Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Advertisements

1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Seminář CACE Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.. Upravený rozpočet hlavních příjemců v roce Investor SFDI upravený rozpočet OPD upravený rozpočet EIB upravený.
Financování dopravní infrastruktury 2013 – 2014 a nové rozpočtové období.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
podmínky a předpoklady –
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Pracovní schůzka ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Obsah veřejných rozpočtů I 4. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 37.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Finanční záležitosti Pardubického kraje
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury v období
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Dotační programy sfdi.
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Budování dopravní infrastruktury
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
železniční infrastruktury
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
dopravní infrastruktury
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Financování dopravní infrastruktury v roce 2017 s výhledem na roky 2018 až 2020 Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Finanční rámec rozpočtu SFDI na rok 2017 Upravený rozpočet celkem 79,1 mld. Kč Národní zdroje 58,7 mld. Kč EU zdroje 20,4 mld. Kč Čerpání rozpočtu 40,6 mld. Kč, cca 51,33% Investice 20,7 mld. Kč, cca 44,84 % Neinvestice 19,9 mld. Kč, cca 60,40 % Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2017 v mil. Kč Příjemce Upravený rozpočet Uvolněno vč. požadavků k úhradě % čerpání ŘSD ČR 41 385 20 514 49,57% SŽDC 30 372 17 943 59,08% ŘVC ČR 393 179 45,61% Ostatní 6 976 1 979 28,37% Celkem 79 126 40 615 51,33% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

Financování silnic II. a III. třídy V letech 2015 – 2017 poskytnut mimořádný příspěvek na opravy silnic II. a III. tříd (včetně komunikací dočasně nahrazujících nevybudovaný SOKP) celkem více než 10 mld. Kč V roce 2017 celkem 3 394 mil. Kč zdroje SFDI 2 500 mil. Kč vládní rozpočtová rezerva I. 500 mil. Kč vládní rozpočtová rezerva II. 394 mil. Kč Uvolněno celkem 1 475 mil. Kč z toho čerpáno cca 879 mil. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 4

Financování silnic II. a III. třídy v roce 2017 v tis. Kč Příjemce Schválená částka Rozpis na částku vč. DPH Počet akcí Zesmluvněno (A) Uvolněno Čerpáno (B) Čerpáno (B/A) v % KSÚS Středočeského kraje 570 868 798 291 74 508 288 246 543 88 119 17,34% Jihočeský kraj 348 290 420 395 71 225 860 20 390 9,03% SÚS Jihočeského kraje 80 950 12 95 000 30 000 206 603 217,48% SÚS Plzeňského kraje 291 889 432 000 13 271 309 28 000 0,00% KSÚS Karlovarského kraje 118 100 315 762 27 108 820 32 666 24 989 22,96% SÚS Ústeckého kraje 245 253 294 093 50 269 093 100 000 51 970 19,31% Liberecký kraj 141 135 233 047 29 122 355 34 600 8 179 6,68% Královéhradecký kraj 218 746 418 258 14 194 516 143 700 45 956 23,63% SÚS Pardubického kraje 205 584 184 204 18 KSÚS Vysočiny 290 821 447 156 35 280 882 145 000 103 207 36,74% SÚS Jihomoravského kraje 286 778 573 104 20 227 898 143 220 112 597 49,41% SS Olomouckého kraje 210 428 263 744 15 182 248 98 876 54,25% SS Moravskoslezského kraje 133 457 398 633 161 146 80 000 74 651 46,33% ŘS Zlínského kraje 202 646 149 403 31 104 017 83 292 43 464 41,79% Celkem 3 263 995 5 009 040 438 2 935 636 1 475 129 879 001 29,94% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 5

Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2018 Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Rozpočet celkem 71,1 mld. Kč z toho - národní zdroje 52,4 mld. Kč - EU zdroje 18,7 mld. Kč V rámci rozpočtu pokryto z národních zdrojů: mandatorní výdaje 46,9 mld. Kč nově zahajované akce ŘSD a SŽDC 5,5 mld. Kč Požadavky na nově zahajované akce 18,4 mld. Kč Rozpočet nepočítá s financováním oprav silnic II. a III. tříd 6

Priority sestavování rozpočtu Mandatorní výdaje s vazbou na Dopravní sektorové strategie 2 opravy, údržba a správa sítě, včetně zařízení služeb - osobních nádraží globální položky – především bezpečnostního charakteru a další oblasti financování mýto a telematika příprava akcí Investiční výstavba Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 7

Rozpočet SFDI 2018 - příjmy Druh příjmu Celkem včetně EU 71 072 v mil. Kč Druh příjmu převody výnosů silniční daně 6 100 převody podílu z výnosů spotřební daně 8 200 poplatky za užívání dálnic a rychlostních silnic 5 000 převody výnosů z mýtného 9 200 dotace ze státního rozpočtu 23 896 Příjmy SFDI 52 396 Fondy EU celkem 18 676 Celkem včetně EU 71 072 Poznámka: Daně, DK a Mýto činí celkem 28,5 mld. Kč. 8

Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Rozpočet SFDI 2018 - výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Příjemce Národní OPD 2014-2020 CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD 27 513 8 956 126 121 36 716 SŽDC 21 633 3 160 3 945 2 28 740 ŘVC 1 027 146 12 1 185 Ostatní příjemci 2 223 2 208 1 4 432 Výdaje celkem* 52 396 14 324 4 218 135 71 072 *zaokrouhleno 9

Rozpočet SFDI 2018 – výdaje ŘSD v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje 2019 celkové výdaje 2020 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 17 587 17 665 17 342 z toho: Opravy a údržba 10 500 10 900 11 200 z toho: Mýto a telematika 5 308 4 986 4 362 z toho: Provozní výdaje 1 779 Doplatky probíhajících akcí 804 Ostatní programy (globální položky) 1 080 Příprava akcí 2 880 Akce v realizaci k 7/2017 5 921 3 044 896 Akce nově zahajované od 8/2017 – glob.pol. 8 443 14 800 10 550 Celkem 36 716 39 469 32 747 10

11

Rozpočet SFDI 2018 – výdaje SŽDC v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje 2019 celkové výdaje 2020 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 13 724 14 304 14 884 Doplatky probíhající akcí 292 Ostatní programy (globální položky) 2 075 2 842 2 236 Příprava akcí 1 004 972 1 047 Akce v realizaci k 7/2017 6 592 3 343 843 Akce nově zahajované od 8/2017 – glob. položky 5 053 15 102 10 091 Celkem 28 740 36 564 29 101 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 12

13

Požadavky ŘSD a SŽDC od 08/2017 do 12/2018 – globální položky v mil. Kč Příjemce Národní EU 2014-2020 Celkem ŘSD – Akce nově zahajované od 8/2017 14 968 12 532 27 500 SŽDC - Akce nově zahajované od 8/2017 3 440 7 754 11 194 Celkem* 18 408 20 286 38 694 *zaokrouhleno V rozpočtu pokryto pouze 5,5 mld. Kč v národních zdrojích. 14

Příspěvky SFDI – národní zdroje yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Národní 2018 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 250 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a odstraňování nehodových lokalit na silnicích II. a III. tříd 100 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 150 Křížení místních komunikací Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 40 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 15

Střednědobý výhled pro rok 2019 celkem výhled 84,6 mld. Kč z toho 53,5 mld. Kč národní zdroje pro rok 2020 celkem výhled 69,7 mld. Kč z toho 53,5 mld. Kč národní zdroje finanční prostředky budou upřesňovány pro jednotlivé roky při sestavování rozpočtu Nutnost navýšit národní zdroje o 20 – 30 mld. Kč ročně 16

Další oblasti činnosti SFDI Supervize Projektových dokumentací Realizace staveb Hledání dalších zdrojů financování PPP Kombinace zdrojů – Blendingová výzva BIM Metodiky Cenové standardy 17

zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Děkuji za pozornost zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI