Řídicí a koordinační výbor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Co nás čeká nového při zadávání veřejných zakázek ? Eva Vizdalová
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Prezentace ke schvalovacímu mechanismu na MV a Koordinačního mechanismu mezi OPZ a IROP 24. únor 2015 Mgr. Jana Menšíková vedoucí samostatného oddělení.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální environmentální centrum ČR
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Seminář pro příjemce OPVK
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Téma 11: Finanční plánování
Náměty pro činnost Národního fóra
Zapojení nestátních neziskových organizací do NRP a NSRR
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
hejtman Pardubického kraje
KOMUNITNÍ PLÁN PRO MĚSTO NOVÝ BYDŽOV (NOVOBYDŽOVSKO)
Evropská územní spolupráce
Projekt „Vazby národní politiky ČR a EU se zaměřením na politiku HSÚS“
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Příprava programového období 2014–2020
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Hodnocení předložených žádostí – případ UK
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Informace z MMR Liberec, 26. června 2017.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Odbor regionální politiky
Klíčové aktivity projektu
Život bez střeva , Praha.
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Řídicí a koordinační výbor Schalování programu Úvod: V termínech 15. – 17. srpna 2005 proběhla jednání pěti tematicky zaměřených pracovních skupin Dne 28. července došlo k prvnímu setkání finanční pracovní skupiny, další se uskuteční v příštím týdnu Schůzky horizontální pracovní skupiny proběhly 15. a 24. srpna 2005. Příští se uskuteční 31. srpna a budou se odehrávat pravidelně Jednání horizontální PS budou 3 mezi ŘKV, poslední vždy pod vedením předsedy Nejbližší jednání PS se předpokládá v polovině září

Popis aktuální situace I. Analytická část Část připomínek bude dále dopracována viz další informace Textu překračuje plánovaný rozsah, bude nezbytné výrazné krácení Nutno zásadně pracovat na provázanosti výstupů jednotlivých skupin mezi jednotlivými částmi analýzy mezi analýzou a dalšími částmi NRP Další zásahy by již neměly být zásadní, spíše by mělo jít o věcné dolaďování dokumentu

Popis aktuální situace II. SWOT analýza a komentář Tato část prošla připomínkovým řízením do SWOT analýzy a komentáře ke SWOT analýze bude nutno zapracovat některé připomínky pracovních skupin ŘKV projedná současný stav Analytické části a SWOT, s tím že materiály podle doporučení jednotlivých PS podmínečně schválí případně vezme na vědomí. Cíle NRP Jádro argumentace pro užití evropských prostředků v souladu s cíli ČR a EU Stěžejní součást dokumentu je třeba považovat Globální cíl, Strategické cíle a dále Prioritní osy. Část týkající se popisu prioritních os má pouze informativní charakter bude dále precisován.  Vůči náplni strategických cílů jsou výhrady – doporučení přesouvat prioritní osy mezi strategickými cíly Debata o prioritních osách a o jejich popisu bude dále bude dále pokračovat, Materiál možno vzít s výhradami po debatě na vědomí, či podle doporuční horizontální skupiny (24. 8.) případně pouze podmínečně schválit pouze strategické cíle

HARMONOGRAM POSTUPU ŘKV DNES -    podmínečné schválení: analýza situace, SWOT analýza -    diskuse: první návrh priorit -    vysvětlení principů a debata o metodickém postupu při navrhování počtu a zaměření OP pondělí 26. září – odpoledne (13:00) -      Projednání návrhu NRP včetně cílů, počtu a zaměření Opů - Doporučení k dokončení prací nad NRP úterý 18. října – dopoledne (10:00) -      schválení NRP -      poté bude NRP odesláno do meziresortního připomínkové řízení -      termín pro jednání vlády – 9. listopadu 2005 -      přípravy NSRR („Rámec“) pondělí 28. listopadu – odpoledne (13:00) -      schválení NSRR („Rámec“) – poté do meziresortního připomínkového řízení termín pro jednání vlády – 21. prosince 2005

Schvalování úvodní části NRP 1. Analytická část 2. SWOT analýzy s komentářem B. 3. Globální cíle a strategie

Metodický postup při návrhu počtu a zaměření operačních programů I. Při přípravě NRP/NSRF a OP se uplatňuje systém strategického plánování, který vychází z následující konstrukce: formulace vize - Vize jsou formulované představy o podobě a kvalitách systému (společnosti, ekonomiky …) na konci programovacího období. globální cíl - Vychází z vizí a představuje jednoduchou formulaci očekávané konečné podoby socioekonomického prostředí po zakončení intervencí politiky soudržnosti

Metodický postup při návrhu počtu a zaměření operačních programů II. specifický cíl - Vzniká rozpadem globálního cíle dle stanovených kritérií. Zužuje zaměření intervencí podle věcného či územního hlediska. horizontální cíl - Jedná se o cíl, který by měl být v provazován se všemi tematickými a regionálními prioritami a zohledňován při provádění intervencí. prioritní osa - Vychází ze specifického cíle, případně z několika specifických cílů a podrobnějším způsobem popisuje, jakým způsobem budou naplňovány Cíle politiky soudržnosti. priorita - Již podrobně charakterizuje oblast, na kterou se intervence zaměří.

Východiska tvorby implementační struktury Strategické řízení - Na základě stávajících zkušeností a s ohledem na nastavení institucionálního systému ze strany EU v příštím programovacím období bude nezbytné vytvořit pevnou oporu strategickému řízení politiky hospodářské a sociální soudržnosti v ČR včetně potřebné změny české legislativy. Operační řízení a) Povaha operačních programů - V případě České republiky budou vytvářeny operační programy pro všechny cíle. Dalším principem, který ovlivňuje charakter a počet operačních programů je možnost tvorby tematických (sektorových) operačních programů na národní úrovni a regionálních OP (NUTS II).

b) úkoly spojené s efektivním a racionálním fungováním - Návrh nařízení předpokládá ze strany řídicích a dalších nařízeními stanovených orgánů na úrovni OP plnění celé řady úkolů, jejichž realizaci bude EK pozorně zkoumat. c) zdrojová, zvláště finanční omezení určení OP - Významným faktorem, který ovlivní počet operačních programů v ČR bude schopnost disponovat potřebnými zdroji, které jsou nezbytným předpokladem efektivní činnosti řídícího orgánu a zabezpečení národního spolufinancování. d) uplatnění zásady koncentrace - Jak vyplývá ze samé povahy zásady koncentrace (alokace zdrojů do malé okruhu priorit prostřednictvím menšího počtu strategických zásahů), její poměrně striktní uplatnění by směřovalo k vytvoření malého počtu operačních programů.

Z výše uvedeného je možné vyvodit následující závěry: a) existence omezeného počtu programových dokumentů determinovaná na jedné straně cíli politiky soudržnosti a uplatněním principu monofondovosti, na druhé respektováním subsidiarity b) předpokládané uplatnění hybridního implementačního modelu – kombinace regionálního a tematického přístupu a úzké koordinace mezi tématickými OP.