Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Transport 50 Škoda Superb, Diplomová práce Marketing v českém profesionálním fotbale Jan Javůrek Vedoucí práce: doc. Ing. Jana Přikrylová, Ph.
Advertisements

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ´. Ústav podnikové strategie CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím Autor BP: Jan.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
o Prohloubení dosavadních znalostí o Spolupráce s analyzovaným podnikem o Vhodné podmínky pro dané téma.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
„Podsklepený bytový dům 4 nadzemní podlaží cca 22 BJ “
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Obchod, trh Základy hospodaření.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Systém odměňování pracovníků
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Procesní management v oddělení logistiky
Analýza konkurenčního prostředí
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Moderní trendy v cyklistické dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán společnosti
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická
Analýza konkurenčního prostředí
Marketingový plán společnosti
Marketingový plán společnosti
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Realizace obchodního případu ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Autor bakalářské práce: Jan Zeman 17374
Digitální učební materiál
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Transkript prezentace:

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová andrea Vedoucí práce: ing. Renata vrchotová Oponent: Ing. Petra matoušková

Motivace a důvody k řešení daného problému Věrnostní programy jsou jedny z nejvíce  využívaných marketingových  nástrojů, které firmy používají pro udržení zákazníka Atraktivní téma/zajímavé téma z pohledu firmy, jak ovlivňuje nákupní chování zákazníků

Cíl práce Cílem práce je analyzovat současnou úroveň motivačních a věrnostních programů vč. jejich významu ve vybrané společnosti a navrhnout zlepšení stávajícího stavu.

Představení společnosti Lékárna U Floriána vznik r. 1997 sídlo ve městě Písek věrnostní program - 10% sleva na doplatky na léky - sleva 2% na volně prodejné produkty

Výzkumné otázky Výzkumná otázka č. 1: Má věrnostní program ve zkoumané lékárně přínos pro zákazníky? Výzkumná otázka č. 2: Jsou účastníci věrnostního programu dané lékárny spokojeni s výhodami plynoucími z tohoto členství? Výzkumná otázka č. 3: Proč lidé nevyužívají možnost zapojení do věrnostního programu dané lékárny?

Použité metody pozorování dotazníkové šetření - 100 respondentů - 20 položek - 60% dotazníků – osobní forma dotazování - 40% dotazníků – elektronická forma dotazování strukturovaný rozhovor

Dosažené výsledky a přínos práce V tomto konkrétním případě, není daný věrnostní program hlavním nástrojem budování loajality zákazníků. Zákazníci by zde setrvali i po skončení věrnostního programu. Spokojenost s výhodami – preferování slevy 10% na doplatky na léky na předpis.

Dosažené výsledky a přínos práce Důvodem nezapojení se do věrnostního programu této lékárny je ten, že zde lidé nenakupují příliš často. Dalším důvodem může být malé povědomí o věrnostním programu, které vyplývá z nedostatečné propagace.

Dosažené výsledky a přínos práce Návrh zlepšení věrnostního programu zvýšení slevy na doplatky na léky pro osoby starší 60 let o 10% sleva 10% na výživové produkty pro děti do 3 let zvýšení slevy na volně prodejné produkty na 5% bonusové kupóny se slevou 20% pro loajální zákazníky Návrh zlepšení komunikačních prostředků reklama v měsíčníku Písecký servis

Dosažené výsledky a přínos práce Návrhy pro zlepšení služeb pro zákazníky odpočinkový koutek s automatem na vodu zavedení E-shopu donášková služba pro zdravotně postižené

Závěrečné shrnutí Zabývala jsem se analýzou motivačních a věrnostních programů nejprve v obecné rovině, poté jsem v aplikační části podrobně analyzovala úroveň motivačních a věrnostních programů ve vybrané společnosti a navrhla doporučení pro zlepšení stávajícího stavu, čímž jsem naplnila cíl práce.

Odpovědi na otázky vedoucího a oponenta Využíváte Vámi zkoumaného věrnostního programu? Jaká je Vaše roční útrata za lékárenské zboží? Jakou finanční částku je možné ušetřit registrací do věrnostního programu ve Vašem případě? Je pro Vás tato částka dostatečně motivující? Zdůvodněte. Vyčíslete náklady na zřízení e-shopu. Doporučujete zvýšit slevu z 2 % na 3 - 8 %. Co to v reálných číslech bude znamenat pro firmu?

Odpověď na otázku č. 6 Sleva 5% - zisk na 1ks = 16,20Kč -> 90% Paralen Nákupní cena 18Kč Prodejní cena 36Kč Zisk na 1ks 18Kč – marže 100% B-komplex Nákupní cena 12Kč Prodejní cena 35Kč Zisk na 1ks 23Kč – marže 191% Sleva 5% - zisk na 1ks = 16,20Kč -> 90% Sleva 5% - zisk na 1ks = 21,25Kč -> 92% Zisk klesne o 10% -> Při tržbách 10.000Kč = 1.000Kč Zisk klesne o 8% -> Při tržbách 10.000Kč = 800Kč

Děkuji za pozornost