Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpůrná opatření prvního stupně
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Intenzivní podpora školám - SRP
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn, Gymnázium Nymburk Vítejte na dnešní přednášce Jméno Přednášejícího Titulní strana prezentace.

Vlastní hodnocení školy Proč ho vlastně máme dělat? Co máme má být jeho obsahem? Jak ho máme provádět a jaký je jeho cíl? Kdo ho má dělat? Kdy se má dělat? Základní textová strana.

Proč ve škole ztrácet čas jakýmsi vlastním hodnocením? Protože nevím co s volným časem? Protože musím? Protože chci! Základní textová strana. 3

Jak vlastní hodnocení dělat, aby mělo smysl a přineslo škole prospěch? Standardizované nástroje evaluace chybějí Nabídka externích firem není plně kompatibilní s oblastmi stanovenými vyhláškou Tedy vlastními silami... Základní textová strana. 4

Kdo má tedy vlastní hodnocení dělat Odpovídá ředitel Na přesně dané úrovni všichni pracovníci školy Základní textová strana. 5

Kdy se vlastní hodnocení provádí? Odpověď dává vyhláška Nejde o jednorázovou činnost Základní textová strana. 6

Právní úprava Zákon 561/2004 Sb. – Školský zákon Vyhláška MŠMT ČR č.15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy Základní textová strana. 7

Čeho si má vlastní hodnocení podle vyhlášky všímat? Posouzení cílů školy – dlouhodobý záměr, ŠVP... – reálnost, stupeň důležitosti Posouzení plnění stanovených cílů Oblasti, v nichž škola dosahuje dobrých výsledků, oblasti, v nichž je potřeba se zlepšit, včetně návrhu opatření Účinnost opatření z minulého hodnotícího období Základní textová strana. 8

Jakých oblastí se vlastní hodnocení dotkne? Podmínky vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů... Výsledky vzdělávání žáků a studentů Řízení školy, kvalita personální práce, kvalita DVPP Úroveň výsledků práce školy Základní textová strana. 9

Jsou stanovena nějaká pravidla a termíny? VH se zpracovává za období max. 3 let Strukturu VH projednává ředitel s pedagogickou radou VH projednává ředitel školy v pedagogické radě do 31/10 Základní textová strana. 10

Jakou úlohu hraje v procesu vlastního hodnocení koordinátor ŠVP? Dohoda s vedením školy Tuším, co ode mne čeká ředitel? Mám představu o tom, co mi ještě projde u kolegů? Slučuje se to s tím, co od sebe očekávám sám? Základní textová strana. 11

Co nám tedy konkrétně chybí? Mám jako koordinátor pro zapojení se do vlastního hodnocení vůbec podmínky? ... asi všeobecně nic moc Co nám tedy konkrétně chybí? Základní textová strana. 12

RVP nám nicméně trochu pomůže... Definuje povinnou strukturu bloku ŠVP, která je zaměřena na autoevaluaci Oblasti Cíle Nástroje a metody (ale už ne kriteria) Časové rozložení evaluačních činností Základní textová strana. 13

Oblasti Škola si je stanovuje sama Měly by odrážet obecné cíle dané vyhláškou Základní textová strana. 14

Správné nastavení cílů je klíčovým momentem proveditelnosti vlastního Cíle Správné nastavení cílů je klíčovým momentem proveditelnosti vlastního hodnocení Demingův PDCA cyklus Základní textová strana. 15

Jak formulovat cíle? konkrétní motivující splnitelné měřitelné časově vymezené Základní textová strana. 16

Cíle – kde je hledat? Strategické dokumenty na úrovni EU Strategické dokumenty na úrovni ČR Strategické dokumenty na úrovni Kraje, obce,... Koncepční materiály školy Roční plány činnosti školy Roční plány činnosti PK Osobní plány profesního rozvoje učitele Základní textová strana. 17

Cíle vlastního hodnocení Snaha o trvalé zvyšování kvality činnosti školy průběžné sledování stavu plnění úkolů vyplývajících z dlouhodobé koncepce rozvoje školy, z ročních, měsíčních a týdenních plánů činnosti školy prostřednictvím hodnocení vlastní práce podnítit u všech pracovníků školy pocit odpovědnosti za společný výsledek získání objektivních informací o průběhu a výsledcích vzdělávacího procesu včasné zjištění kritických míst a zajištění nápravy zavádění inovací a dosažení zkvalitnění a pokroku Základní textová strana. 18

Hodnotící nástroje Nástroje na úrovni jednotlivého učitele Nástroje na úrovni předmětové komise Nástroje na úrovni školy Nástroje na úrovni zřizovatele Nástroje na úrovni státu Nástroje na úrovni EU Základní textová strana. 19

Hodnotící nástroje Používané nástroje musí korelovat s cíli Použitý nástroj musí poskytnout použitelná data Použitelnost nástroje ovlivňuje nastavení cíle Základní textová strana. 20

Hodnotící nástroje Přehled možných nástrojů Je možné přiřadit konkrétní nástroj pro hodnocení výsledků, jichž škola dosahuje v jednotlivých oblastech? Základní textová strana. 21

Kritéria Liší se podle zvoleného nástroje hodnocení Liší se v závislosti na tom, k čemu nástroj používáme a co jím chceme zjistit Jsou součástí PDCA cyklu Základní textová strana. 22

Ukázky z praxe Gymnázia Nymburk Výňatek ročního plánu Hodnotící zpráva vlastního hodnocení Výroční zpráva MONITOR Hospitace Hodnocení učitelů Ankety a dotazníky Základní textová strana. 23