Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-7 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Animace obrazců Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 287 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Použitá literatura: Radek Vystavěl : Moderní programování,Dostupné z portálu

2 Animace obrazců Animací je myšleno uvést obrazec umístěný na ploše do pohybu. Příklad 10 Navrhněte program, který bude řídit pohyb míče na ploše panelu.Pohyb bude řízen tlačítky čtyřmi směry : Nahoru Doleva Doprava Dolů Pohyb bude jednou čtveřicí tlačítek krokován a druhou čtveřicí ovládán jako pohyb plynule.

3 Tlačítko xBalon yBalon Nahoru Beze změny Zmenší se o 5 Doleva Doprava
Pozici míče budeme uchovávat v proměnných xBalon a yBalon, které budou uchovávat souřadnice x a y levého horního rohu obrázku na ploše komponenty panel. Následující tabulka udává,jak se budou tyto souřadnice měnit v Obsluhách jednotlivých tlačítek: Tlačítko xBalon yBalon Nahoru Beze změny Zmenší se o 5 Doleva Doprava Zvětší se o 5 Dolů

4 plochy.Metodě se předává pět parametrů v následujícím pořadí:
S obrázky budeme pracovat jako s objekty třídy Image.Ze souboru lze obrázek načíst metodou Image.FromFile,která jako parametr předává jméno souboru s obrázkem. Obrázek se vykresluje voláním metody DrawImage objektu kreslící plochy.Metodě se předává pět parametrů v následujícím pořadí: Kreslený obrázek (objekt třídy Image) x-ová souřadnice,na kterou se má umístit Levý horní roh obrázku y-ová souřadnice, na kterou se má umístit Levý horní roh obrázku Šířka (počet pixelů),v jaké se má obrázek vykreslit Výška (počet pixelů),v jaké se má obrázek vykreslit Balon jako obrázek nakreslíme v programu Malování jako soubor balonek.png Tento soubor uložte do podsložky bin\debug, popř. bin\relase hlavní složky projektu.

5 Navržené uživatelské rozhraní

6 Zdrojový text programu 1.část
namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form //Souřadnice Balon int xBalon = 150; int yBalon = 150; //Rozměry Balon int šířkaBalon = 40; int výškaBalon = 20; //Obrázek Balon Image obrázek = Image.FromFile("balonek.png"); public Form1() InitializeComponent(); }

7 Zdrojový text programu 2.část
//Regulace pohybu po krocích private void panel1_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { Graphics kp = e.Graphics; kp.DrawImage(obrázek, xBalon, yBalon, šířkaBalon, výškaBalon); } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) yBalon -= 5; panel1.Refresh(); private void button2_Click(object sender, EventArgs e) yBalon += 5; private void button3_Click(object sender, EventArgs e) xBalon -= 5; private void button4_Click(object sender, EventArgs e) xBalon += 5;

8 Zdrojový text programu 3.část
//Regulace pohybu plynule private void button5_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e) { timer1.Enabled = true; } private void button5_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e) timer1.Enabled = false; private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) if (yBalon != 0) yBalon -= 5; else timer1.Enabled = false; panel1.Refresh(); private void button6_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e) timer2.Enabled = true; private void button6_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e) timer2.Enabled = false; private void timer2_Tick(object sender, EventArgs e) if (yBalon != 280) yBalon += 5; else timer2.Enabled = false;

9 Zdrojový text programu 4.část
private void button7_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e) { timer3.Enabled = true; } private void button7_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e) timer3.Enabled = false; private void timer3_Tick(object sender, EventArgs e) if (xBalon != -20) xBalon -= 5; else timer3.Enabled = false; panel1.Refresh(); private void button8_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e) timer4.Enabled = true; private void button8_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e) timer4.Enabled = false; private void timer4_Tick(object sender, EventArgs e) if (xBalon != 280) xBalon += 5; else timer4.Enabled = false;


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google