Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.08_1. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE Název: 1. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k opakování učiva Datum: 13.11. 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk) VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.08-10
1. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE
Napište základová slova denní posilovač doplňování zpětný rozsvítit přehrávač centrální palivo
Vypište slova, ze kterých vznikly tyto zkratky CD ČD ABS DPH ODS ČSSD UK ČSA TV
Udělejte morfematický rozbor výbava světlo bezzátkový kočka zeměkoule oddělit koloběžka domovník petrklíč
Určete větné členy a udělejte grafický rozbor Trojúhelníkovitou hlavou připomíná ještěrku. Stejně jako ostatní plazi je i haterie studenokrevný živočich.
Na mistrovství Evropy jsem odjížděl znechucen domácími korupčními aférami. Ten český film dopadl velmi dobře. Jana uklízí knihy do dřevěné police. Tatínek včera snášel všechny věci z půdy.
Určete druhy vět vedlejších Černá díra je neviditelné seskupení hmoty ve vesmíru, které má tak silnou gravitaci, že nenasytně pohlcuje vše včetně světla. Dala mu ruku na čelo, aby se přesvědčila, jestli nemá teplotu.
Kdykoli poklesla hladina vody v přehradě, bylo dlouho vidět, kde kdysi stávaly domy. Jakmile rodiče spatřili svého syna, bylo jim jasné, že v soutěži určitě uspěl. Sousedi ho vídali, jak pečuje o zahradu, ačkoliv ho to začínalo zmáhat.
Doplňte i/y, í/ý Z p—l—n se l—sují v—hřevné br—kety. Mnoz– l—dé b—vají alerg—čt– na p—l, proto telev—ze v—s—lá spolu se zprávam— o počas– p—lové zpravodajstv—. V z—mě se smečky vlků odvážil– přibl—žit až k l—dským ob—dl—m. Holub– prudce vzlétl--, v—plašil je v—střel z pušky. Ruční um—vání nádob– nahradil– v mnoha domácnostech m—čky. Okna m—stnosti v přízem– b—la Zakryta těžkým– pl—šov—m– závěs--.
POUŽITÉ ZDROJE: Hošnová, E. a kol. Český jazyk pro ZŠ 9 – Pracovní sešit. Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-482-5. Str.3, 4, 5, 37, 48, 53, 54, 55. http://www.ucenionline.com/jazyky/jazyk y/anglicky-jazyk/
METODIKA: Projedeme s dětmi jednotlivé slidy – děti chodí postupně k tabuli a vyplňují. Další hodinu rozdáme písemné práce, které jsou přiloženy k prezentaci i s řešením.