POPIS PROCESU CERTIFIKACE PP UNL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Proces certifikace odborné způsobilosti služeb pro uživatele omamných a psychotropních látek Mgr. Vladimír Sklenář Diskusní fórum: „Hodnocení kvality a.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Jsou venkovské školy horší než městské?
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Plánování ve školní tělesné výchově
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpůrná opatření prvního stupně
Pracovní porada Pracovní list.
Pracovní porada Pracovní list.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
DĚTskÉ SKUPINy Podpora implementace dětských skupin Reg. č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/ Lenka Pejchalová Olomouc,
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Gymnasium Jižní Město Praha
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
Model intenzivní podpory
Seminář o stavebním spoření
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Model intenzivní podpory
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

POPIS PROCESU CERTIFIKACE PP UNL PhDr. Veronika Martanová Agentura pro certifikace, IPPP ČR www.ac.ippp.cz MŠMT 2.10.2007

Jaký je systém certifikačního procesu v primární prevenci? Ministr/ ministryně školství mládeže a tělovýchovy Výbor pro udělování certifikací při MŠMT Agentura pro certifikace Certifikační tým Certifikátor

K čemu je certifikace potřeba? Udělená certifikace bude respektována jako garance kvality programu Certifikace podmiňuje od roku 2007 získání státní dotace na rok 2008 pro programy primární prevence užívání návykových látek ze strany MŠMT a RVKPP. Dlouhodobým záměrem je, aby výhledově také krajské úřady zohledňovaly při vydávání svých prostředků, zda program byl certifikován či nikoliv.

Kdo o certifikaci může požádat? každá fyzická nebo právnická osoba, která poskytuje nebo má v úmyslu poskytovat program primární prevence užívání návykových látek. Tento program musí mít jasně definovanou cílovou skupinu. Certifikace není povinná, organizace o ni sama žádá. Certifikát odborné způsobilosti lze udělit samostatnému programu nebo komplexu programů. (Každý program je však od ostatních jasně a zřetelně oddělen organizačně, provozně a finančně tj. je samostatně hodnotitelný).

Jedná se o tyto programy Programy specifické primární prevence poskytované v rámci školní docházky Programy specifické prevence poskytované mimo rámec školní docházky Programy včasné intervence Vzdělávací programy v oblasti specifické primární prevence Ediční činnost v oblasti primární prevence

ÚKOLY CERTIFIKAČNÍ AGENTURY PP UNL (CA) Podle evropských norem pro certifikaci osob a systémů jakosti a v souladu se Standardy: dokončit přípravu dokumentů k certifikacím PP UNL – základní dokumenty dokončeny vyškolit certifikátory PP UNL a zajišťovat pravidelnou aktualizaci jejich znalostí vést evidenci certifikátorů a poskytovat ji MŠMT ke zveřejnění, k dispozici na www.ac.ippp.cz sestavovat certifikační týmy

ÚKOLY CERTIFIKAČNÍ AGENTURY PP UNL (CA) připravovat místní šetření zajišťovat supervizi činnosti certifikátorů a závěrečných zpráv poskytovat informace o procesu certifikací

CENA MÍSTNÍHO ŠETŘENÍ Cena za 1 program činí 6,900,-Kč Cena za 2 programy činí 8,970,-Kč Cena za 3 programy činí 11,040,-Kč Cena za 4-5 programů certifikovaných ve dvou dnech 13.800,- Kč

PROCES CERTIFIKACE PP UNL: ČÁSTI MÍSTNÍHO ŠETŘENÍ – NÁVŠTĚVA NA PRACOVIŠTI trvá zpravidla 1 den (certifikace max. tří programů PP UNL) hodnotí naplňování Standardů členové CT činí ukončují návštěvu sepsáním protokolu a závěrečné zprávy

PROCES CERTIFIKACE PP UNL: Rozhodnutí Výboru Na základě Závěrečné zprávy předložené Certifikační agenturou navrhne Výbor, aby ministr školství mládeže a tělovýchovy: udělil certifikát na období 3 let nebo udělil certifikát na období 3 let s výhradou a s doporučením k odstranění méně závažných nedostatků (tj. takových, které se neřadí mezi položky, jejichž naplnění je pro certifikaci zásadní) nebo

PROCES CERTIFIKACE PP UNL: Rozhodnutí Výboru udělil certifikát s podmínkou a určil lhůtu k odstranění závažnějších nedostatků (např. podmínečná certifikace na období 1 roku) nebo certifikát neudělil v případě, že program zcela nesplnil podmínky dané Standardy. Certifikát odborné způsobilosti se uděluje nejvýše na dobu tří let. Proti rozhodnutí Výboru se lze odvolat tamtéž Na případné pochybení certifikátorů lze podat písemnou stížnost v AC

Co to znamená kvalitní program dle Standardů? Komplexnost Frekvence a kontinuita Cílová skupina Adekvátnost informací i forem působení Včasnost Pozitivní orientace a demonstrace konkrétních alternativ „KAB“ model - nezaměřuje se jen na předání informací, ale především na kvalitu postojů a změnu chování Využití „peer“ prvku, interaktivní a aktivní zapojení Denormalizace Podpora protektivních faktorů ve společnosti Nepoužívání neúčinných prostředků

V praxi to značí následující náležitosti programu: Kontrakt – poskytující zařízení by mělo s objednavatelem uzavřít nejlépe písemnou smlouvu, kde jsou vymezeny podmínky a pravidla jejich vzájemné spolupráce. Mapování potřeb – poskytovatel programu by měl mapovat aktuální potřeby objednavatele a dle nich program flexibilně modifikovat. Návaznost na učivo a minimální preventivní program - nezbytné je zmatovat, co se již žáci dozvěděli o drogové problematice z jiných zdrojů, v rámci běžné výuky a také je vhodné, aby byl program v souladu s již předem vytvořeným minimálním preventivním programem.

V praxi to značí následující náležitosti programu: Návaznost na situaci ve třídě - program realizovaný ve školní třídě, by měl navazovat na momentální situaci ve třídě, aktuální fázi třídního soužití. Vymezení práv objednavatele programu a účastníků programu – v programu je ku prospěchu, pokud jsou jasně vymezená práva objednavatele (v kontraktu, smlouvě) a také je vhodné, aby byla stanovena, prodiskutována nebo také viditelně vyvěšena pravidla přímo pro účastníky programů. Metodika, manuál programu. Každý kvalitní program má svůj manuál, metodiku, která by měla být škole k dispozici, aby měli učitelé i vedení školy konkrétní představu, jak je s žáky pracováno, jakými formami a na jakých tématech.

V praxi to značí následující náležitosti programu: Nezatíženost žádnou ideologií. Kvalitní program se zdržuje zatížení jakoukoli ideologií. Rizika a přínosy programu. Škola je seznámena s očekávanými přínosy programu, ale také by měla znát rizika, která realizace programu v jejich škole nutně přináší. Hodnocení programu. Kvalitní program je pravidelně evaluován. Závěrečné zprávy z programů jsou nezbytnou součástí komunikace mezi školou a realizátorem programu primární prevence.

Aktuální stav procesu Vyškoleno 46 certifikátorů Již proběhla řada místních šetření (uspělo 24 zařízení, 36 programů) Jedno zařízení neuspělo Proběhla již tři setkání Výboru pro udělování certifikací při MŠMT Na webových stránkách www.ac.ippp.cz je k dispozici evidence zařízení, která certifikaci získala

Děkuji Vám za pozornost. Prostor pro Vaše dotazy.  Veronika Martanová Agentura pro certifikace, IPPP ČR ac@ippp.cz