Sociální interakce a komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální interakce, sociální komunikace (druhy a význam)
Advertisements

Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména konkrétní a abstraktní Název sady: Český.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Rodina na prahu 3.tisíciletí Rodina se členem se zdravotním postižením Olomouc 15.května 2004Přednáší : Ivo Vykydal.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Databáze © Mgr. Petr Loskot
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rakouská škola TNH 1 (DET-6)
Příčiny a funkce deviací PhDr.Hana Pazlarová, ph.d
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Pracovní porada Pracovní list.
Média funkce, vliv IUVENTAS s. r. o.
Pracovní porada Pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Faktory ovlivňující poznávání osobnosti
Úvod do tvorby srozumitelného textu
8.1 Aritmetické vektory.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Systém práva, jednota práva, kritéria členění práva na právní odvětví, právní instituty
City DUM_15.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Komunikace a interakce
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Učebnice s. 8 – 9 DÚ – Rodinný erb
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Diagnostika Zimní semestr 2015/2016.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Úvodní a seznamovací hry
NÁŘADÍ.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Vliv reklamy na společnost
Andragogika Vzdělávání.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sociální skupiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
OSOBNOST.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová
Transkript prezentace:

Sociální interakce a komunikace Člověk mezi lidmi Sociální interakce a komunikace

sociální interakce setkávání mezi dvěma či více jedinci, vzájemná reakce – sociální komunikace tváří v tvář (osobní) společenská – vztahy skupin zprostředokovaná – (telefon, dopis, média) vztahy formální neformální

kvalita vztahu s druhými empatie asertivita altruismus soildarita kooperace

Sociální komunikace sdělování a přijímání informací souvisí s interakcí základní typy meziosobní skupinová – složitější komunik.síť masová – média co si sdělujeme téma (obsah) význam – výklad, interpretace

Chyby v sociální percepci PRVNÍ DOJEM - Vytváříme si ho během několika sekund, často dlouho přetrvává a ovlivňuje naše další poznávání daného člověka. HALÓ EFEKT - Při poznávání druhých se necháváme ovlivnit jedním nápadným rysem, který jakoby ozářil všechny druhé vlastnosti daného člověka. např. Někdo se nahlas směje, vám to může lézt na nervy a proto se s ním vůbec nedáte do řeči. PROJEKCE - Posuzování druhých podle úsloví „Podle sebe soudím tebe„. Očekáváme, že druzí lidé mají podobné zájmy, názory a postoje jako my. EFEKT MÍRNOSTI - Pokud je nám někdo sympatický, posuzujeme ho v jeho projevech mírněji a méně kriticky. (Např. Ve škole profesor nadržuje nějakému žákovi, protože je mu sympatický.) EFEKT SOCIÁLNÍHO POSTAVENÍ - Když známe profesi daného člověka, často mu přisuzujeme ty vlastnosti, které považujeme za důležité pro výkon dané profese. (Např. Sportovci musí být svalnatí.) PŘEDSUDKY A STEREOTYPY - Přidělujeme lidem vlastnosti podle jeho skutečné nebo domnělé příslušnosti ke skupinám. (Např. Punkáč musí poslouchat jen punk hudbu.)