Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Týden Karolínky Tejkalové
Advertisements

Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Nejprve si Přečtěte pozorně text
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Druhy vět Michaela Benešová oznamovací rozkazovací tázacípřací Tatínek jezdí do práce autem.
STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce. STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce.
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Změň věty tázací ve věty oznamovací Píše Adam domácí úkol? Kvetou na jaře sněženky? Opadává na podzim listí? Pouští Daniel rád draky? Rostou v lese houby?
Čas minulý Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.01 Název pro školu:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Poměr Český jazyk – 2.roč.,1.část
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_236_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM20 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_215_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
VĚTY PODLE OBRÁZKU Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_113_1TR_CJ Autor:
Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk Věta – Počet slov ve větě
Slova se souhláskou na konci – slabiky zavřené
SLOVNÍ DRUHY Podstatná jména pro druháky Podstatná jména Vlastní jména
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: březen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Pec pod Sněžkou, okres Trutnov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum: 24.
Věta 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-16.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lenka.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Věta a výpověď Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 3. a 4. ročníku. Patří do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Žáci procvičují pádové otázky a doplňují.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_30_Rod podstatných.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_06_Věta, slovo a slovní význam.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Anotace: prezentace slouží k seznámení se slovesy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.07_Procvičování_malých_tiskacích_písmen_ve_větách.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
RISKUJ!.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.11_Prace_s_literárním_textem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.09_Slovo_a_věta Datum:
SKLADBA STAVBA VĚTY. SKLADBA STAVBA VĚTY STAVBA VĚTY VĚTA - je uspořádaný jazykový celek složený ze slov, kterým sdělujeme nějakou myšlenku - na.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Význam slov - procvičování VY_32_INOVACE_1B_16
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_04_JARO TÉMA: JARO
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_35_Závěrečný test
VY_32_ INOVACE_ 01_ ČESKÝ JAZYK 3
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Český jazyk 2 Podstatná jména 2. část.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.2.Bal.31_Slovesa Datum: 10.
VY_32_INOVACE_16_ Skladba – věta jednoduchá a souvětí
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník Číslo operačního programu: Předmět: Jazyk a jazyková komunikace Ročník: 2. Téma: VY_12_INOVACE_01_CJ_02_MG Název: Věta Autor: Mgr. Marie Gregorovičová Popis: Seznámit se s druhy vět a určit je, tvořit věty, najít začátek a konec věty a označit ho.

Věta, slovo, slabika, písmeno Věta je vyslovená nebo napsaná myšlenka. V mluveném projevu poznáme konec věty podle melodie hlasu - na konci věty klesneme hlasem. Na začátku věty píšeme velké písmeno, na konci věty píšeme tečku (.), otazník (?) nebo vykřičník (!). Po kolejích jede vlak. To je krása! Krájí maminka cibuli?

Přiřaď věty ke správnému obrázku. Babička vaří oběd. Tatínek opravuje auto. Maminka upekla bábovku. Tomáš jezdí na kole. Anička maluje dům.

Přiřaď věty ke správnému obrázku. Babička vaří oběd. Tatínek opravuje auto. Maminka upekla bábovku. Tomáš jezdí na kole. Anička maluje dům.

Začátek věty označ červeně. Konec věty označ modře Začátek věty označ červeně. Konec věty označ modře. Škrtni slovo, které do věty nepatří. Babička peče seče maso. Tatínek řídí řítí auto. Čti našlas nahlas! Lucka makuje maluje obrázek. Zuřivý pás pes vrčí na pošťáka. Honzík si kryje hraje s autíčkem. Jíš rád ovce ovoce? Králík žere seno saze. Sadař zubař sklízí jablka. Tatínek seká trávu slávu. Kočička šije pije mléko. Půjdeš odpoledne vlna ven? Dědeček čte nohy noviny. Ořež učeš si tužku! Tomáš pouští tráva draka. Za lesem je mouka louka. Na podzim zrají kvetou astry. Co si přeješ k Václavovi Vánocům? Urči druhy vět. Kolik vět má celé cvičení?

Začátek věty označ červeně. Konec věty označ modře. Babička peče maso. Tatínek řídí auto. Čti nahlas! Lucka maluje obrázek. Zuřivý pes vrčí na pošťáka. Honzík si hraje s autíčkem. Máš rád ovoce? Králík žere seno. Sadař sklízí jablka. Tatínek seká trávu. Kočička pije mléko. Půjdeš odpoledne ven? Dědeček čte noviny. Ořež si tužku! Tomáš pouští draka. Za lesem je louka. Na podzim kvetou astry. Co si přeješ k Vánocům? 18

Pořadí vět v textu nemůžeme libovolně měnit. Čištění zubů. Potom si navlhčeným kartáčkem pečlivě vyčistím všechny zuby. Kartáček s pastou navlhčím v kelímku s vodou. Nejdřív si vytlačím na zubní kartáček kousek zubní pasty. Vypláchnu si pastu z úst. Nakonec ještě použiji ústní vodu. K čištění zubů potřebuji zubní kartáček, pastu na zuby, kelímek s vodou a ústní vodu. Označ věty čísly 1 – 6 tak, jak mají jít za sebou.

Pořadí vět v textu nemůžeme libovolně měnit. Čištění zubů. K čištění zubů potřebuji zubní kartáček, pastu na zuby, kelímek s vodou a ústní vodu. Nejdřív si vytlačím na zubní kartáček kousek zubní pasty. Kartáček s pastou navlhčím v kelímku s vodou. Potom si navlhčeným kartáčkem pečlivě vyčistím všechny zuby. Vypláchnu si pastu z úst. Nakonec ještě použiji ústní vodu.

Zdroje: kliparty PowerPointu