Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S2_06 Popis výukového materiálu Název: Integrační procesy v hotelnictví - výhody hotelových skupin Autor: Bc. Pavel Lang Datum: 2.9.2012 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník: a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět: Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice
INTEGRAČNÍ PROCESY V HOTELNICTVÍ - výhody hotelových skupin Bc. Pavel Lang Předmět: Hotelový provoz
VÝHODY HOTELOVÝCH SKUPIN FINANČNÍ VÝHODY možnost zapojení bez příliš velkých nákladů kratší doba potřebná pro získání místa na trhu a proniknutí do povědomí veřejnosti snížené náklady na reklamu, propagaci a kontrolu snížené náklady a riziko oproti investicím při zakládání nového hotelu
VÝHODY HOTELOVÝCH SKUPIN MARKETINGOVÉ VÝHODY společná reklama a propagace společný rezervační systém a databáze zákazníků vlastní marketingový průzkum trhu využití know-how partnerské společnosti zvyšování počtu stálých klientů na základě známého jména nebo značky odstranění nákladného a rozptýleného marketingu
VÝHODY HOTELOVÝCH SKUPIN VŠEOBECNÁ DŮVĚRA důvěra bankovních ústavů )např. při projednávání možnosti poskytnutí úvěru) lidí, kteří často cestují VÝHODY V OBLASTI NÁKUPU příznivější ceny výrobků centrální testování nových výrobků
VÝHODY HOTELOVÝCH SKUPIN MANAŽERSKÉ VÝHODY Vlastní vzdělávací zařízení personálu – školení, tréninkové programy, doškolování, kurzy (hotelnictví, účetnictví, právo a daně, cizí jazyky, psychologie a komunikace apod. TECHNICKÉ VÝHODY společná údržba, prádelna, projekty na údržbu hotelu, ekologické předpisy
PROBLÉMY HOTELOVÝCH SKUPIN V OBLASTI KOMUNIKACE problematika výběru správného komunikačního prostředku V OBLASTI KONTROLY nutnost dodržování stanovené kvality služeb u velkých společností je náročné, ale nutné dodržovat pravidelnost kontrolní činnosti
PROBLÉMY HOTELOVÝCH SKUPIN V OBLASTI NÁKLADŮ dodatečné náklady např. na kontrolu či komunikaci by měly být menší, než kdyby tyto činnosti byly vykonávány samostatně v jednotlivých hotelích, přesto uzavření smlouvy a z ní vyplývající dodržování podmínek hotelové skupiny nemusí být vždy ziskové
1. Popište finanční výhody hotelových skupin Výstupy - TEST: Popište písemnou formou jednotlivé odpovědi na otázky a uveďte praktické příklady 1. Popište finanční výhody hotelových skupin 2. Popište marketingové výhody hotelových skupin 3. Popište výhody hotelových skupin v oblasti kontroly 4. Popište výhody hotelových skupin v oblasti nákladů