vypracoval: Zdeněk Pěčonka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Rosomák Sibiřský Vypracoval: Martin Poledníček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Informatika pro 5. ročník Úvod do světa počítačů - Hardware.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Přehled a zvláštní typy zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Vypracoval: Veronika Vojáčková Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
PSYCHOLOGICKÉ DISCIPLÍNY Mgr. Jiřina Boušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.03.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
2 Marketingové koncepce
Seminář o stavebním spoření
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Měření délky pevného tělesa
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Informatika pro 5. ročník
ZÁZRAČNÝ ROZMARÝN.
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Přijímací řízení pro rok 2008/9
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum
Realizace interní benchmarkingové analýzy výkonnosti pracovnic úklidu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Centrální nervová soustava (CNS)
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Strach a proč se rádi bojíme
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
Moloch ostnatý Vypracoval: Jiří Krátký Obor: Technické Lyceum
Ekonomika– národní hospodářství
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Zrušení a zánik obchodní společnosti
Financování přímých NIV
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
FEBA-European Federation of Food Banks
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
GENOVÉ INŽENÝRSTVÍ CRISPR-Cas9
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Zpracování a využití informací
Má země Česká republika.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Krev Vypracoval: Jan Dvorský Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Vypracoval : Matyáš Fritscher
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Vodní energie,přehrady
HISTORIE POČÍTAČŮ III. VY_32_INOVACE_A3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Informatika – Základní operace s buňkami
Věda a etika.
Transkript prezentace:

vypracoval: Zdeněk Pěčonka Mozek vs. Počítač vypracoval: Zdeněk Pěčonka Obor: Technické Lyceum Třída: 1.L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování: 18.11. 2016

Mozek vs. Počítač

Odlišnosti Mozek nemá oddělený proces vybavování, zpracovávání a ukládání informací. Počítač provádí teoretické výpočty, zatímco my testujeme konkrétní scénáře. Při ostření oka se nemusíme na rozdíl od fotoaparátu spoléhat na výpočty optimálního nastavení clony, ale jednoduše roztahovat zorničky, dokud nedosáhneme požadovaného stavu.

Odlišnosti Člověk se umí zamyslet nad tím, o čem vlastně přemýšlí. Pokud by to měl udělat počítač, bude se zamýšlet, nad čím se zamýšlí, nad čím se zamýšlí… Člověk se umí učit

Nejvýkonnější počítač na světě Nejrychlejším superpočítačem světa byl v červnu 2016 čínský superpočítač Sunway TaihuLight čínského původu, který dosahuje rychlosti přibližně 93 petaflops

Mozek Téměř 3 584 terabajtů operační paměti a 38 000 trilionů operací za sekundu. Takto výkonný by musel být superpočítač, aby byl podle vědců srovnatelný s lidským mozkem. Zatímco počítače jasně vedou v rychlosti a přesnosti jednotlivých výpočtů, lidský mozek si snáze poradí s komplexními matematickými úkoly.

Mozek Takový počítač je cílem projektu SyNAPSE. S největší pravděpodobností ho však nebude dosaženo zvyšováním hrubé výpočetní síly, ale naopak vylepšením výpočetních https://www.youtube.com/watch?v=GemW2yK7cpc

Simulace mozku Tým vědců z Japonska a Německa dokázal napodobit jednu sekundu aktivity mozku. Použit byl čtvrtý nejvýkonnější počítač na světě (82 944 procesorů a 1000 TB paměti) Byla vytvořena virtuální neuronová síť, s 1,73 miliardy nervových buněk a 10,4 bilionu synapsí. Nejedná o stejné hodnoty jako u našeho mozku, ty se pohybují kolem 80-100 miliard nervových buněk.

Zdroje https://www.google.cz/search?q=mozek&espv=2&biw=1920&bih=1094&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjL1bnRkLDQAhVHaxQKHUz_DAQQ_AUIBigB#imgrc=8_0lb39HhPIsJM%3A https://cs.wikipedia.org/wiki/Superpo%C4%8D%C3%ADta%C4%8D http://m.zive.cz/poradna/jaka-je-skutecna-kapacita-lidskeho-mozku-/sc-20-cq-322368/?consultanswers=1 https://www.google.cz/search?q=Sunway+TaihuLight&espv=2&biw=1920&bih=1094&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjY-9LapbDQAhWEtBQKHboBAwkQ_AUIBigB#imgrc=LoZpkZAD-0YtUM%3A http://cdr.cz/clanek/3-nejvykonnejsi-pocitac-sveta-nasimuloval-sekundu-aktivity-mozku https://www.mentem.cz/blog/mozek-vs-pocitac/ http://technet.idnes.cz/lidsky-mozek-je-mnohosetkrat-vykonnejsi-nez-nejlepsi-superpocitac-11o-/tec_technika.aspx?c=A090313_171006_tec_technika_NYV