Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Didaktické prostředky
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Jak se stát dobrým právníkem?
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Pedagogická diagnostika
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Šablony OP VVV a podpora nadání
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Tematická setkávání a práce v minitýmech
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Pedagogická diagnostika
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Edukátor Profese učitele
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Informace k PP2 a semináři
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
První zkušenosti s evaluací
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Pedagog.
PS Vzdělávání NS MAS ČR pro IPo MAP
Transkript prezentace:

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Alena Jabůrková Moje zkušenost s adaptačním období učitelek v mateřských školách Mateřská škola Uherský Brod, Havřice Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 1. JAK jsme toho dosáhly? 2. JAKÝM ZPŮSOBEM to dokládáme? 3. JAKOU FORMOU, aby to bylo úspěšné? Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 1. JAK? využila jsem možností 2. JAKÝM ZPŮSOBEM? systémem dokladů 3. JAKOU FORMOU? nástroj pro hodnocení kvality práce učitele předškolního vzdělávání Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 1. JAK jsme toho dosáhly? STANOVENÍ CÍLŮ ODBORNÉ PRAXE A ZPŮSOB JEJICH DOSAŽENÍ Profesionální kompetence je komplexní schopnost (způsobilost) k úspěšnému výkonu profese. Zahrnuje v sobě nejen znalosti, dovednosti, předpoklady a postoje, ale i hodnoty a osobnostní charakteristiky ve vztahu k vykonávané činnosti. Těžiště profesionálních kompetencí se přesouvá od „co“ učit k „jak“ učit. Důraz je kladen na hodnotovou dimenzi a etickou odpovědnost. Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 2. JAKÝM ZPŮSOBEM jsme toho dosáhly? odkrytím vlastního potenciálu sebereflexí a následnému posunu navedení na možný směr dalšího rozvoje (profesního či osobnostního) zachycení procesu svého učení Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 3. JAKOU FORMOU, ABY TO BYLO ÚSPĚŠNÉ? Učitel by měl mít vždy možnost své profesní portfolio osobně komentovat Soubor dokladů o mé práci (o mě): MÉ portfolio – MÉ doklady – MÁ forma Doklady mohou mít různou formu: listinnou elektronickou multimediální (a další) Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 3. JAKOU FORMOU, ABY TO BYLO ÚSPĚŠNÉ? Procesy učení Učitel používá takové výukové strategie, které umožňují každému dítěti porozumět obsahu vzdělávání, rozvíjet žádoucí kompetence a získat vnitřní motivaci i dovednosti k celoživotnímu učení a poznávání. Učitel: Využívá širokého spektra metod a forem práce s důrazem na aktivní učení dětí Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 3. JAKOU FORMOU, ABY TO BYLO ÚSPĚŠNÉ? Konkrétní dokumenty a jejich zdůvodnění: Diagnostika předškoláků v průběhu září až října je u všech předškoláků provedena diagnostika deficitu dílčích funkcí dle B. Sindelarové (Předcházíme poruchám učení) – viz doklad č. 1 na základě výsledků tohoto testu jsou určeny oblasti, ve kterých je dítě oslabeno, pro mě toto slouží jako východisko při výběru pracovních listů i činností (možnost individualizace), s výsledky testu seznamujeme při konzultacích také rodiče a z výše uvedené publikace jsou jim poskytnuty úkoly a doporučeno, na které z oblastí se doma více zaměřit Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 3. JAKOU FORMOU, ABY TO BYLO ÚSPĚŠNÉ při výběru pracovních listů či úkolů se snažím o zachování provázanosti s aktuálním tématem, ale především, aby korespondovaly se zájmy dětí (na základě pozorování, vstupních dotazníků vyplněných rodiči, rozhovor s dítětem i rodiči) a rozvíjely oblasti u každého z dětí dle jeho individuálních potřeb (např. u předškoláků záměrně volím listy či úkoly, které by mohly rozvíjet oslabené oblasti – v souladu s výsledky diagnostiky Předcházíme poruchám učení) Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol 3. JAKOU FORMOU, ABY TO BYLO ÚSPĚŠNÉ Při výběru dokladů si kladu pomocné otázky typu: Proč jsem se rozhodla zařadit tento materiál do svého PP? Co se z něj mohu naučit nebo dovědět o sobě jako o učitelce? V čem reprezentuje mou práci učitelky? Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Na každé nové cestě se většinou potřebujeme ujistit, že jdeme správně. Někdy je nutné slyšet i slova povzbuzení, nahlédnout do jiného stylu práce - to vše mi práce v projektech umožnila, zajistila a i ověřila. Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Děkuji za pozornost Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz