Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Advertisements

Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Narušená komunikační schopnost PaedDr
Koncepce péče o staré občany
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
Narušená komunikační schopnost
Výchova mládeže s více vadami
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Brebtavost - Breptavost
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Péče o osoby s afázií.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Logopedická třída MOTÝLCI
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Hamzova odborná léčebna pro děti a dospělé Luže – Košumberk
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Pedagogická diagnostika
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDemence.
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
HORIZONT ZLÍN Workshop
9. Tvorba individuálního plánu
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
DMO dětská mozková obrna
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
SPŘ u dětí s MO přímá je souvislost mezi poruchami hybnosti – porucha centrálního neuronu, v souvislosti s celkovým motorickým vývojem dítěte můžeme již.
Péče o osoby s afázií.
Základní pojmy speciální pedagogiky
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Narušená komunikační schopnost
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Proces vývoje a stárnutí vývoj a stárnutí organismu = dynamické a měnící se podmínky pro vznik, změny či akceleraci komunikačních poruch,, současné pojetí – zdůrazňování vývojových a měnících se podmínek procesu komunikace v průběhu celého lidského života. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Specifika logopedické péče o dospělé klienty uvědomění si přítomnosti přetrvávajících a vzniklých poruch komunikace v období adolescence, uvědomění si jejich vlivu v dospělosti. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Dospívání senzitivní období především u příznaků balbuties, tumultus sermonis, projevů dyslalie a obtíží v rozvoji jazykových schopností, zvýšená zátěž organismu, psychické a fyzické zatížení, rozvoj náročných sociálních vztahů – akcelerace projevů přetrvávající poruchy, především oblast plynulosti a tempa mluvy + přítomnost nových typů poruch na bázi hlasových mutačních poruch, intenzivní terapeutická péče vyžaduje zásadně jiný přístup a metody péče: využití motivace, rozvoj metod psychoterapeutického přístupu. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Dospělost vznik na bázi úrazů a traumat CNS či orofaciální oblasti, méně často na základě onkologických či neurologických onemocnění CNS, poruchy hybnosti mluvidel, poruchy fatických funkcí, poruchy výkonnosti verbálně paměťových funkcí, vzrůstá počet těžce chronicky postižených osob, specifická skupina – učitelé, herci, moderátoři, pracovníci v marketingu, službách a managementu; v řadě případů klienty odrazuje užití nevhodných metod a pomůcek. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Stárnutí souvislost vzniku poruch řečové komunikace a procesu stárnutí organismu, fyziologické změny ovlivňují především motorické řečové schopnosti, obtíže u respiračních funkcí, při tvorbě hlasu a precizitě artikulační činnosti z důvodů snížení rychlosti a síly svalové koordinace, nástup percepčních obtíží, vznik těžkých zrakových poruch, syndrom demence – „tichá epidemie“. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Afázie porucha realizace a porozumění řeči, systémová porucha řeči, úplná či částečná neschopnost přijímat a vysílat symbolické kódy mluvené nebo psané formy řeči na bázi poškození mozku, získaná porucha komunikačních schopností, vzniká při ložiskovém poškození mozku, vyskytuje se vliv mozkové léze na vyšší nervové funkce člověka. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Afázie Hlavní příčiny vzniku: cévní mozkové příhody, úrazy a poranění mozku, intoxikace mozku; Symptomatologie: poruchy fluence a prozodie, anomie – ztráta schopnosti pojmenovat předměty, bytosti, perseverace, agramatizmy, parafázie (deformace slov), poruchy porozumění, čtení, psaní. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Logopedická terapie poruch řečové komunikace u dospělých osob Individuální terapeutický plán stanovený na základě diagnostiky zahrnuje: stanovení příčin a možné prognózy, návrh metodiky a intenzity terapie, způsob využití terapeutických cvičných materiálů a pomůcek, způsob spolupráce s rodinou, logopedickým asistentem, ošetřujícím personálem či jiným logopedickým pracovištěm. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Cíle logopedické terapie u dospělých osob Terapeutický program: odstranění poruchy, omezení až potlačení projevů poruchy během dlouhodobého terapeutického procesu, obnovu porušených funkcí, stabilizaci projevů poruchy v co nejdelším časovém horizontu; součástí terapeutického procesu jsou reedukační postupy pracující přímo s postiženými oblastmi, navození kompenzačních strategií , využití specializovaných pomůcek, terapie poruch polykání – stimulace ORF oblasti. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Formy logopedické terapie u dospělých osob Individuální terapie intenzivní práce na modifikaci řečových schopností, stimulace využití jazykového systému; Skupinová terapie ideál: měla by navazovat na individuální formu, malá skupina – 3-6 osob, uplatnění a upevnění získaných dovedností a komunikačních kompenzačních strategií, aktivační programy pro osoby v péči zdravotnických či sociálních zařízeních; logopedická intervence v resortu práce a sociálních věcí je jedno z nejméně rozvinutých míst logopedické péče v ČR. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Formy logopedické terapie u dospělých osob Komplexní logopedické terapie psychoterapeutické působení na kognitivní – verbálně paměťové funkce a pozornost, psychoterapeutické vedení nezbytné pro navození motivace a spolupráce při terapii, klinický logoped by měl absolvovat psychoterapeutický vzdělávací program; Konzultační a poradenská činnost práce s rodinnými příslušníky či ošetřujícím personálem, přímá návaznost na logopedickou péči. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Aplikace nejnovějších přístupů v logopedické terapii u dospělých osob využití počítačových terapeutických programů, intenzivní a kvalitně odborně vedená logopedická péče v lůžkových nemocničních a rehabilitačních zařízeních, terapie jako dlouhodobá záležitost, spolupráce postižené osoby a jejího okolí. Klíčové momenty: trvalá snaha motivovat postiženou osobu k terapii, zdůrazňovat úspěchy v komunikaci, VELMI HRUBOU CHYBOU je mechanické přirovnávání terapeutických úkolů ke školní výuce, u osob v institucionální péči dodržovat terapeutická doporučení, pravidelné každodenním provádění terapeutických cvičení, nalezení pravidelného času a intimního prostředí. 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ

Dílna 16 Ve kterých konkrétních životních situacích nastávají změny v životě osoby po CMP? Které logopedické metody sledujeme v práci klinické logopedky v následujícím videu? (http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/208562221700007-klic/) 24. dubna 2018 Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ