DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Opakování k maturitě.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Marketingový plán podniku
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Životní cyklus výrobku
Tvorba marketingového mixu
Marketingový systém řízení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Marketing farmářských produktů
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0807 Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: Základy ekonomiky Ověření ve výuce Třída: Oktáva Datum: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Romová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

TÉMA: Marketing PŘEDMĚT: Základy ekonomiky KLÍČOVÁ SLOVA: marketing, produkt, cena, propagace, distribuce JMÉNO AUTORA: Mgr. Jana Romová

Metodický pokyn: výklad vypracovat úkol v závěru prezentace

„Náš zákazník – náš pán.“ MARKETING „Náš zákazník – náš pán.“

ÚVOD produkce statků a služeb spotřebitelé trh nabídka x poptávka uspokojení potřeb zisk

KONCEPCE PODNIKOVÉHO ŘÍZENÍ dříve: přímý vztah výrobce a spotřebitele (řemeslo, ušití šatů přímo pro zákazníka) dnes: nové mezistupně mezi výrobcem a cílovým spotřebitelem → spotřebitel anonymní proto 4 koncepce podnikového řízení a) výrobní b) prodejní c) výrobková d) marketingová

KONCEPCE PODNIKOVÉHO ŘÍZENÍ a) koncepce výrobní – zvyšování výkonnosti podniku, technický rozvoj, zdokonalení organizace práce → větší množství výrobků za levnější ceny (CÍL = snižování N a růst objemu prodeje) b) koncepce prodejní – zdokonalení prodejní činnosti, získávání nových zákazníků reklamou (CÍL = výhodně prodat, co podnik vyprodukoval)

KONCEPCE PODNIKOVÉHO ŘÍZENÍ c) koncepce výrobková – zdokonalení jakosti produktu (CÍL = „Dobré zboží se prodává samo.“) d) koncepce marketingová – poznání požadavků trhu, uspokojit zákazníky lépe než konkurence (CÍL = „Náš zákazník – náš pán.“), nutnost rychle se přizpůsobit měnícím se vnějším podmínkám

MARKETINGOVÁ KONCEPCE ŘÍZENÍ PODNIKU A) zjištění a zhodnocení podmínek a předpokladů pro podnikání B) vypracování dlouhodobé koncepce činnosti podniku C) postupná realizace úkolů dlouhodobé koncepce činnosti podniku a její přizpůsobování novým podmínkám

UPLATNĚNÍ MARKETINGOVÉ KONCEPCE ŘÍZENÍ PODNIKU A. VÝCHODISKA B. DLOUHODOBÁ KONCEPCE C. PROVÁDĚCÍ PLÁNY A JEJICH PLNĚNÍ 1. vnější podmínky - zákazníci, konkurence, … 1. poslání podniku 1. postupné rozpracování dlouhodobých cílů, strategií do krátkodobých plánů 2. vnitřní předpoklady - technické, finanční, personální, řízení, … 2. cíle podniku 2. plnění plánů, kontrola plnění, úprava koncepce dle nových podmínek 3. situační analýza - příležitosti, rizika, … - SWOT analýza (hodnocení silných a slabých stránek) 3. strategie k dosažení cílů - marketingové - technicko-provozní - finančně-ekonomické - sociální 4. nástroje k dosažení cílů

MARKETINGOVÁ KONCEPCE ŘÍZENÍ PODNIKU MARKETINGOVÝ MIX: P-P-P-P P = product = výrobek P = price = cena P = place = distribuce P = promotion = propagace

MARKETINGOVÝ MIX výrobek (produkt) statek (chléb, boty, kniha, ...) služba (oprava, dodávka energie, ubytování) 3 úrovně výrobku: a) základní užitečnost – funkce b) formální podoba – kvalita, tvar, styl, obal c) rozšířený výrobek – obchodně technické služby, poskytování záruk, prodej na úvěr ZNAČKA – někdy 4. úroveň, slovní, grafická, právně chráněna, vyvolává psychologické vnímání výrobku

MARKETINGOVÝ MIX výrobek (produkt) životní cyklus výrobku: ZAVÁDĚNÍ – RŮST – ZRALOST – ÚTLUM změny výrobního programu ZAVEDENÍ ZCELA NOVÝCH VÝROBKŮ OBMĚNA STÁVAJÍCÍCH VÝROBKŮ VYPUŠTĚNÍ VÝROBKŮ Z VÝROBNÍHO SORTIMENTU

1 kg jablek = Kč 27,– = 3 kg brambor MARKETINGOVÝ MIX cena SMĚNNÁ HODNOTA VYJÁDŘENÁ V PENĚZÍCH JAKO VŠEOBECNÉM EKVIVALENTU směnná hodnota: 1 kg jablek = 3 kg brambor směnná hodnota pomocí peněz: 1 kg jablek = Kč 27,– = 3 kg brambor

MARKETINGOVÝ MIX cena DRUHY CEN prodejní a nákupní světové a domácí konkurenční a monopolní volné a regulované obchodní marže přepravné jízdné poštovné, telekomunikační poplatky vodné a stočné, nájemné, úrok, pojistné, poplatky

MARKETINGOVÝ MIX cena ROVNOVÁŽNÁ CENA SLOŽKY TRŽNÍ CENY STANOVENÍ CENY nabídka = poptávka SLOŽKY TRŽNÍ CENY náklady podniku zisk nepřímé daně (ceny výrobků, které kupuje obyvatelstvo) STANOVENÍ CENY konkurence, slevy, …

MARKETINGOVÝ MIX distribuce OBĚH VÝROBKŮ OD VÝROBCŮ KE SPOTŘEBITELŮM DISTRIBUČNÍ CESTY: A B C výrobce velkoobchod maloobchod spotřebitel

MARKETINGOVÝ MIX distribuce DISTRIBUČNÍ POLITIKA PODNIKU ZAHRNUJE: volbu distribučních cest (velikost podniku, hloubka výrobního sortimentu, image, složitost, životnost, frekvence potřeby, konkurence, …) výběr prostředníků (obchodníků) (velkoobchod, maloobchod) volbu fyzické distribuce (druh dopravy, balení, rozvážení zboží, forma placení, …)

MARKETINGOVÝ MIX propagace KOMUNIKACE SE ZÁKAZNÍKEM ZÁKLADNÍ PRVKY PROPAGACE: reklama podpora prodeje osobní prodej publicita

MARKETINGOVÝ MIX propagace REKLAMA placená forma neosobního představení výrobku (tisk, televize, rozhlas, plakáty, obal, …)

MARKETINGOVÝ MIX propagace PODPORA PRODEJE souhrn nástrojů, které stimulují koupi výrobků (soutěže, hry, vzorky, prémie, dary, slevy, úvěry, veletrhy, výstavy, …)

MARKETINGOVÝ MIX propagace OSOBNÍ PRODEJ přímá komunikace mezi prodávajícím a kupujícím (obchodní jednání, obchodní zástupci, osobní prodej v maloobchodě, …)

MARKETINGOVÝ MIX propagace PUBLICITA vytvoření příznivého mínění o podniku (charitativní dary, tiskové konference, články v tisku, v rozhlase a televizi, sponzoring, …)

ÚKOL TÉMA: MARKETINGOVÉ HŘÍCHY Vyberte si konkrétní firmu nebo jakoukoli organizaci a na ní ukažte, kde podle vašeho názoru dělá v marketingu chybu. Co označíte za chybu, je jen na vás. Obecné může jít o špatně zaměřenou reklamu, nevhodně nastavený marketingový mix, etické problémy, právní aspekty, chyby v komunikaci apod. Výchozí předpoklady: Musí jít o existující organizaci. Povinné části řešení projektu: popis chování firmy, které považujete za nesprávné; jasná a věcná charakteristika chyb; Zdůvodnění, proč podle vás jde o chybu, s uvedením konkrétních argumentů; návrh způsobu, jak daný hřích „odčinit“; zhodnocení navrhovaných opatření; další části dle vlastní úvahy.

ZDROJE: Klínský, P. – Münch, O. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy 1. 2. vyd. Praha : Fortuna, 2002. ISBN 80-7168-831-2. s. 75–80