Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů Cvičný příklad - cena Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů
Zadání příkladu Budeme řešit problém firmy Big Small Cars, Firma chce zavést na trh nový typ dětské hračky – autíčko Otázka zní: Co je třeba udělat v přípravné fázi našeho záměru, abychom k realizaci projektu přistoupili zodpovědně připraveni? Pokusíme se testem u zákazníků zjistit některé důležité informace o ceně a odhodlání k nákupu; Pomocí bodové metody zjistit, jak by byl prototyp našeho autíčka hodnocen ve srovnání s konkurencí
Zadání příkladu 3. Ze zjištěných údajů stanovit tržní cenu autíčka 4. Vypočítat bod zvratu
Zjištění optimální ceny autíčka Zjištění optimální ceny autíčka provedeme tak, že zjistíme ceny konkurenčních výrobků, které jsou na trhu hraček aktuálně k dispozici. 35 38 Modus – nejčastější hodnota Medián – prostřední hodnota
Stanovení ceny s ohledem na názor zákazníků Propočet ceny= cena průměrná . získaný počet bodů/průměrný počet bodů (25)
Další postup
Náklady
Proveďte propočet nákladů na jeden kus
Nákladová cena
Proveďte výpočet bodu zvratu Bod zvratu vypočtěte podle vzorce: BZ= FN/ c – vn Počítejte s cenou 35 Kč
Testy ceny a odhodlání k nákupů. Která otázka patří k příslušnému testu?
Řešení
Jaké otázky by jste položili a kterému segmentu zákazníků, aby jste zjistili potřebné údaje o předpokládaném nákupním chování v případě zmíněného autíčka?
Propočet bodu zvratu BZ= FN/p-vn