Institut Celoživotního Vzdělávání NÁVRH PRACOVNÍCH LISTŮ PRO UČEBNÍ OBOR KADEŘNÍK Bakalářská Práce Vedoucí Bakalářské PrácE – Ing. Lenka Danielová, Ph.D. Zpracovala – Lenka Šimáková
Cíle práce cílem teoretické části je uvést přehled řešení problematiky v literatuře, definovat základní pojmy cílem praktické části je návrh pracovních listů, které mají sloužit k zjednodušení a zpřístupnění učiva žákům vzdělávacího oboru Kadeřník pomocí názorných ukázek a praktických návodů
Metodika zpracování Metoda analyticko-syntetická analýza - obecně rozčleňuje celek na elementární části, vztahy a souvislosti syntéza - vztahy a souvislosti naopak spojuje a sjednocuje do určitého celku průzkum byl aplikován v rámci výuky na patnáctičlennou pracovní skupinu žáků 1. ročníku Střední školy potravinářské, obchodu a služeb Brno
Teoretická část vzdělávání žáků na středních odborných školách kurikulum v dokumentech tvorba učebních materiálů
Praktická část seznámení s pracovními listy vzhled a využití pracovních listů
Praktická část - seznámení s pracovními listy didaktická pomůcka pro žáky oboru Kadeřník vhodné pro studenty prvních ročníků zmíněného oboru možno použít i jako opakovací pomůcka pro druhý a třetí ročník osvojení technologických postupů konkrétního tematického celku
Praktická část – vzhled a využití pracovních listů přehlednost srozumitelnost využití recyklované fólie zamezení nesoustředění žáků zpětná vazba při zadávání domácích úkolů využití při odborném výcviku
Výsledky práce vytvoření pracovních listů s technologickými postupy, obrázky a fotografiemi využití pracovních listů mezi žáky oboru Kadeřník do průzkumu byli zapojení i žáci s poruchou učení procvičování na konkrétních příkladech – např. tahy břitvou, držení břitvy, konečná úprava, aj. zavedení teoretických znalostí do praxe
Závěr teoretická část – problematika tvorby učebního materiálu praktická část – význam, zaměření a náplň pracovních listů spokojenost žáků s pracovními listy na základě dotazníkového šetření louží také jako podklad pro hodnocení žáka v průběhu celého studia
Děkuji za pozornost