Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vázání dat Data Binding

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vázání dat Data Binding"— Transkript prezentace:

1 Vázání dat Data Binding
Ing. Petr Voborník, Ph.D.

2 Vázání dat Datové objekty implementují rozhraní INotifyPropertyChanged
Ovládací prvky editovanou hodnotu provážou s vlastností objektu přes Binding Hodnotu lze během editace v ovládacím prvku konvertovat přes IValueConverter Vlastní ovládací prvky, potomky třídy BindableObject, mohou mít své propojitelné vlastnosti

3 Datové objekty Rozhraní INotifyPropertyChanged pro datové objekty
Přes událost PropertyChanged oznamuje okolí, že došlo ke změně hodnoty vlastnosti Tuto událost je potřeba volat v set-kódu vlastností public class Osoba : INotifyPropertyChanged { public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged; protected void OnPropertyChanged([CallerMemberName] string propName = null) => PropertyChanged?.Invoke(this, new PropertyChangedEventArgs(propName)); private string jmeno; public string Jmeno { get { return jmeno; } set { jmeno = value; OnPropertyChanged(); } }

4 Provázání objektu s ovládacím prvkem v1
V XAMLu se do editované vlažnosti ovládacího prvku zapíše {Binding Jmeno} Přes C# se buď přímo tomuto prvku nebo některému z kontejnerů, ve kterém se nachází, nastaví BindingContext na objekt, hodnoty jehož vlastností se mají editovat XAML <StackLayout x:Name="sLayout"> <Entry Text="{Binding Jmeno}" /> </StackLayout> C# var osoba = new Osoba { Jmeno = "Alois" }; sLayout.BindingContext = osoba;

5 Provázání objektu s ovládacím prvkem v2
Provázání se přes {Binding...} nemusí provést pouze přes XAML, ale jde to i v C# Pro ovládací prvek se zavolá metoda SetBinding s parametry určujícími jaká její vlastnost se provazuje a názvem vlastnosti datového objektu, která se s editorem má provázat var eJmeno = new Entry(); eJmeno.SetBinding(Entry.TextProperty, "Jmeno"); var osoba = new Osoba { Jmeno = "Alois" }; eJmeno.BindingContext = osoba;

6 Další parametry vázání dat
Mode – BindingMode: OneWay, OneWayToSource, TwoWay StringFormat – parametrický formát ("Ahoj {0}!") Converter – konverze hodnot... <StackLayout x:Name="sLayout"> <Entry Text="{Binding Jmeno, Mode=TwoWay}" /> <Label Text="{Binding Jmeno, Mode=OneWay, StringFormat='Jméno: {0}'}" /> </StackLayout>

7 Provázání dvou prvků bez datového objektu
Vlastnosti ovládacích prvků lze provázat i bez nutnosti existence datového objektu Jeden prvek pak hodnotu umožňuje měnit, druhý ji může třeba „nějak“ zobrazovat Provázání se nastaví v C#, kdy zdrojem hodnot (BindingContext) pro zobrazující prvek je prvek umožňující změnu hodnoty XAML <StackLayout> <Slider x:Name="sProcent" Minimum="0" Maximum="100" Value="20" /> <Label x:Name="lProcent" /> </StackLayout> C# lProcent.SetBinding(Label.TextProperty, "Value", stringFormat: "{0}%"); lProcent.BindingContext = sProcent;

8 Konverze hodnot Třída implementuje rozhraní IValueConverter s metodami
Convert – převod hodnoty z objektu pro editor ConvertBack – převod hodnoty z editoru pro objekt public class IntToStringConverter : IValueConverter { public object Convert(object value, Type targetType, object parameter, CultureInfo culture) return System.Convert.ToString(value); // int => string } public object ConvertBack(object value, Type targetType, object parameter, CultureInfo culture) if (int.TryParse(value as string, out int result)) // string => int return result; return 0;

9 Konverze hodnot – použití
Třída implementuje rozhraní IValueConverter s metodami Convert – převod hodnoty z objektu pro editor ConvertBack – převod hodnoty z editoru pro objekt <StackLayout x:Name="sLayout"> <StackLayout.Resources> <ResourceDictionary> <local:IntToStringConverter x:Key="cIntToStr" /> </ResourceDictionary> </StackLayout.Resources> <Entry Text="{Binding Vek, Mode=TwoWay, Converter={StaticResource cIntToStr}}" /> <Label Text="{Binding Vek, Mode=OneWay, StringFormat='Věk: {0:N0} let'}" /> </StackLayout>

10 Vlastní ovládací prvek s propojitelnou vlastností
Třída ovládacího prvku dědí z třídy BindableObject (nebo jejího potomka) Statická položka s názvem vlastnosti a příponou Property definovaná přes BindableProperty Vlastnost v get používá předkovu metodu GetValue a v set metodu SetValue Změnu hodnoty oznámí událost propertyChaged, kde lze změnu promítnout do ovládacího prvku public partial class EditorBarvy : BindableObject { public static readonly BindableProperty BarvaProperty = BindableProperty.Create("Barva", typeof(Color), typeof(EditorBarvy), Color.White, propertyChanged: BarvaChanged); private static void BarvaChanged(BindableObject bindable, object oldValue, object newValue) { if ((Color)oldValue != (Color)newValue) ((EditorBarvy)bindable).bNahledBarvy.BackgroundColor = (Color)newValue; } public Color Barva get { return (Color)GetValue(BarvaProperty); } set { if (Barva != value) SetValue(BarvaProperty, value); }

11 Souhrn INotifyPropertyChanged – pro datové objekty
Binding / SetBinding – provázání vlastnosti ovládacího prvku a datového objektu IValueConverter – konverze editovaných hodnot BindableObject – vlastní ovládací prvek s propojitelnou vlastností


Stáhnout ppt "Vázání dat Data Binding"

Podobné prezentace


Reklamy Google