Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodologie sociologického výzkumu
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
AV stručná prezentace.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Metodika výzkumu užívání návykových látek mezi mládeží v sociálně vyloučených lokalitách – pilotní ověření SocioFactor s.r.o. Chopinova 523/ Ostrava.
Sociologický výzkum.
SOCIOLOGIE Sociologický výzkum. 1 Sociologický empirický výzkum, je nástrojem, umožňujícím řešit určitý problém.
zpracování dat pomocí atlas.tI
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
„Hulda“ v terapeutické komunitě Josef Radimecký, Jakub Solčány AT Konference Měřín –
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Sexualita uživatelů pervitinu a Subutexu
PhDr. Veronika Girglová
Bakalářská diplomová práce FSS MU Brno 2007
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
CO JE DŮLEŽITÉ VĚDĚT O KVALITATIVNÍM VÝZKUMU?
ESPAD Evropská školní studie o alkoholu a jiných drogách Přehled hlavních výsledků Evropské školní studie o alkoholu a jiných drogách v České republice.
Terénní sociální práce s uživateli drog v sociálně vyloučených lokalitách JAKUB ČERNÝ ROMAN HLOUŠEK.
ZAŘÍZENÍ NZDM V ČR ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK sdružující nízkoprahové sociální služby NZDM a terénní prace s mládež: formy možné spolupráce s drogovými.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Sběr dat o drogách na regionální/místní úrovni MUDr. Viktor Mravčík.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Terénní programy pro Liberecký Kraj K-centrum Liberec K-centrum Česká Lípa Protidrogový program v penitenciárních zařízeních.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
Modrý kříž v České republice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Nábor a výběr zaměstnanců
Mixed methods design (MMD)
Psychometrické diagnostické Nástroje pro oblast školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
O spolupráci terénních programů různého zaměření
Výzkum v politických vědách Interview, pozorování
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Metody a techniky výzkumu II.
Katedra řízení podniku
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Projekt Evaluace sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan Analytický tým/CTP HK

TEORETICKÝ ÚVOD 1 Výzkum jako nástroj zjištění skutečných potřeb cílové populace (nikoliv plánování intervencí, strategií či projektů na základě domnělých potřeb) Výzkum jako kontaktní nástroj pro stávající či potenciální cílovou skupinu Cíl výzkumu: a) popisný (popis drogové scény) b) exploratorní (prozkoumání možných potřeb, identifikace užších cílových skupin či rizikové chování atd.) K výzkumu přistupováno antropologickou optikou (zajímá nás kontextuální rámec, konkrétní člověk ve svém přirozeném sociálním prostředí, informátor a tazatel jsou partnery atd.)

TEORETICKÝ ÚVOD 2 Zaměříme se na metody sběru dat - konkrétně tázání (stranou ponecháme pozorování) Cíl výzkumu determinuje výběr výzkumné strategie a metody sběru dat Co chceme zjistit determinuje to, jak to chceme zjistit Strategie KVALI a KVANTI – každá má účel a používá specifické metody Některé metody jsou vhodné pro obě strategie, jiné pouze pro jednu Smíšený výzkum

PŘÍKLADY AKTUÁLNÍCH VÝZKUMŮ 1 Výzkum scén uživatelů konopných drog Cíl: zjistit potřeby uživatelů, trendy na scéně, potřebnost služeb, funkční kontaktní nástroj, jednorázové intervence Kvalitativní strategie – málo strukturované interview, otevřené otázky, prostor pro informátora a jeho názory, motivace, kontext, transkripce, otevřené kódování Inspirace výzkumnými přístupy RAR – okamžité intervence Úskalí: nejdříve pouze mapa rozhovoru, následně vytvořen záznamový arch - „dotazník“ Tendence vyplňovat jako dotazník nebo silně strukturovaný rozhovor (př. abstinence, skrývání, má to negativa…?) Dat slide s mapou rozhovoru a záznamovým archem

PŘÍKLADY AKTUÁLNÍCH VÝZKUMŮ 2 Výzkum Jičínské drogové scény Cíl: popis drogové scény, identifikace rizikových jevů, kontaktní nástroj (otevření „tabu“ témat), doporučení pro CPP, doporučení pro síť služeb, míra zkušenosti s NL na ZŠ Smíšená strategie – polostrukturované rozhovory, dotazníky, analýza dokumentu Výzkum v lékárnách Cíl: zjistit statistiku prodeje injekčních setů, potažmo efektivitu programu Kvantitativní strategie – silně strukturovaný rozhovor, možnosti, uzavřené otázky Příklad využití kvalitativní strategie - Motivace k prodejům

INTERAKTIVNÍ ČÁST 2 výzkumy, 2 skupiny, 2 metody Výzkum A – Infekční choroby v populaci UD Cíl/výzkumná otázka A1 – Míra informovanosti IUD o infekčních chorobách (kvanti) Cíl/výzkumná otázka A2 – Jak ovlivňuje život UD léčba HCV (kvali) Výzkum B – Návykové látky na ZŠ Cíl/výzkumná otázka B1 – Míra zkušeností žáků 8. a 9. tříd s návykovými látkami (kvanti) Cíl/výzkumná otázka B2 – Jak se promítá užívání THC u žáků 8. a 9. tříd do jejich studia (kvali) Skupina 1 A1 + A2 – dotazník, B1 + B2 - rozhovor Skupina 2 A1 + A2 – rozhovor, B1 + B2 - dotazník

Děkujeme za pozornost!