Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov"— Transkript prezentace:

1 Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola pro 21. století Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma sady: Sociologie a psychologie člověka Název: VY_32_INOVACE_SCHOPNOSTI

2 Anotace Předmět: Člověk ve společnosti. Věková skupina: 8. ročník ZŠ.
Časová dotace: 20 minut. Popis: V materiálu se prolíná výkladová část (snímky 4, 6, 16 a 17)se samostatnou prací žáků. Samostatná práce žáků: Snímek 5: při kliknutí do snímku se postupně přiřazují stupně schopností od nejnižší po nejvyšší úroveň. Snímky 7 – 15: rozlišujeme obecné a specifické schopnosti. Při kliknutí na správný obdélník se zobrazí usměvavý obličej a posuneme se na další snímek, po špatné odpovědi se zobrazí zamračený obličej a odpověď opakujeme. Snímek 18: řadíme stupně inteligence. Při kliknutí do snímku jsou postupně přiřazováno pořadí od nejnižšího po nejvyšší stupeň inteligence. Materiál obsahuje 19 stránek a je určen k interaktivní výuce.

3 Schopnosti

4 Vloha = vrozený základ schopnosti (pohybové, hudební,…).
Schopnost = vlastnosti, které člověku umožňují naučit se určitou činnost.

5 Stupně schopnosti Rozlišujeme tři stupně schopnosti. Pokus se je seřadit od nejnižší úrovně po nejvyšší. 1. Genialita 2. Nadání 3. Talent

6 Schopnosti Specifické schopnosti umožňují úspěšnost v určitém oboru
Obecné schopnosti slouží k uplatnění v běžném životě

7 Obecné nebo specifické schopnosti?
SCHOPNOST SPOLUPRÁCE OBECNÁ SPECIFICKÁ

8 To nebylo správně. Zpět

9 Správně!

10 Obecné nebo specifické schopnosti?
HUDEBNÍ SCHOPNOSTI OBECNÁ SPECIFICKÁ

11 To nebylo správně. Zpět

12 Správně!

13 Obecné nebo specifické schopnosti?
MOUDROST OBECNÁ SPECIFICKÁ

14 To nebylo správně. Zpět

15 Správně!

16 Dovednosti Dovednosti = zkušenosti získané učením, cvičením.
Na základě schopností se mohou cvičením rozvinout dovednosti. Např. na základě pohybových schopností se může rozvinout tanec.

17 Inteligence Inteligenční kvocient IQ = poměr mentálního a chronologického věku. IQ= mentální věk chronologický věk ∙100

18 Stupně inteligence Pokus se seřadit stupně inteligence od nejvyšší po nejnižší. 8 Nižší stupeň slabomyslnosti Střední stupeň slabomyslnosti 9 genialita 1 2 Výjimečná inteligence Nadprůměrná inteligence 4 Vysoce nadprůměrná inteligence 3 Průměrná inteligence 5 Podprůměrná inteligence 6 7 Velmi podprůměrná int. Těžký stupeň slabomyslnosti 10

19 Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje:
JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : příručka učitele pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 303 s. ISBN JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 144 s. ISBN Jiné zdroje: Galerie MS Office - klipart


Stáhnout ppt "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov"

Podobné prezentace


Reklamy Google