NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Advertisements

Pole, ukazatele a odkazy
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Jana Kijonková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Relační databáze – zápis.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Nauka o slovní.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Programování v jazyce C++ Dědičnost a polymorfismus.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
PJV15 1 Vnořené ( nested ) a vnitřní ( inner ) členy Třídy či interfejsy mohou být členy tříd či interfejsů. Je-li X obalem Y a Y obalem Z, pak Z získá.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Jana Kijonková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Relační databáze – závěrečné.
C# konzole – Objem kvádru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
C# konzole – TEST Program spotřeba vody
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Programování II 1. cvičení Alena Buchalcevová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Přetěžování Datové typy.
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Pohyb těles-fyzika hrou
Programování v jazyce C++
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
TÉMA: Počítačové systémy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
C# konzole – Program emoce
Sčítání desetinných čísel
C# konzole – Součet dvou čísel
TÉMA: Počítačové systémy
C# konzole – Program pro výpočet výrazu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Cvičení 4 Dědičnost objektů.
Procedury a Funkce v programovacím jazyce Pascal
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
C# konzole – Textový výstup
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vázání dat Data Binding
Bridge.
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Class Diagrams.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458

Cvičení 1 C# první třída class Robot { string jmeno=""; int vaha; double model; public Robot(int kolikKilo, double jakaVerze) { vaha = kolikKilo; model = jakaVerze; } public void pojmenuj(){ Console.WriteLine("Jak se bude jmenovat?"); jmeno = Console.ReadLine(); } public void predstavSe(){ Console.WriteLine("Jmenuji se " + jmeno); } public void informuj(){ Console.WriteLine("Robot model {0} s váhou {1} kg", model, vaha); }

Cvičení 1 C# první třída class Robot { string jmeno=""; int vaha; double model; 1. Jaké hodnoty můžete zapisovat do proměnné instance jméno? Textové řetězce – datový typ string 2. Může mít každý vytvořený robot jinou váhu a být jiný model? Ano, protože váha a model jsou proměnné instance a pro každou instanci mohou obsahovat jiné údaje.

Cvičení 1 C# první třída public Robot(int kolikKilo, double jakaVerze) { vaha = kolikKilo; model = jakaVerze; } 3. Jak se nazývá metoda, která nemá návratovou hodnotu a má stejný název jako třída? konstruktor 4. K čemu konstruktor slouží? Slouží k vytvoření instancí třídy. V našem případě vytvoření robotů v hlavním programu.

Cvičení 1 C# první třída public Robot(int kolikKilo, double jakaVerze) { class Robot { string jmeno=""; int vaha; double model; vaha = kolikKilo; model = jakaVerze; } 5. Jak se použije parametr kolikKilo? 6 . Jak se použije parametr jakaVerze? 7 . Robot r1 = new Robot(5, 4.2); Kolik bude robot r1 vážit a jaký bude model? Model 4.2, s váhou 5 kg.

Cvičení 1 C# první třída public void pojmenuj(){ public void pojmenuj(){ Console.WriteLine("Jak se bude jmenovat?"); jmeno = Console.ReadLine(); } Cvičení 1 C# první třída public void pojmenuj(){ Console. XXXXXXX("Jak se bude jmenovat?"); jmeno = Console.XXXXXXXX(); } 8. Jaká metoda bude volána na prvním řádku? Console.WriteLine("Jak se bude jmenovat?"); 9 . Jaká metoda bude volána na druhém řádku? jmeno = Console.ReadLine(); public void pojmenuj(){ Console.WriteLine("Jak se bude jmenovat?"); jmeno = Console.ReadLine(); }

Cvičení 1 C# první třída public void predstavSe(){ public void pojmenuj(){ Console.WriteLine("Jak se bude jmenovat?"); jmeno = Console.ReadLine(); } Cvičení 1 C# první třída public void predstavSe(){ Console.WriteLine("Jmenuji se " + jmeno); } public void informuj(){ Console.WriteLine("Robot model {0} s váhou {1} kg", model, vaha); } 10. Instance má jméno „Emil“? Jak bude vypadat výsledek metody predstavSe()? Jmenuji se Emil 11 . Robot r1 = new Robot(5, 4.2); Jak bude vypadat výsledek r1.informuj()? "Robot model 4.2 s váhou 5 kg

Cvičení 1 C# první třída class Program { static void Main(string[] args) { Robot r1 = new Robot(45, 6.25); Robot r2 = new Robot(33, 3.22); r1.pojmenuj(); r2.pojmenuj(); 12. Kolik proměnných instancí r1 a r2 nebude v tomto okamžiku běhu programu obsahovat nějaká data? r1.predstavSe(); r1.informuj(); r2.predstavSe(); r2.informuj(); 13. Jaké informace o instancích r1 a r2 budou v tomto okamžiku vypsané na konzoli? } // konec metody main }// konec třídy

Cvičení 1 C# první třída Anotace a cíl: žáci vytvoří první jednoduchou třídu a její instance, používají proměnné a metody třídy v hlavním programu. Předpokládaný čas: 45 minut Autor celého textu : Ing. Adéla Tomalová