Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Nauka o podniku Seminář 7..
Název Heslo/motto Datum
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Přehlídka nejlepších podnikatelských záměrů. Druh a předmět činnosti Průzkum trhu a marketingový plán Obchodní strategie Finanční plán Přehlídka nejlepších.
Cena v pojetí marketingu
Význam informací v podnikání
Číslo-název šablony klíčové aktivity
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Zadání případové studie
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
10/2007Přednáška č. 21 Modelované procesy (parametrizace) Matematické modelování (MM) Předmět : Matematické modelování ZS, 2007 Přednášky/cvičení : Doc.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová. 1.setkání: úvod do problematiky „povinnosti“ ke zkoušce zdroje informací brainstorming.
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Nauka o podniku Bod zvratu.
příklady použití základních reálných opcí
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
TEST DOBRÉ SHODY A TEST NEZÁVISLOSTI Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Základy firemních financí
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Marketingový systém řízení
Marketingové strategie
Vícekriteriální metody rozhodování
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Taxi SLUŽBA „Gofaster!“
Transkript prezentace:

Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů Cvičný příklad - cena Postup stanovení ceny s pomocí marketingových nástrojů

Zadání příkladu Budeme řešit problém firmy Big Small Cars, Firma chce zavést na trh nový typ dětské hračky – autíčko Otázka zní: Co je třeba udělat v přípravné fázi našeho záměru, abychom k realizaci projektu přistoupili zodpovědně připraveni? Pokusíme se testem u zákazníků zjistit některé důležité informace o ceně a odhodlání k nákupu; Pomocí bodové metody zjistit, jak by byl prototyp našeho autíčka hodnocen ve srovnání s konkurencí

Zadání příkladu 3. Ze zjištěných údajů stanovit tržní cenu autíčka 4. Vypočítat bod zvratu

Zjištění optimální ceny autíčka Zjištění optimální ceny autíčka provedeme tak, že zjistíme ceny konkurenčních výrobků, které jsou na trhu hraček aktuálně k dispozici. 35 38 Modus – nejčastější hodnota Medián – prostřední hodnota

Stanovení ceny s ohledem na názor zákazníků Propočet ceny= cena průměrná . získaný počet bodů/průměrný počet bodů (25)

Další postup

Náklady

Proveďte propočet nákladů na jeden kus

Nákladová cena

Proveďte výpočet bodu zvratu Bod zvratu vypočtěte podle vzorce: BZ= FN/ c – vn Počítejte s cenou 35 Kč

Testy ceny a odhodlání k nákupů. Která otázka patří k příslušnému testu?

Řešení

Jaké otázky by jste položili a kterému segmentu zákazníků, aby jste zjistili potřebné údaje o předpokládaném nákupním chování v případě zmíněného autíčka?

Propočet bodu zvratu BZ= FN/p-vn