Tipy pro psaní projektů Ústav projektových činností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
„Plánování projektu Plán projektu“
PROFIL SPOLEČNOSTI. BOS. org s. r. o. Kekulova Ústí nad Labem tel.: fax. :
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Doporučení pro přípravu žádosti a Bilaterální fond na programové úrovni – opatření „B“ Ministerstvo financí Seminář pro žadatele v rámci programu CZ06,
Projekty prohlubování vzdělávání lékařů a nelékařů Konference „Podpora vzdělávání zdravotnických pracovníků z fondů Evropské unie“ Hotel ILF
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Prezentace na konference k projektu „Inovace ŠVP“ - leden 2010 Ing. Radoslav Kučera, OA Pelhřimov.
Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) – VET Charter Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) –
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Česko-Norský výzkumný program výzva vyhlášení – zajištění podpisů – uzávěrka – :00 vyhlášení výsledků – 15.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Ekonomika malých a středních podniků
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
ZMĚNY INTERNÍCH POSTUPŮ PŘI PŘEDKLÁDÁNÍ PROJEKTŮ
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Klíčové aktivity projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Tipy pro psaní projektů Ústav projektových činností Ing. Martina Manová projektový manažer Ústav projektových činností UTB ve Zlíně OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost  seminář pro pracovníky FAME, UTB ve Zlíně, dne 16. 1. 2008

TIP 1: ZAČÍT VČAS!

Anotace projektu (1 list A4) Co? – cíle Proč? – zdůvodnění Od myšlenky k projektu Anotace projektu (1 list A4) Co? – cíle Proč? – zdůvodnění Pro koho? – cílové skupiny Jak? – aktivity Kdo? – řešitelský tým Kdy? – časový harmonogram Za kolik? – finanční plán

RELEVANTNOST = ZNÁT PERFEKTNĚ PRAVIDLA! TIP 2: RELEVANTNOST = ZNÁT PERFEKTNĚ PRAVIDLA!

Zahájení přípravy projektu Klíčové dokumenty OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost – co se chce Prováděcí dokument – co je možné Pokyny pro žadatele – co a jak dělat Pravidla pro publicitu – co se musí Pravidla pro výběr dodavatelů – co se musí

TIP 3: VÍC HLAV VÍC VÍ!

Zahájení přípravy projektu Sestavení týmu na přípravu projektu:  výběr podle schopnosti odvést práci,  klíčoví pracovníci (specialisté na věcnou náplň),  podpůrní pracovníci (metodika, ekonomika, administrace aj.). Vypracování harmonogramu činností. Časový plán včetně plánu pravidelných kontrolních schůzek. Rozdělení činností a rolí.

PLÁNOVAT, PLÁNOVAT, PLÁNOVAT! TIP 4: PLÁNOVAT, PLÁNOVAT, PLÁNOVAT!

Vlastní příprava projektu konečný (globální) cíl dílčí cíle aktivity, činnosti čas zdroje – lidé, hmota, finance.

SOULAD S CÍLI PROGRAMU = MYSLETE NA CÍLOVÉ SKUPINY! TIP 5: SOULAD S CÍLI PROGRAMU = MYSLETE NA CÍLOVÉ SKUPINY!

konkrétní – proškolení účastníků v oblasti ... Výchozí bod  cíle Cíle musí být: konkrétní – proškolení účastníků v oblasti ... měřitelné – proškolení 1 000 účastníků dosažitelné – mám na to prostředky? (lidé, hmota, finance) realistické – je reálné sehnat 1 000 zájemců? načasované – poptávka/zájem, prázdniny/dovolené.

TIP 6: BUĎTE REALISTY!

musí být v souladu s programem – podle pravidel Aktivity Činnosti/aktivity: musí být v souladu s programem – podle pravidel musí směřovat k naplnění cílů – držet směr musí být reálně proveditelné – máme na to lidi? musí být načasované – harmonogram ovlivňují rozpočet – máme na to peníze?

Zjednodušený příklad plánování projektu Projekt: „Mezinárodní odborná konference PROTON“ Anotace projektu: Příprava a realizace třídenní mezinárodní odborné konference za účasti předních vědců Evropy v oblasti jaderné fyziky s cílem: výměny poznatků, zkušeností a znalostí prezentace výsledků vědy a výzkumu podpory tvorby mezinárodních vědeckých týmů. Oblast podpory: 2.3 Lidské zdroje ve VaV. Cílová skupina: vědečtí pracovníci VŠ a VaV institucí.

Příklad stanovení cílů projektu Krok 1: Stanovení cílů Cíle projektu „PROTON“: konkrétní – prezentace výsledků VaV, podpora tvorby týmů měřitelné – min. 35 přednášek, min. 150 účastníků dosažitelné – financování z OPVK, řeš. tým, podpora vedení realistické – je reálné sehnat tolik zájemců? − opatření načasované – probíhají další podobné konference? − prověřit.

Příklad plánování aktivit Postup plánování aktivit: nahrubo → podrobně → rozpitvat Krok 2: Fáze projektu Plánování a příprava konference Realizace konference Vyhodnocení konference Propagace a publicita Řízení a administrace projektu

Příklad plánování aktivit Postup plánování aktivit: nahrubo → podrobně → rozpitvat Krok 3: Hlavní aktivity Plánování a příprava konference Vytvoření databáze kontaktů v ČR a zahraničí Plánování průběhu akce Plánování organizačního zabezpečení 1. cirkulář − příprava a rozeslání Vyhodnocení registrovaných aktivních účastníků Přímé kontaktování klíčových osob Sestavení pevného programu 2. cirkulář − příprava a rozeslání Evidence přihlášených, fakturace Sestavení sborníku přednášek

Příklad plánování aktivit Postup plánování aktivit: nahrubo → podrobně → rozpitvat Krok 4: Dílčí aktivity − klademe si otázky Plánování a příprava konference analýza VaV v Evropě Vytvoření databáze kontaktů v ČR a zahraničí − vím koho pozvat? Plánování průběhu akce − Budou sekce? Dva sály nebo jeden? Plánování organizačního zabezpečení − AC nebo jiné místo? Kdy? Bude tlumočení? Co zajistí tým a co externí firmy (služby)? Výběrové řízení na catering Výběrové řízení na tlumočení 1. cirkulář − kdo vytvoří grafický návrh? Služba? Přímé kontaktování klíčových osob − plán SC, kam, kdy, motivace.

Příklad tvorby časového harmonogramu Krok 5: Harmonogram (postupně od fází k aktivitám) Správně odhadnout začátek projektu!

TIP 7: NA 1. MÍSTĚ JSOU LIDÉ!

– dosažitelnost (interní/externí), – zájem/ochota spolupracovat, Zdroje Zdroje pro projekt Lidé: – odbornost, – dosažitelnost (interní/externí), – zájem/ochota spolupracovat, – vytíženost, – schopnost spolupracovat/výkon. Hmota: – všechno co potřebuji k uskutečnění aktivit. Finance: – vyplývají z předchozích bodů, – nutná znalost pravidel.

NEPODCEŇOVAT PODPŮRNÉ AKTIVITY! TIP 8: NEPODCEŇOVAT PODPŮRNÉ AKTIVITY!

Podpůrné aktivity také vyžadují odborníky: projektový manažer ekonom asistentka odborník na PR aktivity (web apod.) ICT specialista (E-learning). Vyčlenit dostatek času a financí na podpůrné aktivity: řízení a administrace projektu povinná publicita výběrová řízení.

Příklad plánování lidských zdrojů Krok 6: Sestavení řešitelského týmu Řešitelský tým pro projekt „PROTON“: Hlavní řešitel − já Koordinátor − ??? Asistentka − stávající (bude na to stačit?) Ekonom projektu − ekonom ústavu nebo specialista (?) Projektový manažer − UNI, nový pracovník, služba? PR specialista (články, povinná publicita) − ? Grafik (web, pozvánky) − FMK? Odborní garanti − ústav, ČR, zahraničí Pilné včelky − kdo, kolik? doktorandi?

Příklad plánování nákupu služeb Krok 7: Služby Nákup služeb pro projekt „PROTON“: Agentura kompletně zajišťující konference − NELZE! Catering − výběrové řízení Tlumočení − výběrové řízení Zajištění převozu účastníků na společenský večer Kulturní vystoupení na společenském večeru (hudba) Nákup služeb (kromě propagace) max. 49 % nákladů projektu!

Příklad plánování hmotného zabezpečení Krok 8: Plánování hmotného zabezpečení Nákup materiálu pro projekt „PROTON“: Tiskoviny (letáčky, pozvánky, sborník) Reklamní a propagační předměty Stojany, jmenovky, výzdoba sálu apod. Technika (pokud není k dispozici nebo se nedá pronajmout) Spotřební kancelářský materiál (režie)

Příklad plánování rozpočtu Krok 9: Sestavení rozpočtu Čím přesnější plán aktivit a zdrojů, tím přesnější rozpočet. Podrobněji − viz následující prezentace.

NEBOJTE SE NÁZORU JINÝCH! TIP 9: NEBOJTE SE NÁZORU JINÝCH!

Před dokončením návrhu projektu: Zpětná vazba Před dokončením návrhu projektu: sebekriticky zhodnotit celý projektu (obsah i formu), brát v potaz hodnotící kritéria, nebát se konstruktivní kritiky jiných (nezávislý pohled). Krok 10: Kompletace žádosti o dotaci Žádost a kompletace: pozor na zrádnost elektronických formulářů (správné verze), pozor na povinné přílohy, nutný podpis rektora, pozor na počet originálů, vždy ponechat 1 originál pro sebe, správné a včasné doručení žádosti.

KDO NIC NEDĚLÁ, NIC NEPOKAZÍ? ANTI-TIP 10: KDO NIC NEDĚLÁ, NIC NEPOKAZÍ?

I Váš projekt má šanci na úspěch! Závěr V OP VK v Prioritní ose 2  Terciární vzdělávání, VaV se předpokládá udělení podpory až 1 500 projektům. I Váš projekt má šanci na úspěch!