Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Advertisements

Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Seminář CACE Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.. Upravený rozpočet hlavních příjemců v roce Investor SFDI upravený rozpočet OPD upravený rozpočet EIB upravený.
Financování dopravní infrastruktury 2013 – 2014 a nové rozpočtové období.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
podmínky a předpoklady –
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
BULLETIN 196. Žofínské fórum Dopravní infrastruktura, klíčové legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury v období
Financování dopravní infrastruktury
Dotační programy sfdi.
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Budování dopravní infrastruktury
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
BIM – datový standard pro dopravní stavby
Financování silnic II. a III. třídy
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017 Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 Schválený rozpočet celkem 65 651 mil. Kč Upravený rozpočet celkem 80 335 mil. Kč Národní zdroje 65 202 mil. Kč EU zdroje 15 133 mil. Kč Čerpání upr. rozpočtu 78 711 mil. Kč, 98% Čerpání příjemců 98,2% Historicky jedno z nejlepších čerpání rozpočtu SFDI Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 dle výdajů Celkem výdaje 78 711 mil. Kč Neinvestiční výdaje 39 612 mil. Kč Investiční výdaje 39 099 mil. Kč ---------------------------------------------------------------- Pozemní komunikace 36 794 mil. Kč, 98,6% Železnice 36 939 mil. Kč, 99,0 % Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2016 dle příjemců Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 4

Financování silnic II. a III. třídy Porovnání let 2015 a 2016 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. v tis. Kč Rok Rozpočet Čerpáno Nedočerpáno 2015 4 400 000,00 4 371 958,54 28 041,46 2016 3 022 396,00 3 010 323,15 12 072,85 5

Upravený rozpočet SFDI na rok 2017

Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2017 Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Upravený rozpočet celkem 82,3 mld. Kč z toho - národní zdroje 56,2 mld. Kč - EU zdroje 26,1 mld. Kč Legislativní změny – rozšíření možností financování v rámci zákona o SFDI 7

Upravený rozpočet SFDI 2017 - příjmy v mil. Kč 8

Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2017 Upravený rozpočet SFDI 2017 - výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2017 Příjemce Národní OPD CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD 29 440 15 551 43 45 034 SŽDC * 21 335 7 587 1 827 30 749 ŘVC 428 16 6 450 Ostatní příjemci 4 976 1 075 6 051 Výdaje celkem 56 179 24 213 1 843 49 82 284 * částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátcem DPH 9

Rozpočtová opatření I. čtvrtletí 2017 Financování silnic II. a III. tříd + 3 mld. Kč Posílení oprav a údržby celostátních a regionálních drah + 1 mld. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 10

Rozpočet SFDI 2017 – výdaje ŘSD v mil. Kč Druh výdaje 2017 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje vč. mýta 15 442 z toho: Opravy a údržba 10 000 z toho: Mýto a telematika 3 663 z toho: Provozní výdaje 1 779 Ostatní programy (globální položky) 1 065 Příprava akcí 2 780 Doplatky probíhajících akcí 3 953 Akce v realizaci 10 049 Akce nově zahajované 11 744 Celkem 45 034 11

12

Rozpočet SFDI 2017 – výdaje SŽDC v mil. Kč Druh výdaje 2017 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 12 300 Ostatní programy (globální položky) 211 Příprava akcí 1 024 Doplatky probíhajících akcí 70 Akce v realizaci 1 132 Akce nově zahajované 16 012 Celkem 30 749 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 13

Příspěvky SFDI – národní zdroje yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Počet žádostí Požadavky 2017 rozpočet SFDI Příspěvky na projekty a expertní činnost (Aplikace nových technologií) 49 349,8 100 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 405 1 190 250 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 39 236 150 Křížení místních komunikací 8 241,1 200 Opravy multimodálních překladišť X 70 Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 13 59,5 20 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 15

Nové oblasti financování – novela zákona Z národních zdrojů: zařízení služeb opravy a údržba vnitrozemských vodních cest přístav Hamburk Z evropských zdrojů: multimodální doprava – překladiště kombinované dopravy zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu – silniční telematika veřejná hromadná doprava ve městech v elektrické trakci – městská drážní doprava Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 16

Metodiky Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek financovaných z rozpočtu SFDI Rezortní metodika pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů dopravních staveb  Rezortní metodika pro hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti Pracovní skupina pro zavedení metody BIM v DI Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 17

zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Děkuji za pozornost zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI