NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LISTNATÉ LESY Skupina: Elicerová a Hrubý Téma: Listnatý les.
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Dožívá se vysokého věku až 1000 let
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Bukovité a Břízovité.
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Listnaté stromy a keře Mgr. Jana Brázdová.
Rostliny rybníka a jeho okolí
Dřeviny – listnaté stromy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Čeleď: Bukovité (Fagaceae)
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Les-Lesní patra.
STROMY LISTNANTÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Zpracovala: Mgr. Z. Pavlů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Přírodopis.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr2_17_Listnaté stromy TEMA: Listnaté.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Eva Nováková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ČAS2 TEMA: Dopravní značky (čtenářská gramotnost)
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
LISTNATÉ STROMY A JEJICH PLODY
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VY_32_INOVACE_04-49 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_12- Buk lesní Přírodověda - 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Listnaté stromy.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_06_Listnaté stromy
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Eva Nováková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ČAS2 TEMA: Listnaté lesy (čtenářská gramotnost) OBDOBÍ: září 2012

LISTNATÉ LESY Listnaté lesy jsou světlejší a otevřenější, proto zde roste a žije velké množství rostlin a živočichů. Na jaře hýří barvami mnoha květin, protože rašící listy na stromech nebrání světlu. Jejich listy jsou široké a ploché na rozdíl od úzkých jehlicovitých lístků jehličnanů. Listy zabezpečují dýchání a výživu rostliny. Jsou na jaře a v létě zelené, na podzim žloutnou a opadávají. Vysvětli význam podtrženého slovního spojení. Našel(a) jsi v textu informaci, kterou jsi nevěděl(a)? Popiš prostředí.

Dub Dub je mohutný pomalu rostoucí strom s velmi tvrdým dřevem. Jeho koruna bývá velmi košatá. Semenem dubu je žalud, který se sbírá na podzim a v zimě je přidáván do krmelců, jelikož má bohatý obsah živin potřebných pro zvěř. Dub byl také pro mnoho národů posvátným stromem (především pro Kelty a Slovany). Nejstarší duby jsou i 1500 let staré. Zkus vysvětlit slovo košatá. Najdeš v textu název ročního období? Vyhledej důkaz. Vysvětli slovní spojení „posvátný strom“.

Buk Buk má tenký, hladký kmen světle šedé barvy. Koruna není tak rozvětvená, listy jsou vejčité s viditelnými žilkami. Plodem jsou trojhranné bukvice, které jsou ukryté v ochlupeném obalu. Vyhledej další informace v odborné literatuře.

Javor Představují velkou skupinu listnatých stromů rostoucích v naší přírodě. Jsou to vzrostlé stromy s košatým větvením, jejich listy jsou hluboce vykrojené a jsou národním znakem Kanady. Ve větru rotují a jsou tak unášeny mnoho stovek metrů od mateřského stromu. Stáří stromu dosahuje nejvíce ke 400 let. Vysvětli podtržená slova a slovní spojení. Vyhledej v atlase Kanadu. Javor je národní strom …………….., je i na její vlajce.

Bříza bělokorá Patří mezi nejhojnější druh stromu v celé Evropě. Kůra má typickou černo-bílou barvu a odlupuje se v proužcích. V květu vytváří dlouhé převisle útvary nazývané jehnědy, které svým tvarem připomínají housenky. Kvete brzy na jaře. Březové větve hoří, díky svému obsahu pryskyřice, velmi dobře i syrové. Co je jehněda? Vymysli co nejvíce otázek k textu metodou „RYBÍ KOST“.

Anotace slouží k rozvoji slovní zásoby, čtení s porozuměním, k rozšíření vědomostí z učiva v oblasti Člověk a jeho svět pomocí metod kritického myšlení žáci tvoří otázky, vysvětlují význam slov, odpovídají na otázky, vyhledávají důkazy, popisují prostředí, písemně reagují na přečtený text, vyhledávají informace z naučné literatury tento materiál slouží jako pracovní list  využití metody „párové čtení“, „rybí kost“ Citace Průvodce naší přírodou. Svojtka & Co.,s.r.o., 2006. ISBN 80-7237-223-8. http://www.uduorpitorp.cz/taborove-dovednosti/kempovani-v-prirode/co-kde-roste-i.html http://www.nasestromy.okamzite.eu/index.html http://www2.arnes.si/~evelik1/les/javor.htm http://exotrop.webnode.cz/news/dub-lesni-na-prodej-/