NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Objem a povrch válce Autor: Mgr. Jolana Sobotková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Digitální učební materiál
Tělesa –Válec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_14_MII_ROTAČNÍ VÁLEC.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Obsah kruhu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Převody jednotek obsahu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_M6.11 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Autor: Ing. Jitka Michálková
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_01_převody jednotek délky
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Jednotky délky Matematika – 4. ročník.
Základní škola Čelákovice
Základní škola Čelákovice
Převody jednotek délky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Převody jednotek obsahu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
Převody jednotek délky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST: Matematika a její aplikace, Geometrie v rovině a prostoru ROČNÍK: 8. NÁZEV MATERIÁLU: VY_42_INOVACE_22-4M-Obsah kruhu AUTOR: Mgr. Markéta Chlubnová DATUM TVORBY: Leden 2014 OVĚŘENÍ: 9. 1. 2014 ANOTACE: Učební pomůckou je prezentaceo obsahu kruhu. Součástí prezentace jsou odkazy na Internet a na aplet y programu Geogebra. Prezentace je zakončena řešením příkladů na výpočet obsahu kruhu.

Metodický pokyn: Připojení k Internetu Tabulku na snímku č. 3 předem vytisknout a v hodině rozdat žákům při řešení úkolu č. 5, tabulku si žáci nalepí do sešitu.

D B C A D B C A

OBSAH KRUHU

OBSAH KRUHU: S = π∙r2 Jednotky obsahu: mm2, cm2, dm2, m2, … r – poloměr S – obsah kruhu Zápis zkracujeme a píšeme S = πr2 Jednotky obsahu: mm2, cm2, dm2, m2, … S = π∙r2 1 Odvození vzorce pro výpočet obsahu kruhu (aplet1) Odvození vzorce pro výpočet obsahu kruhu (aplet2) Důkaz obsahu kruhu pomocí korálků (ukázka)

PŘÍKLADY 1) Vypočítejte obsah kruhu, je-li jeho poloměr 7 cm. r = 7 cm S = ? cm2 S = π∙r2 S = 3,14∙ 72 S = 153, 86 cm2

2) Vypočítejte obsah kruhu, je-li jeho průměr 6 dm. d = 6 dm S = ? dm2 S = π∙r2 S = 3,14∙ 32 S = 28,26 dm2

3) Vypočítejte poloměr kruhu, je-li jeho obsah 64 mm2 3) Vypočítejte poloměr kruhu, je-li jeho obsah 64 mm2. (Počítejte na desetiny.) S = 64 mm2 r = ? mm S = π∙r2 64 = 3,14∙ r2 r2 = 64 : 3,14 r = 4,5 mm

4) Vypočítejte průměr kruhu, je-li jeho obsah 90 cm2 4) Vypočítejte průměr kruhu, je-li jeho obsah 90 cm2. (Počítejte na desetiny.) S = 90 cm2 d = ? cm S = π∙r2 90= 3,14∙ r2 r2 = 90: 3,14 r = 5,353 cm d = 10,7 cm

5) Vypočítejte obsahy barevných obrazců. D 1 cm B C A 2

5) Vypočítejte obsahy barevných obrazců. Řešení: 7, 57 cm2 6,43 cm2 5,14 cm2 2 cm2

CITACE A ZDROJE 1 2 Vlastní archiv autora Autorem materiálu a všech jeho částí, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Markéta Chlubnová.