REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář ke KatV – SGI a potvrzování GP
Advertisements

Zkušenosti Centra technické normalizace ČIA
4. železniční balíček 1.
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Provoz a ekonomika dopravy
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
Odbor mezinárodních vztahů
Dopravní a liniové stavby
Metodika zpracování části D plánů oblastí povodí KPOV, Praha, Dr.Ing. Antonín Tůma
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Bibliotheca Academica Zlín Ing. Jan Mach, Vysoká škola ekonomická v Praze Zpráva o činnosti komise Ing. Jan Mach Vysoká škola.
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Dopravní služby v EU z pohledu studentů.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Školení dodavatelů geodetických prací
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Měřící vozík KRAB SLight
ElectroConsult, s.r.o. Obsah  Profil firmy  Oblasti působnosti  Novinky  Kontakt.
Úvod do pozemních komunikací
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
DIPRO, spol s.r.o. ® 51. zasedání Odborné skupiny Tramvajové tratě Sdružení dopravních podniků České republiky Plzeň,
Co jsou normy Technické normy jsou dokumentované dohody, které zajišťují, aby materiály, výrobky, postupy a služby vyhovovaly danému účelu. V dnešní společnosti.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Měřící přístroje pro kolejovou dopravu. Obsah prezentace O společnosti. Hlavní oblasti, specializace. Automatické měřící systémy pro kontrolu tvarů a.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Pracovní příležitosti na SŽDC, trendy železniční profese
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Diagnostika jedoucích železničních vozidel DJŽV
Tabulky traťových poměrů
zasedání Odborné skupiny tramvaje při Sdružení dopravních podniků ČR
Navrhování tunelových staveb
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Kraje Vysočina
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Systém odměňování ve vybraném podniku
Odbor mezinárodních vztahů
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Lesk a bída normalizace
PNE : vydání Důvody proč vznikla PNE a trochu historie
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Aktuální informace z odpadového hospodářství
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Požární prevence v bytových domech
PARAMETRY KVALITY ELEKTŘINY z pohledu technických norem EU a ČR
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
10. Kubická parabola jako přechodnice
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
zasedání Odborné skupiny autobusy při Sdružení dopravních podniků ČR
Prezentace pro OS tramvají
Transkript prezentace:

REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU 54. zasedání Odborné skupiny Tramvajové tratě Sdružení dopravních podniků ČR Liberec 19.-20.10. 2016 DIPRO, spol s.r.o. ®

PŮVODNÍ ČASOVÝ HARMONOGRAM DRUHÉ ETAPY REVIZE ČSN: REVIZE ČSN 736405 a ČSN 736412 10 / 2014 - Zařazení do plánu revizí na r. 2015 11 / 2014 - Aktuální informace na sdružení DP 01 / 2015 - Seminář ACRI ve spoluopráci s UNMZ Představení ideového konceptu návrhu, diskuse, připomínky 05 / 2015 - Odevzdání 1. návrhu 09 / 2015 - Odevzdání 2. Návrhu 11 / 2015 - Čistopis revize norem

ČSN 73 6412 (GEOMETRIE)  

ČSN 73 6412 (GEOMETRIE) měření rozchodu 4 mm u kolejnice NP3 a NP3a; Rozchod se měří kolmo k ose koleje pod spojnicí temen kolejnic (pod jízdní plochou) v hloubce zp: 4 mm u kolejnice NP3 a NP3a; 9 mm u kolejnice NP4, TV60, TV65, NT1, NT2, NT3, T62, 180S, 57R1, 59R1, 60R1, B1 a B3; 14 mm u kolejnice 59R2, 60R2, 49E1 a R 65. Z důvodu častého výskytu a střídání různých typů a tvarů kolejnic v tramvajových tratích je níže uvedena tabulka s hodnotami rozchodu uvedenými pro vybrané tvary kolejnic v hloubkách 9 mm i 14 mm pod TK. Hodnoty jmenovitého rozchodu jsou vytištěny tučně. Rozchod v kolejových konstrukcích se zřizuje a měří dle dohodnutých technických podmínek mezi objednatelem a výrobcem konstrukce. tvar kolejnice NT1 NT1 R10 NT3 TV60 TV65 180S 57 R1 Ph37 59 R1 Ri59 59 R2 Ri59N 60 R1 Ri60 60 R2 Ri60N 49 E1 S49 R65 zp 9 mm pod TK 1435 1437 1438 1439 1000 1002 1003 1004 zp 14 mm pod TK 1433 1434 998 999

ČSN 73 6412 (GEOMETRIE)   - vztah doporučený, hlavní zásadou je dl. přechodnice = dl. vzestupnice ČSN tramvajová   ČSN železniční (závislost na rychlosti a nedostatku převýšení) vztah 0,72*√R (dop. min. 6m)  nebo V3/(40*R) V 4*V*I/1000 nebo vztah 0,7*√R (min. 20m) R Lk=0,72*√R Lk=V3/(40*R) (I=130mm~an=0,85m/s-2) Lk=4*V*I/1000 20 3,2 4,1 14,8 7,7 25 3,6 4,6 16,6 8,6 30 3,9 5,0 18,2 9,5 40 5,8 21,0 10,9 50 5,1 6,5 23,5 12,2 60 5,6 7,1 25,7 13,4 80 6,4 8,2 29,7 15,4 100 7,2 9,1 33,2 17,3 150 8,8 11,2 40,7 21,1 200 10,2 12,9 46,9 24,4 300 12,5 15,8 57,5 29,9 500 16,1 20,4 74,2 38,6 750 19,7 25,0 90,9 47,3 1000 22,8 28,9 105,0 54,6

ČSN 73 6405 (PROJEKTOVÁNÍ) Vázne na kapitole č. 7 („křížení“) 3.10. 2016 vyšla novela Zákona o dráhách (zákon 319/2016 Sb.) Značný rozsah (zatím přes 40 stran) díky kapitole č. 7 Dalších cca 20 stran zabere příloha „Katalog kolejnic“ Bohužel, lze zřejmě očekávat další komplikace při projednávání kapitoly „křížení“, zároveň je ze strany ACRI / ÚNMZ vyvíjen tlak na odevzdání

ČSN 73 6405 (PROJEKTOVÁNÍ) Další možnosti postupu: Dokončení ve stávajícím duchu s tím, že se budeme dále snažit o úpravu ostatních souvisejících předpisů. Vyčlenit kapitolu „křížení“ a dotáhnout návrh ČSN (i s ohledem na celkový rozsah) alespoň bez ní, následně řešit změny nadřazené legislativy. Po přizpůsobení nadřazené legislativy buď novelizovat ČSN 73 6405 nebo dát podnět ke vzniku úplně nové ČSN (např.) „Zabezpečení tramvajových drah“, která by zastřešovala stávající řešení a případně by i připravila rámec pro systémy tram-train, stadtbahn, či něco, co by jezdilo rychleji, než 60km/h.

Děkujeme za pozornost ing. Miroslav Zajíc e-mail: zajic@dip.cz ing. Ondřej Trešl e-mail: tresl@dip.cz FIRMA DIPRO DIPRO, spol. s.r.o. Modřanská 11/1387 143 00 Praha 12