Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Optimalizace vybraných verbálních a neverbálních faktorů manažerské komunikace ve společnosti Knürr, s. r. o. Autor bakalářské práce: Iveta Jandová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Marcela Juraszková České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného projektu Osobní zájem o dané téma Zájem o prohloubení znalostí řešené problematiky Dostupnost potřebných informací Aplikovatelnost v praxi
Cíl práce Cílem bakalářské práce je na základě provedeného výzkumu analyzovat, které z vybraných faktorů manažerské komunikace převládají v práci manažera a doporučit její zlepšení.
Výzkumné otázky Otázka č. 1 Jaké komunikační cíle mají klíčové osoby ve společnosti? Jakým způsobem probíhá interní komunikace ve společnosti? Otázka č. 2 Jaké jsou nejpreferovanější způsoby komunikace manažerů ve společnosti? Otázka č. 3 Otázka č. 4 Jak odpovídá současný způsob interní komunikace ve společnosti komunikačním cílům klíčových osob?
Metodika práce Analýza dat Vyhodnocení Dotazníkové šetření Převažují kvantitativní data, pro možnost statistického vyhodnocení jsou zahrnuta i kvalitativní data Otázky uzavřené, polouzavřené Prostřednictvím papírové formy Dotazníkové šetření Grafy Analýza dat Návrhy opatření a doporučení s cílem zlepšení komunikace ve firmě Knürr, s. r. o. Vyhodnocení
Představení subjektu Název podniku: Knürr, s. r. o. Právní forma: společnost s ručením omezeným Vznik podniku: 19. 12. 1994 Předmět podnikání: strojírenská výroba Sídlo podniku: Nišovice 9, 387 01 Volyně Základní kapitál: 86 327 000,- Kč Počet zaměstnanců: 316
Jaké komunikační cíle mají klíčové osoby ve společnosti? Výzkumná otázka č. 1 Jaké komunikační cíle mají klíčové osoby ve společnosti? Zdroj: Vlastní zpracování
Jakým způsobem probíhá interní komunikace ve společnosti? Výzkumná otázka č. 2 Jakým způsobem probíhá interní komunikace ve společnosti? Zdroj: Vlastní zpracování
Výzkumná otázka č. 3 Jaké jsou nejpreferovanější způsoby komunikace manažerů ve společnosti? Zdroj: Vlastní zpracování
Výzkumná otázka č. 4 Jak odpovídá současný způsob interní komunikace ve společnosti komunikačním cílům klíčových osob? Při verbální interpersonální komunikaci nejčastěji používají tyto podoby: Zdroj: Vlastní zpracování
Návrhy opatření Absolvování přínosných školení, kurzů: Zvýšení míry empatie Motivace, osobní rozvoj Rozvíjet vztahy mezi nadřízenými a podřízeními – získávat zpětnou vazbu Předávání zkušeností a znalostí
Závěrečné shrnutí Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření byly v úvodu položené výzkumné otázky jednoznačně zodpovězeny Byly navrženy opatření vedoucí ke zlepšení komunikace ve společnosti Cíl práce byl splněn
Doplňující otázky Vedoucí práce: „Na základě jakých parametrů je založen princip účinné manažerské komunikace?“ „Který z neverbálních faktorů komunikace je dílčí z hlediska podpory obchodních a prodejních dovedností?“ „Jakým způsobem lze optimalizovat nízkou účinnost verbálních faktorů komunikace? Vysvětlete na názorném případě.“
Doplňující otázky Oponent práce: „Jaké důvody patrně stojí za tím, že firmy organizují teambuildingové akce, které i Vy navrhujete?“ „Pro jaké pracovní pozice a s jakým konkrétnějším zaměřením by jste zařadila workshopy ve sledované společnosti?“
Děkuji za Vaši pozornost.