ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Příroda ovlivňuje člověka
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
Zpracovala Jitka Ciprová
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VZTAHY ORGANISMŮ.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
PEDOSFÉRA.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Podmínky života na Zemi
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Živá příroda.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
LES ŘASY.
Znečistěný vzduch, půda a voda
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Atmosféra Filip Bordovský.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Abiotické faktory Výukový materiál EK
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Hydrosféra základní složka života
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Součásti neživé přírody
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Problémy Ozónové vrstvy.
Environmentální problémy
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Živé organismy.
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší, 16.9.2015 NEŽIVÁ PŘÍRODA A ŽIVOT ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší, 16.9.2015

KYSLÍK Vzduch znečišťujeme mnoha různými způsoby (např. dýmy z továren, tepláren a z výroby chemického průmyslu atd.) Kyslík je znečišťován i vlastní činností země např. výbuchy sopek

SVĚTLO A TEPLO Světlo a teplo pochází ze slunce Slunce má kladné i záporné vlivy

VODA K pití používáme vodu pitnou Vodu kterou používáme na zavlažování se nazývá voda užitková

2. znečištění pevnými částicemi 3. zvýšené UV-záření 4. kyselé deště Příčiny znečištění ovzduší v důsledku lidské činnosti a hlavní látky, které jej způsobují 1. skleníkový efekt 2. znečištění pevnými částicemi 3. zvýšené UV-záření 4. kyselé deště 5. zvýšené množství přízemního ozonu 6. znečištění způsobené oxidy dusíku Jiné antropogenní zdroje

ŽIVINY Při nedostatku živin organismus zaniká Rostliny-býložravci-masožravci-všežravci

OTÁZKY 1.Může živá příroda bez neživé přírody existovat? 2.Kolik cca minut dokáže člověk vydržet bez vzduchu? 3.Jaké škodlivé záření má Slunce? 4.Čím rostliny sají vodu z půdy? 5.Na jaké 3 skupiny rozdělujeme živočichy podle jejich potravy?

DĚKUJI ZA POZORNOST A NYNÍ K VAŠIM DOTAZŮM