Pohyb objektu po křivce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Advertisements

Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_20. FORMÁT KRESBY  Než začneme kreslit, musíme si na pauzovací papír nakreslit základní formát v poměru stran.
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Prezentace - snímky Co se všechno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Export tabulky z MS Excel 2010 do jiných formátů Co se všechno naučíme???
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
Tvorba prezentace Vložení snímku Vyberte si nejvhodnější typ snímku.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Obdélník Pro kreslení obdélníku používáme nástroj obdélník. Lze také použít příkazový řádek a příkaz obdélník:
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Úkol: 1. Snímku 2 přiřaďte na příslušná textová pole hypertextové odkazy na další snímky. Na pole odkaz vložte odkaz na wikipedii a stránku PowerPoint.
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Počet čísel Počet hodnot
Grafický editor GIMP (2)
Animační efekty v prezentaci
Přetěžování Datové typy.
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Excel – tabulkový procesor
WORD Číslování stránek
VY_32_INOVACE_
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Filmová animace Náhodné změny Mgr. Jiří Mlnařík
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
CorelDRAW – základní objekty
Zoner Callisto – editor bitmap
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ArchiCAD nástroj Deska
VY_32_INOVACE_09_16_malování
Vektorová grafika Vkládání a práce s objekty – text, kombinace textu a objektů.
Vytváření grafů, úpravy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Zpracování a využití informací
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Zoner Callisto Úpravy objektů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PowerPointu Ing. Hana Vláčilová
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Matematika + opakování a upevňování učiva
Rovnání horizontu, úprava kolinaerity a perspektivy
Informatika – Základní operace s buňkami
Rovnání horizontu, úprava kolinearity a perspektivy
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Pohyb objektu po křivce Filmová animace Pohyb objektu po křivce Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0208

Synfig studio – pohyb po křivce Řada animačních technik potřebuje jen a pouze vhodně rozhýbat statický objekt. Mějme vrchol kopce a „auto“ - potřebujeme, aby auto projelo „po horizontu“.

Volba transformace Aby mohlo auto projet po horizontu, musíme mu přidělit pohyb, který má vykonávat, křivku, po které se má pohybovat, a také způsob, jakým se má na křivku vázat. Transformaci vytvoříme jednoduše jako vrstvu úprav (známe z minula), použijeme rotaci (aby se auto mohlo i naklánět) a seskupíme s vrstvou auta (přesuneme).

Přiřazení křivky Teď je postup trochu složitější – vybereme vrstvu auta, s CTRL vrstvu rotace a vrstvu křivky. Vybereme zelený bod pozice, s CTRL modrý bod rotace a pravým tlačítkem myši klepneme na hranu křivky (čárkovanou) a zvolíme Link To Bline.

Úprava rotace a pozice 1 Jak je vidět na ukázce, podle směru vytvořené křivky se nám může stát, že objekt přilne ke křivce jinak, než bychom si přáli. To ale snadno vyřeší rotace objektu (použijeme modrý bod transformace).

A pohybujeme se... Samotná animace je pak už otázkou aplikace předchozích postupů. Přepneme se do režimu animace a buď formou animace objektu nebo klíčových snímků určíme tažením zeleného bodu (pozice) auta po křivce jeho umístění v daném čase a podle potřeby upravíme rotaci. Proč ale podle potřeby a ne v každém bodě? Protože přiřazený objekt si drží pozici vůči křivce a otáčí se tedy podle aktuálního směru řídící křivky.

Úkol Vytvořte animaci podle zadání – animujte automobil jedoucí přes kopec.

Zdroje Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací