Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Osová souměrnost – pojmy, postup konstrukce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Středová souměrnost.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Osová souměrnost.
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
VY_42_INOVACE_115_STŘEDOVÁ, OSOVÁ SOUMĚRNOST
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy Sčítání a odčítání do VY_32_INOVACE_15_05 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření.
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
NOTA PŮLOVÁ.
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Konstrukce trojúhelníku
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Převody jednotek obsahu
Složené slovní úlohy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Plánované rodičovství
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
BUNĚČNÉ DÝCHÁNÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_26.
Převody jednotek délky
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Fotografie jsou z archivu autora..
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Složené slovní úlohy o n více, o n méně
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Vyjmenovaná slova po S,V,Z
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Matematika a její aplikace
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary VY_42_INOVACE_07_02

Osová souměrnost Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: Osová souměrnost Autor: Mgr. Zuzana Pokorná Vytvořeno: 2. února 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a prostoru Téma: Osová souměrnost Pomůcky: PC, dataprojektor, pracovní listy, rýsovací potřeby Anotace: Prezentace je zaměřená na procvičení osové souměrnosti. Žáci v osové souměrnosti přenášejí body i celé útvary, poznávají osově souměrné útvary a přiřazují k sobě shodné útvary. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.

1. Zobraz body A, B, C v osové souměrnosti s osou o 1. Zobraz body A, B, C v osové souměrnosti s osou o. Jak se nazývá bod C? Vyber z následujícího: A´ o Ao B´ AA´ o 2. |AAo| |AoA´| BB´ o 4. |BBo| |BB´| 5. a b a + A = Bo - C = C´ = b + B Bod C se nazývá samodružný bod.

2. Doplň útvar v osové souměrnosti s osou o.

3. Vyber osově souměrné útvary c) e) a) b) d) f) g) h) i) j) o) m) k) l) n) Kolik os souměrnosti mají tyto útvary?

3. Řešení Osově souměrné útvary: e, f, g, h, l, m, n Počet os: e - 1 h – nekonečně mnoho l - 4 m - 1 n – 1 Napadají tě ještě nějaké jiné dopravní značky, které jsou osově souměrné?

4. Nakresli do čtvercové sítě osově souměrný útvar (ne dopravní značky), který má: 1 osu souměrnosti 2 osy souměrnosti 4 osy souměrnosti Nekonečně mnoho os souměrnosti

4. Řešení - příklady a) b) c) d) c)

5. Vypiš dvojice shodných útvarů b) e) a) c) d) f) h) j) g) k) i) l) n) m)

5. Řešení a – k b – m c – e d - g f – n h – i j – l

Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office. Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.