Alternativní formy veřejné dopravy na venkově Ondřej Fábera a tým Společnosti pro veřejnou dopravu
SPVD a dopravní výzkum SPVD – sdružení profesionálů i laiků se zájmem aktivně rozvíjet dopravu udržitelným způsobem hledání vhodného tématu pro výzkum „objevování objeveného“ sběr a aplikace zahraničních zkušeností v podmínkách české reality
Veřejná doprava na venkově frekvence spojů určena politicky, nikoli přepravní poptávkou nízké využití spojů mimo špičku hluchá místa na hranicích všeho druhu nevhodné rozmístění zastávek nedostatečné vybavení zastávek stagnace systému = nutnost moderního a ekonomického řešení
Poptávková veřejná doprava autobus úsekem projíždí pouze po předchozí objednávce ekonomické a organizačně dostupné řešení pro venkovské regiony vhodná realizace tam, kde v některých úsecích není celodenní poptávka po VD úspěšná aplikace ve Švýcarsku, Německu, Finsku... i v Ústeckém kraji
Co už o problematice víme? řada forem poptávkové dopravy od klasické veřejné dopravy až po taxi zastávky x ode dveří ke dveřím „pevné“ odjezdy x volné časy zajíždění x nové „linky“ dispečink + komunikace + navigace nutnost překonat legislativní problémy
Co nám ještě zbývá zjistit? doprava na pevný čas příjezdu doprava přes hranice oblastí redukce počtu nástupních míst bezpečnost zaměstnanců blokace relací a časů pravidelných linek ekonomika a tarifní opatření... FUNGOVÁNÍ SYSTÉMU v české realitě
Jak to chceme vyzkoušet? pokusné území: venkovské a periferní Tachovsko a Stříbrsko návrh nového systému veřejné dopravy ve spolupráci s Krajským úřadem Plzeňského kraje a dotčenými obcemi cíl: územní i časové rozšíření přepravní nabídky za srovnatelných ekonomických podmínek realizace: po dokončení výzkumného projektu v roce 2010?
Jak si vše předešlé ověříte? Zeptejte se na to, co vás blíže zajímá nebo nebylo dostatečně jasné. Napište nám (info@spvd.cz), zavolejte (728 215 628) nebo navštivte naše stránky www.spvd.cz. Přijeďte se podívat na Tachovsko a Stříbrsko po roce 2010. Snad...