Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/21.1167 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lidské zdraví a potrava - pokračování
Advertisements

CIVILIZAČNÍ NEMOCI NA PŘELOMU TISÍCILETÍ
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Zdravý životní styl – pohyb a strava
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
„EU peníze středním školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Jitka Rusková, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Potraviny – zdroje energie
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník. SPRÁVNÁ VÝŽIVA Prvouka 3.ročník.
Název Výživová pyramida
Zdravá výživa Michaela Šrámková.
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
Příprava stravy v rodině
„EU peníze středním školám“
16.1 Jaké živiny jsou obsaženy ve stravě?
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Č lov ě k a zdraví VY_32_INOVACE_8.
VY_32_INOVACE_04_ Přírodověda pro 4. ročník
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe (reg. číslo CZ.1.07/1.1.00/ ), OPVK Klíčová aktivita č. 2 –
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Zdravý životní styl Vytvořila: Michaela Ryšánková.
Zdravá výživa I Dagmar Šťastná.
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
.. Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Autor:Mgr. Eva Burdová Cílová skupina:2. stupeň, Základní škola speciální.
LIDSKÝ ORGANISMUS Význam potravy, vody a vzduchu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Stránská Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_Př - výživa a zdraví TEMA:
Zdravá výživa Správné sestavení jídelníčku VY_32_INOVACE_01_36.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_04_PR_ZÁKLADNÍ SLOŽKY POTRAVY.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Zásady zdravé výživy Autor: Bc. Balonová Soňa. Výživa – patří k důležitým činitelům, které ovlivňují zdraví člověka. Způsob stravování je nedílnou součástí.
Č LOVĚK A JEHO PROSTŘEDÍ Životní podmínky člověka.
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_PŘÍRODOPIS.
PEČUJEME O ZDRAVÍ VY_32_INOVACE_II-C-14. Výživa - rostlinná, živočišná (živiny, vitamíny, jídelníček) Obranyschopnost - nemoc, úraz, imunita Pohyb a aktivita.
1 Základní škola Ostrava, Kounicova 2, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – III/2 – CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu - Moderní.
Zdravý životní styl Mgr. Prchalová Zdeňka SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná Určeno pro 7. tř. ZŠS.
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pravidelný pitný režim! Pohyb na čerstvém vzduchu!
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_PŘÍRODOPIS
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Pole - obilniny Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak správně telefonovat
PESTROST STRAVY.
Autor: Mgr. Marcela Holubová
Kouření škodí zdraví Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pole - kulturní rostliny
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 027
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_III.Vu_ZDRAVÁ.
ZDRAVÁ VÝŽIVA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
AUTOR: Blanka Petlánová
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_17
ZDRAVÁ VÝŽIVA VLIV VÝŽIVY NA ZDRAVOTNÍ STAV LIDÍ
Zdravá výživa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/21.1167 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_19_Žít zdravě Žák si zopakuje základy o zdravém životním stylu Autor Daniela Zezulová

Anotace Pro žáky 5. třídy Do hodin přírodovědy Žáci si zopakují zásady zdravého životního stylu pomocí plnění úkolů Napíší vlastní harmonogram dne

Úkol č.1 Co máš dělat, abys byl zdravý? Napiš zásady zdravého životního stylu.

Kontrola úkolu č.1 1. Vyvážená strava 2. Dostatek vody 3. Pobyt na čerstvém vzduchu 4. Pobyt na slunci 5. Tělesný pohyb 6. Dostatek odpočinku

Úkol č.2 Napiš zásady zdravé výživy

Č.2 Zásady správné výživy 1. Jíme nejméně 5x denně 2. Strava musí obsahovat dostatek a/ ovoce b/ zeleniny c/ luštěniny (fazole, čočku, sojové boby, hrášek) d/ vlákninu( ovesné vločky, cereální pečivo) e/ bílkoviny ( mléko, jogurty, sýry) f/ cukry (nejlépe med, glukóza) g/ tuky (nejlépe rostlinného původu)

Úkol č.3 Který nápoj je nejvhodnější na pití?

Kontrola úkolu č 3. Nejlepší nápoj na pití je voda. Lidské tělo je tvořeno z 60% vodou Denně má dítě vypít přibližně 1-2 litry vody Dospělí 2-3 litry vody

Úkol č. 4 Jak dlouho vydržíme bez vzduchu?

Kontrola úkolu č.4 Bez vzduchu vydržíme přibližně 2 minuty Vzduch potřebuje náš mozek i celý organismus Nejlepší je čerstvý vzduch Měli bychom dýchat zhluboka, vzpřímení, pomocí hrudníku

Úkol č. 5 Který vitamín vzniká působením slunečních paprsků?

Kontrola úkolu č.5 Pomocí slunečního záření vzniká v kůži vitamín D Sluneční záření také dezinfikuje Sluneční paprsky posilují organismus Pozor na přehnané slunění. Nikdy se neopalujte bez ochranných krémů a v poledne.

Úkol č. 6. Proč je důležitý pohyb?

Kontrola úkolu č.6 Pohyb je pro tělo velice důležitý. a/ pro srdeční činnost b/ uvolňuje svalstvo c/udržuje pružnost d/ pomáhá při udržení tělesné hmotnosti e/ pomáhá pro uklidnění f/ odreagování a pro dobrou náladu Měli bychom cvičit denně nejméně hodinu denně (chůze, běh, míčové hry, plavání)

Úkol č. 7. Kolik hodin spánku má mít 10leté dítě?

Kontrola úkolu č. 7 Spánek je velice důležitý pro regeneraci organismu 10leté dítě má spát minimálně 9 hodin Nejdůležitější je spánek od 21 hodin do půlnoci Spíme v dobře vyvětrané místnosti

Úkol č.8 Napiš rozvrh dne Nezapomeň na dostatek pohybu a odpočinku. Připiš také jídelníček

Bibliografické citace Klipart: http://office.microsoft.com