Pracovní porada Pracovní list
Obsah pracovního listu Teoretické shrnutí významu porady v práci manažera Význam porady Funkce porady Základní typy porad Vedení porad Příprava porady Program porady Činnost po poradě Manažer na poradě Zadání samostatného úkolu
Význam porady Funkce řídící: • rozhodování, organizování, delegování, • posuzování, řešení problémů, • koordinování činností, • kontrolování, • ukládání úkolů, přijímání opatření.
Funkce porady Funkce komunikační: • setkávání lidí, posilování sounáležitosti, • sdělování názorů, • diskutování, • chápání druhých.
Funkce porady Funkce motivační: • účast na poradě, • možnost prezentovat sebe nebo určitou věc, • získání informací, • spoluúčast na řešení problému, rozhodování, • inspirace.
Základní typy porad Mezi základní typy porad patří: • pravidelné (formální porady s přípravou), • informační porady (každodenní porady bez přípravy), • porady svolané za určitým účelem • porady zaměřené na vyhledání řešení konkrétního problému v podniku, • dnes se často uplatňují tzv. specifické formy porad např. Brainstorming, .
Vedení porad Porada se skládá ze tří fází: • příprava porady, • konání porady, • činnosti po poradě.
Příprava porady Stanovit důvod konání porady • Hledání východiska řešení problémů ovlivňujících efektivnost podniku. • Předávání nových informací a získání zpětné vazby. • Projednávání stížností a problémů zaměstnanců a hledání východisek. • Vytváření nových myšlenek a námětů pro rozvoj podniku. Stanovit koho pozvat na poradu Vybrat vhodnou místnost a její vybavení
Program porady Manažer by měl vytvořit kompletní program • Kdo poradu svolává? • Jaký je důvod porady (cíl, úkoly)? • Kdo se má účastnit porady? • Kdy a kde se bude konat? Jak dlouho bude trvat? • Jaká témata budou probírána? • Kolik času bude vymezeno na diskusi k jednotlivým tématům? (Porada je nejefektivnější pokud trvá max. 1 hodinu). • Jaké dokumenty budou potřebné k diskuzi? • Co si má zaměstnanec nastudovat a připravit?
Činnost po poradě Manažer provede kontrolu zápisu, ten by měl být jasný, stručný a přesný. Tento zápis se rozešle všem účastníkům porady. Na základě zápisu se může provádět kontrola plnění závěrů z porady. Úkoly, které nebyly vyřešené se zařadí nazačátek další porady.
Manažer na poradě • Deleguje úkoly, které může zadat vhodným zaměstnancům • Předává informace a získává nové, porada by měla mít formu oboustranné přímé komunikace, při které je možnost vyjasnit si některé nedorozumění, problémy a budoucí záměry. • Zapojuje všechny členy do diskuse, aby si mohl udělat obrázek o jejich znalostech a zkušenostech a získává tak nové nápady a náměty pro další rozhodování. • Může dobře vedenou a připravenou poradou získat autoritu.
Zadání samostatného úkolu Ve funkci předsedy komise, zpracujte návrh první porady plesové komise ISŠ. Mimo svolání a určení osob, které budou pozvány, navrhněte program porady a úkoly, které budou probírány. Vyzvěte pozvané k aktivní přípravě na jednání.
Možné řešení Pozvánka na poradu Účastníci porady: ZŘ školy, třídní učitelé, zástupci žáků maturitních tříd, Termín: 10.10. 2014, od 10,00-12,00 hod Místo konání: Společenská místnost č.15
Program porady: Projednání návrhu termínu a místa konání plesu. Pracovní návrh k připomínkám je 15.3. od 8,00-02,00 v Obecním domě. Navrhovaná cena vstupenky 250 Kč. První hrubý návrh programu. Účastníci porady si připraví své návrhy programu plesu. Zaměří se zejména na výběr hudby a návrhy doprovodného programu. ZŘ informuje účastníky porady s možnostmi finančního zabezpečení plesu a s postupem při oslovováním sponzorů Úkoly Účastníci porady, zejména zástupci tříd, ve svých třídách před poradou zjistí názory a požadavky žáků.