EKONOMIE 3. Teorie potřeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý hmotný majetek – odpisy (2. část) Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných.
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Základní pojmy v ekonomice
VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Hospodářský proces Potřeby, peníze
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
Potřeby lidí 2.hodina.
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Potřeby :  Co to jsou potřeby  Základní.
3. srpna 2013VY_32_INOVACE_100202_Teorie_potreb_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
EKONOMIKA Státní podnik Ing. Hana Kročová
EKONOMIKA AKCIOVÁ SPOLEČNOST Ing. Hana Kročová
SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A13 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvoření listopad.
Smlouva o tichém společenství
10. září 2013VY_32_INOVACE_100209_Nezamestnanost_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
EKONOMIKA DLOUHODOBÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Sdružení Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
KOMANDITNÍ SPOLEČNOST Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EKONOMIKA Družstvo Ing. Hana Kročová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Msc. Marcela Vojáčková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
EKONOMIKA OBĚŽNÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
EKONOMIKA OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI Ing. Hana Kročová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO49 Název.
VY_32_INOVACE_LID_18 VY_32_INOVACE_LID_18 Pracovně-právní vztahy.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0108 Název vzdělávacího materiálu: Vývoj peněz.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Základní ekonomické systémy. K čemu slouží? Aby lidé přežili, musí spojit své síly a efektivně využívat dostupné zdroje Ekonomický systém se stále mění.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti, hospodaření.
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomika – základní pojmy.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika Leasing – finanční leasing 3. Ing. Miroslava Farmačková
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

EKONOMIE 3. Teorie potřeb

Teorie potřeb Potřeba je pocit nedostatku, který chceme odstranit Každý máme jiné potřeby, můžou být velmi různorodé a nekonečné Uspokojením jedné potřeby vznikají potřeby další Potřeby jedince mohou být různé a mohou být uspokojeny na úkor potřeb druhých lidí, tady musí zasáhnout společnost formou zákonů (užívání a šíření drog, krádež, ublížení na zdraví atd.)

Teorie potřeb Základní dělení Hmotné Potřeba hmotná (oblékat se, jíst, pít) 2.   Nehmotné Potřeba nehmotná (emoce, přátelství, smutek, svoboda, zážitek z koncertu)

Teorie potřeb Existuje i potřeba zbytná (nejsou nutné k životu) a nezbytná (jsou nutné k životu), kterou nemůžéme přesně určit  Potřeby si plníme pomocí statků a služeb

Závěrečné opakování Charakterizuj teorii potřeb. Vypiš pět vlastních potřeb. Jak se dělí potřeby? Vypiš tři zbytné a tři nezbytné potřeby. Pomocí čeho si plníme potřeby?

VYTVOŘENO PRO WEB OMSTUDIUM.CZ KOPÍROVÁNÍ A JINÁ DISTRIBUCE JE BEZ POVOLENÍ ZAKÁZÁNA 2017

Zdroje: Studijni-svet.cz Švarcová, Jena ekonomie: stručný přehled: teorie a praxe aktuálně a v souvislostech: učebnice Zlín CEED 2016 ISBN 978-808-7301- 210