Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky Obhajoba Bakalářské práce Tereza Silná 13873 Vedoucí práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc. Červen 2016
Důvody výběru tématu CÍL PRÁCE specializace obchodní podnikání zaměstnání v obchodní jednotce Lidl Trhové Sviny zájem o provoz obchodních jednotek vedoucí tématu CÍL PRÁCE „Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce. Dílčím cílem je porovnání nákupní atmosféry a merchandisingu s konkurenčními maloobchodními jednotkami a návrh na zlepšení v analyzované oblasti.“
Vybrané maloobchodní jednotky Lidl Trhové Sviny Penny Market Borovany
Stanovení výzkumných otázek Otázka č. 1: Do jaké míry se vybrané obchodní jednotky řídí merchandisingovými pravidly? Otázka č. 2: Vnímají zákazníci nákupní atmosféru? Otázka č. 3: Odlišuje se vnímání nákupní atmosféry zákazníků OJ Lidl Trhové Sviny od vnímání zaměstnanců?
Použité metody k naplnění cíle práce 1. Analýza merchandisingu- komparativní metoda Zdroj: vlastní
2. Analýza nákupní atmosféry- komparativní metoda Zdroj: vlastní
3. Dotazníkové šetření zaměřené na nákupní atmosféru v OJ Lidl Trhové Sviny Otázka č. 4: Líbí se vám barevné řešení prodejny? Zdroj: vlastní
4. Řízené dotazování zaměstnanců OJ Lidl Trhové Sviny Otázky: Pracuje se Vám ve stávajícím barevném řešení dobře? Vyhovuje Vám barevné řešení v rámci udržování čistoty? Ve Vaší OJ není zavedena hudební kulisa. Vadí Vám, že je ticho? Ocenila byste modernizaci prodejny?
5. Řízené rozhovory Vedoucí OJ Lidl Trhové Sviny pan B. Hromádko Regionální vedoucí OJ Lidl Trhové Sviny pan J. Bárta
Návrhy a opatření 1. Odstranění zápachu z řeznictví 2. Vybudování veřejného WC 3. Změna barevného řešení prodejny 4. Zvýšení počtu nákupních košíků určených pro maminky s dětmi
Shrnutí práce Cíl práce byl naplněn Byly nalezeny odpovědi na stanovené výzkumné otázky: Penny Borovany dodržuje 13 z 23 merchandisingových pravidel, Lidl Trhové Sviny dokonce 15 z 23. Zákazníci vnímají nákupní atmosféru jen v některých oblastech (hudební kulisa, dispoziční řešení). Vnímání nákupní atmosféry zákazníků a zaměstnanců Lidlu Trhové Sviny se fatálně liší. Byly stanoveny návrhy opatření
Otázky konzultant- ing. Roman Švec, Ph.D. Rizika plynoucí z odstranění řeznictví odliv příjmů z pronájmu prostoru menší atraktivnost jednotky
Otázky oponent- doc. ing. Hana Ezrová, CSc. Sběr dat pro dotazníkové šetření Dodržování hygienických a bezpečnostních předpisů ve zkoumaných jednotkách Podíl rozhodování vedoucích na nákupní atmosféře jednotky a merchandisingových pravidlech Reakce vedoucích obchodních jednotek na závěry vyplývající z bakalářské práce
Děkuji za pozornost Tereza Silná 13873