ŽIVOTOPIS části ŽOMJ-Životopis-části-karty-Výzva 2016.docx

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Advertisements

Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
Přídavná jména přivlastňovací
ZÁKLADY ÚČETNICTVÍ A PODVOJNÝ ZÁPIS
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
KOLÁŽ A FOTOMONTÁŽ Mgr. Alena Ščuková
FRÁŇA ŠRÁMEK Čjlit − VIII. třída
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
SLOH – popis statický líčení
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ŽIVOTOPIS části ŽOMJ-Životopis-části-karty-Výzva 2016.docx
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, kde se nachází podnebné pásy zmíněné v prezentaci a vyznač je na mapě. 2) Na kterých kontinentech je možné.
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Finanční gramotnost Základní pojmy
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
ČASOVÉ ÚDAJE – prezentace k pracovnímu listu Člověk a příroda Praktická škola jednoletá nebo dvouletá ZŠ speciální – 2. stupeň Autorem materiálu a všech.
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
FRÁŇA ŠRÁMEK Čjlit − VIII. třída
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DOBBLE LOGOPEDIE Hláska K
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ROZŠIŘUJEME SLOVNÍ ZÁSOBU
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Rozvíjíme pozornost a soustředění
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Skládání sil, rovnováha sil
ČASOVÉ ÚDAJE – prezentace k pracovnímu listu Člověk a příroda Praktická škola jednoletá nebo dvouletá ZŠ speciální – 2. stupeň Autorem materiálu a všech.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Název a číslo materiálu:
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Informační a komunikační technologie
Téma (název prezentace)
Rovnice s absolutními hodnotami
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DOBBLE DIFERENCIACE Č a Š
KARTY NA PŘIŘAZOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Kolik je...? Pracovní listy
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
SPOČÍTEJ TEČKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
V dílně Hádáme … 1. Zatlučeme s ním hřebík. 2. Vyvrtáme s ní díru.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zaměřené na orofacionální cvičení
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŽIVOTOPIS části ŽOMJ-Životopis-části-karty-Výzva 2016.docx ŽOMJ-Životopis-části-Výzva 2016.docx ŽIVOTOPIS části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785.   Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

profesní umělecký klasický Druhy životopisů Karel Pavlík Adresa: Stodůlky 6, 742 76 Tel. domů: 605 325 987 Osobní informace: Rodinný stav: ženatý profesní umělecký „Moje dětství bylo spokojené a šťastné,“ napsal jednou František Křižík. „Otec byl chudý, chromý švec a matka posluhovala.“     Na učenou se vydal do Prahy. … Narodil jsem se 14. dubna 1990 v Chomutově. Nyní bydlím s rodiči v Jirkově. Můj otec Miroslav Mašek pracuje jako automechanik. Má vlastní dílnu. Moje matka Jana Mašková je prodavačkou v knihkupectví. Můj starší bratr Zdeněk studuje 3. ročník Gymnázia v Chomutově. … klasický

Narodil jsem se 25. května 2003 v Praze, nyní bydlím v Klatovech, v Nerudově ulici č. 30. Můj otec Josef Navrátil je ekonom, matka Anna Navrátilová pracuje jako kosmetička, otec má vysokoškolské vzdělání, matka středoškolské. Mám dva sourozence, bratra Pavla, který je o dva roky mladší než já, a sestru Janu, které jsou teprve tři roky. Do školy jsem začal chodit v roce 2009. Nyní navštěvuji 7. ročník základní školy, stále mám výborný prospěch s vyznamenáním. Z vyučovacích předmětů mám nejraději zeměpis, ale zajímám se i o cizí jazyky, učím se anglicky a prvním rokem i francouzsky. Zajímám se o cestopisy, čtu cestopisné knihy a sleduji cestopisné dokumenty. Ve volném čase se věnuji fotbalu, hokeji, rád jezdím na kole. Díky sportu je můj zdravotní stav dobrý. Po ukončení základní školy bych chtěl studovat na gymnáziu a nadále i sportovat.   V Klatovech 6. května 2016 Jan Navrátil

Jaké informace obsahuje klasický životopis?

klasický životopis obsahuje: datum a místo narození, bydliště základní údaje o rodičích, sourozencích vzdělání – školní docházka zájmy, schopnosti, záliby zdravotní stav zájem o další studium datum a vlastnoruční podpis

neuvádíme osobní názory, pocity

Přečti si následující životopis a vyškrtej části, které se do životopisu nehodí. Narodil jsem se 25. května 1984 v Blansku, nyní bydlím v Brně (Filova ulice č. 2). Můj otec Petr Vykopal je strojní inženýr, matka Dana Vykopalová pracuje jako manažerka, tato práce se jí velice líbí. Oba mají vysokoškolské vzdělání. Mám jednoho sourozence, bratra Jakuba, který je o pět let mladší než já. Neustále si chce se mnou hrát. Do školy jsem začal chodit v roce 1990. Nyní navštěvuji sedmý ročník, stále prospívám s průměrem 1,2–1,4. Ale dá mi to moc práce. Z vyučovacích předmětů mám nejraději dějepis, ale zajímám se i o cizí jazyky, učím se anglicky a německy. Rád čtu historické romány a povídky, jejich dramatizace sleduji i v televizi a rozhlase. Mimo školu se věnuji také sportu. Podařilo se mi už vyhrát školní přebor žáků ve stolním tenise, rovněž závodně plavu, stejně jako kdysi můj otec. Díky sportu je můj zdravotní stav dobrý. Chtěl bych studovat na gymnáziu s humanitním zaměřením, ale nadále i sportovat.   V Brně 21. března 1997 Adam Vykopal

1.slide Motivace – co si pamatujeme z minulé hodiny Metodický postup 1.slide Motivace – co si pamatujeme z minulé hodiny O jaký styl se jedná? Proč píšeme životopis? Jaké informace musí obsahovat? … PL – rozlišit typy životopisů * klik na pojem = kontrola ŽOMJ – čte si životopis Jan Navrátil a podtrhne slova, kterým nerozumí 2. slide práce s textem - PL společné čtení - vysvětlení nesrozumitelných slov žáky pro ŽOMJ poznámka – pokud má ŽOMJ asistenta, vysvětli si s ním samostatná práce ŽOMJ – barevně označuje části životopisu do textu 3. slide společná kontrola PL 4. + 5. slide práce ve dvojici – sestavení pořadí částí životopisu (kartičky) poznámka – ŽOMJ – může pracovat s učitelem, popřípadě asistentem, ale doporučuji, aby pracoval ve dvojici s nadanějším spolužákem výklad + zápis 6. slide práce s textem - PL – samostatná práce poznámka – méně zdatný ŽOMJ pracuje s vyznačenými částmi textu a určuje zda jsou nebo nejsou součástí životopisu. Varianta 2 společná kontrola - učebnice reflexe a sebereflexe

Použité zdroje: Učebnice: STYBLÍK,V. a kol. Český jazyk pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: SPN, 2004. ISBN 80-7235-103-6. s.178. Obrázky: [cit. 2016-09-06]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.publicdomainpictures.net/viewimage.php?image=135020&picture=&jazyk=CS> <https://pixabay.com/cs/tu%C5%BEky-barevn%C3%A9-pastelky-box-pastelek-157972/> <https://pixabay.com/cs/kreslen%C3%A9-vtipy-tu%C5%BEka-kreslen%C3%AD-313495/> Odkazy: František Křižík [online]. [cit. 2016-09-06]. Dostupný na WWW: <http://elektrika.cz/data/clanky/krizik991018>