Zkušenost zřizovatele a rodiče Přehrát video jako demonstraci toho, co chceme, aby děti ve škole zažívaly Video: https://www.youtube.com/watch?v=PCRqNsRflHM
Co si myslíte, že jsou ty nejdůležitějších znalosti a dovednosti, které by si studenti měli vzhledem k naší stále složitější a komplexnější budoucnosti odnést do života? Po příchodu do školy si vyberou, ve kterém centru chtějí pracovat
What do you believe are some of the most important knowledge and skills for students to learn toward our complex future? Thinking Environment Dealing with conflict Self-understanding Global perspectives Spirituality Empathy The arts Science Ethics Collaboration Mathematics Communication Health Technology Learning to learn Society and how it works Po příchodu do školy si vyberou, ve kterém centru chtějí pracovat D. PERKINS: Future Wise: Educating Our Children for a Changing World, 2014
V čem se liší od běžných škol? Práci s motivací dětí Týmovosti učitelů Strategii Zdokonalování se a učení se Struktuře dne, třídách Způsobu výuky Cílech Hodnocení V Po příchodu do školy si vyberou, ve kterém centru chtějí pracovat Práci s chybou ……
BUDOVÁNÍ KULTURY MYŠLENÍ MYŠLENÍ JE PŘÍTOMNO OCEŇOVÁNO SDÍLENO ZVIDITELNĚNO Po příchodu do školy si vyberou, ve kterém centru chtějí pracovat
Erik Mazur Harvard University
KULTURA MYŠLENÍ Po příchodu do školy si vyberou, ve kterém centru chtějí pracovat
I USED TO THINK – NOW I THINK Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka…
MAPA UČEBNÍHO POKROKU MATEMATICKÉ KOMPETENCE ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST Self manager (sebe-vědomá osobnost) Communicator (komunikátor/diskutér) Good neighbour (člen komunity) Team member (člen skupiny) Healthy and mindful person(zdravá osobnost) Creator (tvůrce) SOCIÁLNÍ KOMPETENCE Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka… Dokáže klást smysluplné otázky Dumá, pochybuje, pátrá, klade otázky Konstruuje (vytváří, buduje) vlastní vysvětlení a interpretace Propojuje znalosti, poznatky, fakta Bere v úvahu různé úhly pohledu a perspektivy V diskusi se drží tématu Vystihuje podstatu a činí závěry Odkrývá provázanost jevů Jde pod povrch Rozpozná zákonitost/podmíněnost a zobecňuje … MYŠLENKOVÉ KOMPETENCE Thinker (myslitel) Researcher (badatel)
COMPASS POINT Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka…
FIRST THINK, SECOND THINK Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka… https://www.youtube.com/watch?v=tafGODZuETw&list=PL4PLHibA62MmyKVbPSCXmHhBJd_xlu6Mi&index=7
BÁDÁNÍ Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka…
TVŮRČÍ PSANÍ Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka…
EXPEDICE A EXPERTI Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka…
STUDENTSKÁ KONFERENCE Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka…
CO TOTO ROZVÍJÍ? Inquiry based units – viz příklad později u Typical month in Heureka…
Badatelsky orientovaná JAK NA TO? JAK? v Badatelsky orientovaná výuka Kooperativní učení CO? AKTIVNÍ UČENÍ + Lifeworthy Learning Service Learning Viditelné myšlení Všechny mají společné, že se jedná o metody, které staví na aktivní práci žáků Artful Thinking Kritické myšlení