Agendy IISSDE z pohledu veřejnosti Možnosti využití internetu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Reforma veřejné správy v České republice Mgr. Oldřich Hájek.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Právo na informace Zák. č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Jak lze využít infrastrukturu CzechPOINT v rámci úřadu Mgr. Jarmila Šmardová
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Inf Význam IT pro veřejnou sféru. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
1 Koordinace dávek v nezaměstnanosti. Nezaměstnanost jako sociální událost Podle MOP je nezaměstnaná osoba, která se nachází v situaci, kdy práci hledá.
EGonovi tluče srdce!!!. Revoluce ve veřejné správě! Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Město Nový Bydžov Masarykovo nám Nový Bydžov tel: Průzkum potřeb občanů.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT. 2 Administrativní bezpečnost Režimová bezpečnost Ochrana spisové agendy Automatizované prostředky spisové.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Komunikační strategie ČIŽP
Úřad práce České republiky
Reforma veřejné správy v České republice
Spolupráce s obcí a dalšími partnery při transformaci sociální služby
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
eRecept – komunikace se základními registry
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Trendy k informační společnosti
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Děti jsou naše budoucnost
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Zvláštní odborná způsobilost
Výchova k občanství Státní správa a samospráva
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
Bariéry elektronické komunikace občanů s úřady
Transkript prezentace:

Agendy IISSDE z pohledu veřejnosti Možnosti využití internetu Vybrané výsledky výzkumu „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Prosinec 2004 / Client Service Director: Pavel Šimoník / STEM/MARK, a.s.

Několik postřehů na úvod… Změny kompetencí městských úřadů v souvislosti s územně správní reformou se setkávají s převažující pozitivní odezvou občanů i zástupců samosprávy Informovanost o sídle úřadu Dostupnost úřadu Přístup úředníků Dostatek a srozumitelnost informací na internetu Občané preferují osobní podání i vyzvednutí osobních dokladů na příslušném úřadě Lidé mladší 30 let, osoby s VŠ vzděláním, podnikatelé, obyvatelé velkých měst vidí jako perspektivní variantu internetového podání a následného osobního vyzvednutí dokladů Lidé nejsou informováni o možnosti bezplatného získání osobních dat vedených o nich státem Případný zájem o bezplatné zasílání těchto dat je spíše vlažný Více než polovina občanů deklaruje ochotu pravidelně aktualizovat osobní údaje Občané odmítají poskytování osobních údajů pro komerční účely za úplatu (např. bance, poště apod.)

Změnila se dostupnost informací v souvislosti s územně – správní reformou?                                         

názory představitelů samosprávy Vědí občané, kde hledat pověřený úřad, je pro ně tento úřad dobře dostupný? názory občanů názory představitelů samosprávy

V jakých lokalitách není úřad dobře dostupný?

Mají občané zájem podávat žádosti o vydání dokladů prostřednictvím internetu?

Mají občané zájem o osobní data vedená státem Mají občané zájem o osobní data vedená státem? Jsou ochotni sami tato data aktualizovat?

Co občan ještě snese a co naopak už je příliš při „manipulaci“ s osobními údaji?

Několik doporučení na závěr … Začít budovat systém elektronického podání žádostí o vydaní dokladů. Komunikaci v tomto směru cílit na osoby mladší 45 let, studenty, podnikatele, lidi s vyšším vzděláním. Komunikovat bezpečnost a efektivnost této cesty. Plošně informovat občany o možnosti získat bezplatně osobní údaje, které o nich vede stát. Využít jejich ochoty aktualizovat tyto údaje a učinit z této „formální povinnosti“ osobní zájem občana. Komunikovat směrem k úředníkům spokojenost občanů s dostupností i fungováním pověřených úřadů. Utlumit alespoň částečně negativní publicitu územně správní reformy a zvýšit přesvědčení úředníků i občanů o užitečnosti a praktičnosti této změny.

STEM/MARK NA DOSAH RUKY STEM/MARK, a.s. Na Hrázi 17/176 180 00 Praha 8 Czech Republic tel: +420 225 986 811 fax: +420 225 986 860 Pavel Šimoník Client Service Manager simonik@stemmark.cz