Inteligence DUM_19.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Diagnostika SPU.
Podpůrný metodický seminář I.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Schopnosti, nadání a talent
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Schopnosti Milana Reichlová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_20.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Modely mentální retardace
Paměť, intelekt a jejich poruchy (bakalářské a magisterskí studium) Česková E., Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno paměť učení.
Vývojová dysfázie.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
VY_32_INOVACE_SA4A_1 DUM 1. „ OBLASTI AKTIVIT PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU “
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Z ÁKON O SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH 108/2006 S B.. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III.
MENTÁLNÍ RETARDACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Myšlení a myšlenkové operace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Nadání a inteligence Mgr. Michal Vičar.
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
POTŘEBY DUM _13.
Inteligence.
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
City DUM_15.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychické procesy - vnímání
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální psychologie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Inteligence DUM_19

I Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0928 Šablona: II/2 ICT INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY ICT Název a číslo materiálu: ODS_32_INOVACE_JTD1A_19 Vytvořeno: 13. 2. 2014 Autor: Mgr. Martina Hašková Vyučovací předmět: Psychologie Ročník: I. ročník SOŠ Výsledky vzdělávání dle RVP: Žák objasní podstatu inteligence, porovná schopnosti lidí různé inteligence Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Prezentace Klíčová slova: Inteligence, oligofrenie, IQ, emocionální inteligence Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Je zaměřen na prezentaci základních pojmů vztahujících se k tématu psychologie osobnosti. Lze využít jako samostatný studijní materiál,

Inteligence = obecná rozumová schopnost chápání podstatného v dané situaci postihovat vztahy mezi předměty a přitom využít minulé zkušenosti v nově vzniklých situacích

dědičnost x vliv prostředí pro dědičnost: IQ se rozvíjí brzy ( 60% v předškolním věku) pro prostředí: rozdíly ve výchově (viz. jednovaječná dvojčata v odlišném prostředí – různá úroveň IQ)

Měření inteligence - pomocí tzv. inteligenčního kvocientu (IQ) IQ = mentální věk . 100% fyzický věk

IQ 140 – více = genialita 139 – 120 = vysoký nadprůměr 89 – 80 = podprůměr 79 – 70 = zaostalost 69 – 50 = lehká mentální retardace 49 – 20 = střední mentální retardace 20 – 0 = těžká mentální retardace

Druhy inteligence jazyková – srozumitelné vyjadřování matematická hudební – vnímání hudby, paměť na melodie prostorová – orientace na mapě tělesná – tanec, manuální intrapersonální – kontakt s vlastními emocemi interpersonální – schopnost rozeznávat temperament, potřeby, nálady druhých

IQ se může časem měnit Krystalická inteligence = získaná učením, schopnosti využívat vědomosti Fluidní = tvořivé řešení problémů, vrozená, nezávislá na učení

Emocionální inteligence schopnost rozumět svým citům znát city druhých být empatický umět komunikovat umět jednat s lidmi

EQ = emocionální quocient (nelze měřit tak přesně jako IQ) emoce neurčitější než rozum kombinace: nízké EQ + vysoké IQ, vysoké EQ + nízké IQ, vysoké IQ + vysoké EQ

Poruchy intelektu vznikají následkem geneticky podmíněných změn mozku mentální defekt od narození = oligofrenie

Lehká mentální retardace opožděné osvojení mluvy, ale dosáhne schopnosti užívat řeč nezávislost v osobní péči a praktických dovednostech potíže při teoretické práci ve škole problémy se čtením a psaním většinou lze jedince zaměstnat prací, která vyžaduje praktické schopnosti – nekvalifikovaná či málo kvalifikovaná práce IQ 50-69 úroveň desetiletého dítěte může samostatně vést domácnost

Středně těžká mentální retardace IQ 35 – 49 pomalu se rozvíjí chápání a užívání řeči a jejich konečné schopnosti omezené menší schopnost starat se sám o sebe a zručnost někteří jedinci potřebují dohled na celý život někteří si osvojí základy čtení, psaní počítání v dospělosti může vykonávat lehkou manuální práci – úkoly pečlivě strukturovány a odborný dohled

zřídkakdy samostatný život mobilní, fyzicky aktivní navazování kontaktu, komunikace v dospělosti IQ předškoláka odkázáni na pomoc ostatních

Hluboká mentální retardace IQ pod 20 těžké omezení ve schopnosti porozumět požadavkům většinou imobilní či výrazné omezení pohybu často inkontinentní jednoduchá neverbální komunikace stálá pomoc a dohled nevychovatelní, nevzdělavatelní většinou ústavní péče mentální úroveň na úrovní 2 let

Úkol č. 1 Spoj následující pojmy ve sloupcích tak, aby spolu souvisely: IQ 35-49 tělesná inteligence empatie orientace tanec Mensa měření IQ EQ prostorová inteligence oligofrenie

Úkol č. 2 1 pojem do následující řady nepatří, určete, který to je, podtrhněte ho a nahraďte jiným tak, aby řada dávala smysl: řešení příkladu - orientace na mapě – empatie – tanec náhrada:

Zdroje DVOŘÁK, J. Odmaturuj ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2008, ISBN 978-80-7358-122-0. GILLERNOVÁ, I; MALOTÍNOVÁ, M. Psychologie pro SŠ. Praha: SPN, 1996, ISBN 80-04-26651-7. HELUS, Z. Psychologie pro gymnázia. Praha: Fortuna, 1995, ISBN : 80-7168-406-6.