Postup při návrhu simulačního modelu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
VYHODNOCENÍ TECHNICKÉHO ZÁZNAMU POŘÍZENÉHO PŘI MĚŘENÍ EXPERIMENTŮ HMI Telematika K620 Ústav řídicí techniky a telematiky Václav Plevka Petr Svejkovský.
Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
WORKSHOP „Prioritizace“ a pravidlo „De Minimis“ Kamil Nejezchleb Svatomartinská konference
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
Pasivní bankovní operace -přímé bankovnictví
HEIS VÚV Zajištění publicity a publikování výstupů a výsledků projektů řešených VÚV TGM,v.v.i. Petr Vyskoč, Jiří Picek, Jiří Dlabal Seminář
Ing. Karel Sedláček, Ph.D., Isover
Komplexní systém hodnocení
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Výroba elektrické energie - obecná část
Aspekty monitorování v povolení a inspekce (1)
Optimalizace materiálového a informačního toku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Téma 11: Finanční plánování
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Nejistoty v hydrologii
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Postup při práci s prostředím AIMSUN
Filmová animace Náhodné změny Mgr. Jiří Mlnařík
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Databáze MS ACCESS 2010.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
SIMULAČNÍ MODELY.
Plánování a rozhodování v organizaci
Plánování a rozhodování v podniku
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Přídavná zařízení.
Jak postupovat při měření?
Uživatelská příručka DuoTrainin
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Hydraulika podzemních vod Environmentální modelování
Úvod do praktické fyziky
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Porovnání výsledků manuálních a automatických měření meteorologických parametrů na OBK Karel Dejmal Observatoř Košetice.
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
Simulace dynamických systémů v Matlabu, Simulink
Prodeji produktu nebo služby
Lineární regrese.
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Analýza informačního systému
Porovnání modelů SYMOS’97 a ATEM Emisní model MEFA
Zvýšení bezpečnostní rezervy aplikací strategie IVMR pro VVER 1000
Život bez střeva , Praha.
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Transkript prezentace:

Postup při návrhu simulačního modelu

1 Práce před vlastním modelováním 2 3 Úvodní modelování 4 5 Kalibrace Rozsah projektu Práce před vlastním modelováním 2 Sběr dat Tvorba základního modelu 3 4 Kontrola chyb Úvodní modelování Funkční model před kalibrací 5 Porovnej model s naměřenými daty Uprav parametry modelu Splňuje kritéria? Ne Kalibrace ANO: Zkalibrovaný model 6 Alternativní analýza Aplikace modelu 7 Závěrečná zpráva

1) Rozsah projektu Základní milníky Rozsah práce Report o sběru dat definuj cíle najdi vnější vlivy vyber přístup vyber model Základní milníky Rozsah práce Report o sběru dat 50% modelu 100% modelu Kalibrační report Report o alternativních analýzách Závěrečný report

2) Sběr dat Základní data Předzpracování dat intenzity provozu základní mapy pozorování v terénu Základní data Geometrie (jízdní profil, dílky, křižovatky) Řízení (signální plány) Intenzity dopravy (procenta odbočování (turning movements) nebo OD matice) Kalibrační data Intenzity, kapacity, doby jízdy Předzpracování dat

1 Práce před vlastním modelováním 2 3 Úvodní modelování 4 5 Kalibrace Rozsah projektu Práce před vlastním modelováním 2 Sběr dat Tvorba základního modelu 3 4 Kontrola chyb Úvodní modelování Funkční model před kalibrací 5 Porovnej model s naměřenými daty Uprav parametry modelu Splňuje kritéria? Ne Kalibrace ANO: Zkalibrovaný model 6 Alternativní analýza Aplikace modelu 7 Závěrečná zpráva

3) Tvorba modelu Diagramy uzel-spojnice (link - node) Kódování uzlů Tvorba základního modelu vstupní data parametry zaručení kvality Diagramy uzel-spojnice (link - node) Grafový model Kódování uzlů Kódování spojnic Kódování řídících dat Kódování intenzit Kódování simulačních parametrů

4) Kontrola chyb-verifikace zkontroluj vstupy zkontroluj animaci „Dávají výsledky smysl?“ Zkontroluj na Internetu známé a reportované chyby softwaru Zkontroluj vstupy Porovnej výstupy s jinými modely Zkontroluj výslednou animaci Jednotlivé vozidlo Nízké intenzity Skutečné intenzity

4) Verifikace – Výběr metody Measures of Effectiveness (MOEs) Vehicle-miles traveled (VMT) or vehicle-kilometers traveled Vehicle-hours traveled (VHT) Mean system speed Počty zastavení vozidel, doba stání Produkce škodlivých emisí Výběr průměrné či nejhorší MOE

1 Práce před vlastním modelováním 2 3 Úvodní modelování 4 5 Kalibrace Rozsah projektu Práce před vlastním modelováním 2 Sběr dat Tvorba základního modelu 3 4 Kontrola chyb Úvodní modelování Funkční model před kalibrací 5 Porovnej model s naměřenými daty Uprav parametry modelu Splňuje kritéria? Ne Kalibrace ANO: Zkalibrovaný model 6 Alternativní analýza Aplikace modelu 7 Závěrečná zpráva

5) Kalibrace Kalibrace s ohledem na kapacity Route choice kalibrace Porovnej výsledky Intenzity a rychlosti odpovídají? Kongesce na správných místech? Kalibrace s ohledem na kapacity Zvol kalibrační parametry a místa Globální kalibrace Detailní kalibrace jednotlivých uzlů a spojnic Route choice kalibrace

5) Kalibrace Kalibrace výsledných průběhů Uprav parametry modelu změň globální parametry změň lokální parametry změň parametry pro route choice Kalibrace výsledných průběhů Zvol kalibrační parametry a místa Globální kalibrace Detailní kalibrace jednotlivých uzlů a spojnic

1 Práce před vlastním modelováním 2 3 Úvodní modelování 4 5 Kalibrace Rozsah projektu Práce před vlastním modelováním 2 Sběr dat Tvorba základního modelu 3 4 Kontrola chyb Úvodní modelování Funkční model před kalibrací 5 Porovnej model s naměřenými daty Uprav parametry modelu Splňuje kritéria? Ne Kalibrace ANO: Zkalibrovaný model 6 Alternativní analýza Aplikace modelu 7 Závěrečná zpráva

6) Alternativní analýza predikce a plánování základní podmínky alternativy Nechceme jen popsat existující stav Chceme najít odpovědi na další otázky Jaká bude situace v budoucnosti? Co když se změní podmínky? Jaká z navržených alternativ je nejlepší? Předpověď základní intenzity dopravy Omezení kapacit, nejistoty Výběr LOS Vícenásobné replikace Porovnání se standardními inženýrskými metodami

7) Dokumentace Rozsah a cíle projektu Použitá metoda (nástroje a důvody pro jejich použití) Sběr dat, předzpracování dat Kalibrace, testování a výsledky Výsledky pro základní model Popis alternativních modelů Výsledky alternativních modelů Prezentace výsledků Zjistit cílové publikum (měnit formu prezentace)

Další důležité rysy

Běh modelu Zahřívací perioda Běh pro požadovanou délku simulace Inicializace systému Běh pro požadovanou délku simulace Opakování pro požadovaný počet pozorování Vždy s různým jádrem pro generátor náhodných čísel (random seed)

„Silné stránky“ simulačních modelů Umožňují analýzu systémů pro něž neexistují analytické modely Umožňují modelovat neobvyklé situace Studium systémů v reálném čase Umožňují experimentovat se systémem i v případě zvýšených požadavků na bezpečnost Umožňují experimentovat se systémem bez nároků na drahou investici Modelování systémů může pomoci porozumět skrytým procesům

„Slabé stránky“ simulačních modelů Mohou existovat jednodušší techniky pro řešení daného problému Můžou být časově náročné a drahé Mohou vyžadovat značné množství vstupních dat Občas je lidé vnímají jako „black box“ Musíme porozumět jejich principům a předpokladům Musíme použít vhodné metody kalibrace a validace

Obecný přehled simulačního prostředí AIMSUN Zadání domácího úkolu Příští hodina Obecný přehled simulačního prostředí AIMSUN Zadání domácího úkolu