Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT ICTČíslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S1_01 Popis výukového materiálu Název:Formy cestovního ruchu Autor:Bc. Pavel Lang Datum:2.12.2012 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) – 1., 4. ročník Předmět:Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

2 Cestovní ruch Formy cestovního ruchu 1. Rekreační forma CR - primární forma, která je spojena s obnovou duševních a fyzických sil člověka; tato forma je dominantní např. v případě výjezdového CR českých občanů do zahraničí Jedná se obvykle o pobyt na jednom místě, mimo obvyklé prostředí běžného života člověka Rekreace neznamená jen pasivní odpočinek, ale je často spojena s aktivním pobytem v přírodě, se sportovními aktivitami, kutilství apod.

3 Cestovní ruch 3. Sportovně-rekreační a turistický CR -zahrnuje krátkodobé i dlouhodobé pobyty se sportovní náplní s cílem udržet a posílit kondici člověka -do této formy CR jsou zařazovány i cesty diváků na sportovní akce (olympijské hry, mistrovství světa, Formule 1 apod.)

4 Cestovní ruch Sportovně-turistický cestovní ruch - pěší turistika (jedny z nejkvalitněji značených a udržovaných turistických cest) - cykloturistika - vodní turistika - horská turistika - lyžování - adrenalinové sporty

5 Cestovní ruch Formy cestovního ruchu 4. Lázeňsko-léčebná forma CR – zdravotně orientovaný CR - rekreační a léčebné pobyty v lázních; v případě ČR má tato forma CR velký význam jak pro domácí, tak pro příjezdový CR Cesty do lázní nebo rekreačních center za účelem zlepšení zdravotního stavu pomocí léčebných procedur - koupele,léčivé prameny,masáže,tělesná cvičení,diety, relaxační programy

6 Cestovní ruch 5. Zdravotně-orientovaný cestovní ruch Cesty z důvodu pobytu v příznivém prostředí pobyt u moře, na horách, v lesích, apod. Lázeňský cestovní ruch - pobyt v lázeňském místě za účelem zlepšení zdravotního stavu, především léčení, prevence či rehabilitace Wellness – pobyt v lázeňském zařízení především za účelem prevence před zdravotními problémy

7 Cestovní ruch 6. Přírodní CR - motivace pobytem a poznáváním přírody, zejména nenarušených, výjimečných a atraktivních přírodních míst a krajiny návštěva přírodních rezervací,národních parků, míst vzdálených od civilizace – pralesy, pouště, arktické oblasti Ekoturistika Pobyt v přírodě, který nenarušuje přirozené prostředí, snaží se chránit přírodní hodnoty a dovoluje provozování aktivit např.: pěší turistika, pozorování živočichů a rostlin, fotografování fauny a flóry, čištění lesa, parků apod.

8 Cestovní ruch Venkovský CR - vícedenní pobyty s rekreačními aktivitami na venkově např. pěší turistika, pozorování přírody, vyjížďky na kole, na koni aj. ubytování zpravidla v soukromí, menších ubytovacích zařízeních, stravování často z vlastních zdrojů Agroturistika pobyt na venkově na rodinných farmách a poznávání způsobu života v kontaktu s přírodou, případně přímá účast na zemědělských činnostech

9 Cestovní ruch 7. Vzdělávací CR Motivací je získávání znalostí a dovedností: výuka jazyků, zvládnutí různých sportovních disciplín, získávání informací o historických, přírodních, kulturních místech apod. 8. Kongresový CR Účast odborníků v určitém oboru, získávání informací a výměna zkušeností na kongresech, konferencích, přednáškách, seminářích apod. 9. CR se společenskými motivy Navázání kontaktů s lidmi, získání přátel, poznání života jiných komunit, účast na společenských akcích, pobyt v rodinách apod.

10 Cestovní ruch 11. Formy CR spojené s profesními motivy - kongresová turistika, veletrhy, výstavy, obchodní cesty, incentivní turistika (motivační cesty pracovních kolektivů) 12. Seniorská forma CR – senioři patří mezi vyhledávanou turistickou klientelu 13. Mládežnická forma CR 14. Turistika náboženská, lovecká, nákupní, průmyslová, dobrodružná aj.

11 Test 1. Rekreace je především: a) pasivní odpočinek, bez jiných aktivit b) pasivní odpočinek, ale je často spojena s aktivním pobytem v přírodě, se sportovními aktivitami, kutilství NE ANO 2. Sportovně rekreační a turistický CR je charakterizován: a) pasivní odpočinek, ale je často spojen s kutilstvím b) cestami diváků na sportovní akce (olympijské hry, mistrovství světa, Formule 1 apod.) c) veletrhy, výstavami, obchodními cestami, incentivní turistikou NE ANO NE

12 3. Lázeňsko-léčebná forma CR – zdravotně orientovaný CR je charakterizován: a) motivací a získáváním znalostí a dovedností b) pobytem v přírodě, který nenarušuje přirozené prostředí c) rekreačními a léčebnými pobyty v lázních NE ANO 4. Ekoturistika je charakterizována: a) pobytem u moře b) Účast odborníků v určitém oboru, získávání informací a výměna zkušeností na kongresech, konferencích, přednáškách, seminářích apod. c) pobyt na venkově na rodinných farmách a poznávání způsobu života v kontaktu s přírodou, případně přímá účast na zemědělských činnostech NE ANO NE


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google