí management podniku utváří vlastnosti služeb nabízených zákazníkům. Obecný marketingový mix se skládá ze čtyř základních nástrojů, které se označují jako „4P“ Odvozeno od počátečních písmen anglických názvů jednotlivých nástrojů : Výrobek (Produkt) Cena (Price) Místo, distribuce (Place) Propagace (Promotion) Aplikace marketingového mixu „4P“ v organizacích poskytující služby ukázala, že tyto nástroje pro vytváření účinných marketingových plánů nestačí, jelikož vlastnosti služeb jsou odlišné od vlastností materiálního produktu. Proto je nutné k tradičnímu marketingovému mixu připojit další „3P“: Lidé (People) Materiální prostředí Procesy (Processes)

Materiální prostředí služeb Materiální prostředí služeb ovlivňuje pocity a vjemy zákazníků, ale i zaměstnanců, spoluvytváří image organizace, odlišuje ji od konkurence a je nositelem informace o službě Základní materiální prostředí tvoří: interiér provozovny, umístění zařízení a nábytku v interiéru, exteriér budov a prostranství okolí, značení, apod. K ovlivňování lidí slouží též atmosféra prostor, ve kterých jsou služby poskytovány. K vytváření příznivé atmosféry patří hudba, vůně, zrakové a hmatové vjemy. Doplňkem materiálního prostředí může být též i periferní prostředí v podobě drobností, které si zákazník může odnést s sebou domů. Navozená atmosféra Zákaznická odezva Elegance Úroveň, styl Profesionalismus Důvěra, pocit bezpečí Vstřícnost Pocit radosti Pochmurnost Smutek, pocit omezování Srdečnost Pohodlí, pocit vítaného hosta Luxus Kvalita, vysoká cena, výjimečnost Převzato ze zdroje: JANEČKOVÁ, Ludmila. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 179 s. ISBN 80-716-9995-0.

Procesy ve službách Procesy poskytování služeb ovlivňuje především neoddělitelnost služeb od zákazníka a jejich zničitelnost. Charakteristické rysy procesů ve službách: zaměřují se na flexibilitu, pohodlí, čas, zahrnují postupy, úkoly, časové rozvrhy, a mechanismy, pomocí nichž služba může být poskytována zákazníkovi. Veškeré pracovní činnosti představují určitý proces.

Marketingový mix v oblasti hotelnictví Marketingový mix v hotelovém průmyslu vychází ze specifik služeb. Základní nástroje jsou rozšířeny o další čtyři - hovoříme potom o tzv. ,,8P". Ovšem od standardního mixu služeb se liší svým složením, materiální prostředí a procesy jsou zahrnuty do dalších „3P“. Rozšiřujícími nástroji jsou: People - lidé, Package - balíčky služeb, Programming - programová specifikace, Partnership - spolupráce.

Kontrolní otázky Jaké odlišnosti shledáváme ve složení marketingových nástrojů standardního marketingového mixu a mixu služeb? Co tvoří materiální prostředí služeb? Popište podstatu procesů ve službách. O které nástroje marketingového mixu rozšiřujeme mix v oblasti hotelnictví?

Použitá literatura VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně [online]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. [cit. 2013-01-03]. ISBN 978-80-247-2721-9. KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1.