Podpůrná opatření prvního stupně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 3. dubna 2014.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Zpráva o uplatňování ÚP
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Občanské soudní řízení I.
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Název projektu: Moderní škola
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička
GDPR aneb to chceme.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Správa sociálního zabezpečení
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Porada s obcemi s rozšířenou působností
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Občanské soudní řízení I.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Občanské soudní řízení I.
Vybrané cíle projektu KIPR
Model intenzivní podpory
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Model intenzivní podpory
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Podpůrná opatření prvního stupně

plně v kompetenci školy (škola poskytuje sama, v součinnosti se školským poradenským pracovištěm, s využitím prostředků pedagogické podpory) cílem podpora žáků , kteří mají v procesu vzdělávání mírné obtíže lze poskytovat bez doporučení ŠPZ lze poskytovat i bez informovaného souhlasu zákonného zástupce ale tím není dotčeno jeho právo na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání

bez normované finanční náročnosti ke státnímu rozpočtu minimální úprava metod, organizace a hodnocení vzdělávání naplňuje se zásada: postupovat od nejjednodušších typů intervence ke složitějším uplatňovat intervenci „tady a teď“ (intervence realizovaná na půdě školy v co nejkratším termínu) poskytování podpory se neděje pouze jednosměrně k žákovi, ale také směrem k rodičům a učitelům první stupeň, pokud je potřeba, může trvat neomezeně dlouho

Pedagogická diagnostika I. stupeň podpory je plně v kompetenci školy, to předpokládá, že jsou pedagogičtí pracovníci školy schopni na základě vlastní pedagogické diagnostiky identifikovat žáky, kterým je potřeba poskytovat prvotní zvýšenou podporu. Východiskem pro nastavování podpory je především pozorování žáka, rozhovor (s dítětem i jeho zákonným zástupcem), analýza procesů, výkonů a výsledků činnosti (kvantitativní rozbor), portfolio žákovských prací, analýza dosavadního pedagogického přístupu. Pedagogové postupují především na základě pedagogické diagnostiky, případně diagnostiky speciálně pedagogické.

Prostředky podpory I. stupně Podpora v prvním stupni podpůrných opatření probíhá ve dvou fázích: individualizovaná pomoc učitele, etapa přímé podpory žáka ve výuce učitelem - prvotní podporu navrhuje a realizuje učitel sám, popřípadě ve spolupráci s pedagogy školy, může využít konzultace s kolegy učiteli, s pracovníky ŠPP - pokud přímá podpora ve výuce nepostačuje, učitel postupuje do další etapy plán pedagogické podpory (PLPP) - komplexnější přístup k řešení problému - pravděpodobné zapojení více pedagogů, kteří se podílejí na vzdělávání žáka - je dokumentem, který je součástí příloh k Vyhl. č. 27/2016 Sb. - po 3 měsících škola vyhodnotí účinnost - předpokládá se, že rodič je s ním seznámen

PLPP Obsahuje: údaje o dítěti důvod, proč je vytvářen, co je plánováno s dítětem dělat údaj, kdy je plánováno vyhodnocení stručný popis obtíží dítěte stanovení cílů PLPP návrh metod, organizace výuky, vymezení pomůcek… součástí i podpůrná opatření , která se nevztahují bezprostředně k vzdělávání ve škole, ale například k situaci v rodině, zdravotnímu stavu dítěte

Pro učitele je vytvoření PLPP prostředkem k uvědomění si dosavadních kroků a postupů, následně k promýšlení dalších kroků.

Spolupráce s rodiči žáka je zakomponována už do prvního stupně podpory ne všichni rodiče jsou motivováni, některá opatření je nutno realizovat ihned a učitel je k nim kompetentní (přímý souhlas s navrhovanými opatřeními se zejména v etapě přímé podpory nevyžaduje) rodič - pomocník při realizaci podpůrných opatření - příjemce podpory ze strany školy

Pokud by nepostačovala podpůrná opatření prvního stupně, což může být zřejmé od samého počátku, nebo po vyhodnocení plánu pedagogické podpory, dojde škola k závěru, že nepostačují podpůrná opatření prvního stupně (nevedou k naplnění stanovených cílů), doporučí škola žákovi, resp. jeho zákonným zástupcům využití poradenské pomoci ŠPZ za účelem posouzení jeho speciálních vzdělávacích potřeb. Škola zajistí bezodkladné předání plánu pedagogické podpory ŠPZ, pokud se podle něho žák vzdělával (je jedním z východisek pro posuzování speciálních vzdělávacích potřeb - § 11 odst. 2, 4 Vyhl. 27/2016 Sb.). Do doby zahájení poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně na základě doporučení školského poradenského zařízení pokračuje škola v poskytování podpůrných opatření prvního stupně na základě plánu pedagogické podpory.

První stupeň podpory speciální vzdělávací potřeby Individualizovaná péče běžné vývojové potřeby

Děkuji za pozornost

Kdo může požádat o poradenskou službu Službu ŠPZ poskytuje zásadně na žádost zákonného zástupce (může požádat z vlastního uvážení či na základě doporučení školy nebo školského zařízení) výjimka – rozhodnutí orgánu veřejné moci (OSPOD - správním řízením nebo soud - soudním rozhodnutím, pak se zpráva posílá i na OSPOD a soud) povinnost ředitele školy nebo školského zařízení doporučit zákonnému zástupci návštěvu ŠPZ, pokud to vyžaduje zájem dítěte, žáka, studenta škola nadále nemůže využití poradenské pomoci nařídit (krajní řešení prostřednictvím OSPOD) nedá se vyhnout tomu, že se rodič s dítětem na ŠPZ obrátí, aniž by škola zavedla I. stupeň, má na to právo

Součinnost školy a ŠPZ ředitel školy určí pedagogického pracovníka odpovědného za spolupráci se ŠPZ v souvislosti s doporučením PO žákovi se SVP (může být jeden, ale i pro každého žáka jiná osoba) škola nebo školské zařízení spolupracuje před přiznáním podpůrného opatření dítěti, žákovi nebo studentovi zejména se školským poradenským zařízením, se zřizovatelem, lékařem a orgánem sociálně právní ochrany dětí

Děkuji za pozornost