PRESS KIT EV Fast Charging Backbone Network Central Europe Listopad 2016
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě k podpoře projektů společného zájmu v odvětvích dopravních, telekomunikačních a energetických infrastruktur a k využívání potenciální synergie mezi těmito odvětvím V oblasti dopravy je CEF zaměřen na podporu investic do nové dopravní infrastruktury, případně obnovy a modernizace stávající Zaměřuje se převážně na přeshraniční úseky a odstraňování úzkých míst a chybějících úseků hlavní a globální sítě TEN T CEF je administrován přímo Výkonnou agenturou pro inovace a sítě (INEA) Financování je rozděleno do dvou tzv. obálek: Obecné (prostředky určené pro všechny členské státy) Kohezní (prostředky pro kohezní státy, mj. ČR) Podrobnosti lze získat na www stránkách Ministerstva dopravy www.mdcr.cz, případně přímo agentury INEA
EV Fast Charging Backbone Network Central Europe Trvání projektu: 02/2016-12/2018 Rozpočet: 2,315 mil. EUR; podpora až 1,968 mil. EUR Hlavní cíle projektu: vybudovat základní rychlodobíjecí infrastrukturu na hlavní síti TEN-T a data získaná z provozu využít pro zpracování studií, jejichž primárním účelem je vytvoření rámce pro budoucí komerční provoz dobíjecích stanic na území ČR (vč. produktů, platebních metod, dohledového systému…) Podpořit rozvoj souvisejících inovativních technologií (součástí projektu je testovací provoz lokality vybavené 3 dobíjecími stanicemi, systémem ukládání energie a OZE) Podpořit standardizaci v souladu s požadavky směrnice 2014/94/EU o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva Posílit synergie mezi sektorem dopravy a energetiky, zejména ve smyslu přípravy na budoucí rozvoj sítě zejména rychlodobíjecích stanic (analýza vlivu na distribuční soustavu, potřeba posílení energetických sítí, optimalizace)
Cílem projektu je zajistit VYSOKÉ STANDARDY, ROAMING, INTEROPERABILITu A SNADNÉ PLATBY Rychlodobíjecí stanice dodavatele ABB Česká republika instalované v rámci projektu budou v souladu s požadavky směrnice 2014/94/EU o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva a nabídnou všechny tři standardy – CCS, Chademo a AC Menekes – umožní tedy nabíjení libovolného elektromobilu na trhu Vysoké nároky na výběr míst pro dobíjecí stanice (např. dvě parkovací místa u každé dobíjecí stanice, možnost trávení času během dobíjení…) Vysoký provozní standard dobíjecích stanic (např. přístup k dobíjení 24/7, pohodlné platební metody umožňující dobití i jednorázovým zákazníkům) Budou vytvořeny podmínky pro interoperabilitu s již existujícími sítěmi, umožňující mimo jiné i pohodlné přeshraniční spojení Bude zajištěn snadný přístup zákazníků k informacím o dobíjecích místech a dostupnosti dobíjecích stanic i podmínek pro jejich využití
Stávající síť dobíjecích stanic (k 14.11.2016)
INDIKATIVNÍ umístění DOBÍJECÍCH STANIC V ČR (CELKEM 42 STANIC)* 3 2 2 2 2 2 2 2 2 3 2 2 2 *Další 3 dobíjecí stanice budou na lokalitě vybavené systémem ukládání energie a OZE. Konečné umístění stanic se může změnit.
Manažer útvaru Čisté technologie Projektový manažer /E/mobilita Tomáš Chmelík Manažer útvaru Čisté technologie Projektový manažer /E/mobilita tomas.chmelik@cez.cz +420 606 666 148 www.elektromobilita.cz 6