Psychologie v obchodní činnosti firmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Advertisements

Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Pot Luck Podnik vedený dětmi. Po zvolení vedení přišel čas na vymýšlení toho co budeme prodávat, jméno firmy a loga.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_8_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_BŘETISLAV A JITKA Název: BŘETISLAV.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Pracovní porada Pracovní list.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Komunikace Umění naslouchat. Komunikace Umění naslouchat.
Pracovní porada Pracovní list.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŽIVOTOPIS Osobní údaje Kontaktní údaje Vzdělání Pracovní zkušenosti
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Poměr v základním tvaru.
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Mluvíme, sjednáváme po telefonu (mobilu…)
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Psychologie test.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
Prodeji produktu nebo služby
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Transsexualita.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Vítáme vás! Školní rok [Roky].
Poměr v základním tvaru.
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Rozmnožování organismů
Vztah k životnímu prostředí
Život bez střeva , Praha.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Psychologie v obchodní činnosti firmy ... ? Psychologie v obchodní činnosti firmy Mgr. Ing. Jan Kuba

Komunikace a vyjednávání Jaké techniky nám ve vyjednávání pomohou? Zakotvení Foot in the door Door in the face Taktika prověřování Taktika nátlaku (např. časového) Manipulativní techniky vs. přesvědčování “Něco za něco” Naočkování protichůdným názorem

Komunikace a vyjednávání Jaké techniky nám ve vyjednávání pomohou? Zakotvení Foot in the door Door in the face Taktika prověřování Taktika nátlaku (např. časového) Manipulativní techniky vs. přesvědčování “Něco za něco” Naočkování protichůdným názorem

Komunikace a vyjednávání Měkké vs. Tvrdé Principiální (na řešení orientované)

Obecný problém lidské komunikace

Obecný problém lidské komunikace

Obecný problém lidské komunikace Nevědomé

Komunikace Verbální (7 %) Paraverbální (38 %) Neverbální (55 %) ... berte prosím s velkou rezervou.

Komunikace Proxemika Haptika Posturologie (str. 63, obr. 21) ... všichni to tak nějak implicitně děláme správně. Proč se tím tedy zabývat více?

Komunikace Hlas Jak a proč s tím pracovat? Hlasitost Tempo Výška Intonace Tón Jak a proč s tím pracovat?

Komunikační paraziti Slovní paraziti Slovní vycpávky Nadbytečná slova Pozor i na správnou artikulaci

Aktivní naslouchání

Nabídka pár nevinných otázek Jak se dnes máš? Jaké máš plány na neděli? Proč studuješ právě svůj obor? Jaký je, prosím Tě, smysl života?!

Aktivní naslouchání Základem je skutečně věnovat pozornost! Vzbudit pocit, že se snažíme porozumět. Pozorovat neverbální řeč. Rozvíjet dialog: Klást otevřené otázky Omezovat „já“ Parafrázovat Reflektovat pocity

Aktivní naslouchání Pozor na: skákání do řeči projevy nesouhlasu (i nevědomé!) odcházení od tématu netrpělivost udělování rad netečnost

Aktivní naslouchání Soustřeďme se nejen na obsah sdělené informace, ale i na otázku „proč nám ji sděluje?“. Odstupme, nahlédněme jinou perspektivu. Pozor na Mental Set nebo na sebenaplňující se proroctví, haló efekt, efekt primárnosti / efekt novosti, či na emoce.

Aktivní naslouchání Soustřeďme se nejen na obsah sdělené informace, ale i na otázku „proč nám ji sděluje?“. Odstupme, nahlédněme jinou perspektivu. Pozor na Mental Set nebo na sebenaplňující se proroctví, haló efekt, efekt primárnosti / efekt novosti, či na emoce.

Proč nám to říká? Příklad 1: „Už když jsem jako kluk motivoval spoluhráče k lepším výkonům na hřišti, uvědomoval jsem si, jak důležité je lidem okolo sebe dávat najevo důvěru v ně a ve schopnosti, které zatím ještě ani neobjevili. Lidé po určitém čase v mé blízkosti zažívali změnu ve svých životech.“

Proč nám to říká? Příklad 2: „Jako mladý autor jsem plný očekávání a naděje donesl svou knihu do nakladatelství. Poslal jsem ukázky z knihy do celého knižního světa a těšil se, že někdo projeví zájem o moje příběhy, knihu vydá, bude se prodávat a já budu slavný spisovatel. (...) Proto jsem se rozhodl, že založím vlastní vydavatelství.“

Proč nám to říká? Příklad 3: „Představte si budoucnost, o které rozhodujete Vy sami. Představte si možnost splnit si své sny, malé i velké, díky příjmu navíc z Vašeho vlastního podnikání. Stanovte si jednoduše svůj cíl a potom ho splňte. Nic není nemožné. Představte si svět kvalitních výrobků vyrobených s veškerou péčí. Fantastické značky v kategoriích:“

Proč nám to říká? Příklad 4: „Jako Vlastník podnikání (firmy XY) můžete využívat zkušenosti ostatních. Ti již došli tam, kam se Vy chystáte vydat. Podnikáte pro sebe, nikoli ovšem sami. Vaše cesta začíná s Vlastníkem podnikání (firmy XY), který Vám podnikání představí a pomůže Vám s prvními kroky. Je to člověk, kterého můžete při začátku a rozvoji svého podnikání požádat o radu.

Proč nám to říká? Příklad 4: „Jako Vlastník podnikání (firmy XY) můžete využívat zkušenosti ostatních. Ti již došli tam, kam se Vy chystáte vydat. Podnikáte pro sebe, nikoli ovšem sami. Vaše cesta začíná s Vlastníkem podnikání (firmy XY), který Vám podnikání představí a pomůže Vám s prvními kroky. Je to člověk, kterého můžete při začátku a rozvoji svého podnikání požádat o radu.

Zpět k naší komunikaci ... Co je základním nástroje obchodníka? OTÁZKA!  Jaké známe druhy otázek?

Typologie otázek Uzavřené / otevřené Alternativní Kontrolní Sugestivní Rétorické Negativně vymezené otázky

Komunikace po telefonu Na co si musíme dát pozor? Načasování Příprava Představa „kdo je na druhé straně?“ Rychlost, srozumitelnost ... a taky pozor na souhlas(y)

Telefon I. 1. úvodní část (proč voláme?!) Akvizice (studená?) Telefon na doporučení Servisní telefon Jiný zájem (oboustranná spolupráce) Lze si snadno dovodit, že tato část telefonátu je tou nejkritičtější ...

Telefon II. 2. přecházíme k hlavnímu sdělení Dokončit prodej Sjednat schůzku Pozvat k „akci“ Co bývá hlavními cíli vašich / našich hovorů?

Telefon III. 3. rekapitulace (potvrzení závazku) 4. závěr rozhovoru Rekapitulace podstatných částí Ujištění se o porozumění (časy, místa, lidi) Předání kontaktů, adres 4. závěr rozhovoru Co by nemělo chybět?

Otázky na závěr?