7. ročník Michaela Hantková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární pás.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna třetihor a čtvrtohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ŘÁD: DRAVCI Sokol stěhovavý. Dravci -predátoři, přizpůsobeni k lovu kořisti.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_154_Druhohory TEMA: Neživá.
Černý Petr − druhy slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
KOČKY A PSI ANOTACE Prezentace seznámí žáky s rozdíly mezi kočkovitými a psovitými šelmami. Význam psů a koček pro člověka DATUM AUTORTereza.
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Řád: Šelmy Výskyt: od tropů po polární oblasti Potrava: živá kořist (k jejímu lovu přizpůsobené smysly a stavba těla)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Technické prostředky v požární ochraně
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Zvířata Lucie Neubauerová.
Tygr Vypracoval: Viktor Andrianov Třída: 1.L Předmět: Biologie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DINOSAUŘI Vojtěch Wolfel ″.
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Vznik a vývoj života.
VY_32_INOVACE_19- Kočka domácí Přírodověda - 4. ročník
SUDOKOPYTNÍCI - NEPŘEŽVÝKAVÍ
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
6. ročník Michaela Hantková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Jméno autora výukového materiálu
Název materiálu: Nerostné suroviny
Savci jsou vývojově velmi pokročilá třída obratlovců a v současné době osidlují téměř celý svět. Jejich hlavním spojovacím znakem je výživa mláďat produktem.
VE KTERÉ ČÁSTI POTRAVNÍ PYRAMIDY STOJÍ ŠELMY?
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
DRAVÍ VAČNATATCI AUSTRÁLIE
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Vyjadřují vlastnosti podstatných jmen.
Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Významné normy Bibliografické citace - obsah, forma, struktura ČSN ISO 690 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovávaných textovými editory ČSN.
VY_32_INOVACE_5/15_ČLOVĚK A PŘÍRODA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Dinosauři Petr Kaška.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Neživá příroda - vzduch
Bibliografické citace
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_07_01 _vznik člověka.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZOOPARK GLOWACKÉHO Klára Kovaříková, Alžběta Mikulíková, Eliška Havelková, Tereza Bláhová.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Dinosauři Co vše o nich víme…? Vojtěch Kopřiva.
Transkript prezentace:

7. ročník Michaela Hantková Výtah 7. ročník Michaela Hantková

Charakteristika Referát Stručné zachycení nejdůležitějších údajů z textu Psán ve větách Respektuje stavbu původního textu – zachovány odstavce Obsahuje zdroj Kniha: Příjmení, jméno autora: Název. Místo vydání, nakladatelství, rok vydání, číslo citované strany.  Webové stránky: Příjmení, jméno autora. Název stránky [online]. Místo: Datum vytvoření/datum aktualizace [datum citace]. <Webová adresa>

Jazyk Spisovný Stejný jako jazyk původního textu Zkrácené věty, pomlčky

Příklad – původní text Smilodon (šavlozubý tygr) Smilodon patřil do velmi rozmanité a úspěšné skupiny masožravců, která je dnes zcela vymřelá. Smilodon byl možná mrchožravý. Je to jeden z nejznámějších zástupců této čeledi. Nejznámější nálezy fosilií smilodona byly objeveny v asfaltovém jezeru v Rancha La Brea u Los Angeles v Kalifornii. Kostry z tohoto naleziště patří především mladým jedincům. Původně to bylo napajedlo a zvířata sem chodila pít. Často však uvízla v lepkavém asfaltu, který vroubil břehy tohoto jezírka, a tak se stala lehce dosažitelnou kořistí. Asfalt se vytvořil z nafty, která prosákla k povrchu země, a jezírko se stalo lepkavou pastí pro zvířata, která žila v okolí. Smilodon byl druhem machairodontů, který žil v Severní a Jižní Americe v době před 1.6 milionu let až před 8000 lety. Podle fosilních nálezů byl bez pochyb snadno zařazen mezi kočkovité šelmy, ale do jiné vývojové větve. Tyto šelmy měly zcela odlišnou techniku lovu kořisti než dnešní kočkovití. Současné kočkovité šelmy loví kořist tak, že dlouhým skokem jí skočí na šíji a zaseknou se do ní ostrými drápy, aby se nesmekly. Stiskem zubů a pootočením hlavy zlámou kořisti vaz. Nejprve se vědci domnívali, že smilodon zasahoval kořist hlubokými bodnými ranami a přetínal jí krevní tepny na šíji, čímž zvíře usmrtil. Smilodon má skutečně prodloužené špičáky s hranami ostrými jako nůž na maso, na kraji lehce zoubkované, a tak se mohl odvážit i na kořist, která byla podstatně větší než on. Podle dnešních nálezů se ale usuzuje, že smilodon se živil spíše jiným způsobem, totiž mršinami. Silné zakřivení špičáků svědčí o tom, že zvíře nezasahovalo kořist hlubokými bodnými ranami, jenom ji těmito zuby rozpáralo nebo rozřízlo. Smilodon nebyl vybaven pro rychlý běh. Fosilní nálezy kostry dokazují, že měl poměrně krátké nohy a přitom robustní tělesnou stavbu, což nejsou nijak příznivé podmínky k rychlému běhu a k pronásledování kořisti. Délka špičáků naznačuje, že smilodon dokázal tlamu do široka rozevřít. Podle odhadu to je úhel až 120 stupňů, dnes žijící lev dosáhne 65 stupňů. Vyhynutí machairodontů souviselo nejspíše s vymizením velkých tlustokožců, kteří byli jejich hlavní kořistí. V Severní Americe byly v pleistocénu rozšířeny čtyři druh chobotnatců a byli zde rovněž rozšířeni zemní lenochodi.

Příklad – výtah Smilodon /šavlozubý tygr/     Smilodon patřil do skupiny masožravců a možná byl mrchožravý.     Nejznámější nálezy byly nalezeny v asfaltovém jezeru v Kalifornii.     Smilodon žil v Severní a Jižní Americe v době před 1.6 milionu let až před 8 000 lety.     Smilodon má skutečně prodloužené špičáky s hranami ostrými jako nůž na máslo, na kraji lehce zoubkované. Mohl si dovolit na větší zvířata než je on.     Silné zakřivení špičáků svědčí o tom, že zvíře nezasahovalo kořist hluboko bodnými ranami, jenom ji zuby rozpáralo nebo rozřízlo.     Dokázal otevřít tlamu až do úhlu 120 stupňů (lev dosáhne pouze 65 stupňů).     Vyhynutí machairodontů souviselo s vyhynutím velkých tlustokožců, kteří byli hlavní kořistí. Větvička,V. - Tuláčková,M.: Z luk a mezí do zahrady. 1.vyd. Praha 1994

odkazy http://kamizdat.wz.cz/sloh/6/vytah.htm https://cs.wikipedia.org/wiki/Citace