DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec 13.9. 2016 Mgr. Aleš Adamus
Historie školy - zřizovatelé Závodní škola – dvoutřídní 1907 3.2.1936 Závodní škola – přímý předchůdce Třinecké železárny 1936 – 1952 Ministerstvo státních pracovních záloh 1952 – 1957 Třinecké železárny 1957 – 1991 Ministerstvo průmyslu 1991 – 1993 Ministerstvo hospodářství 1993 – 1996 MŠMT 1996 – 2001 Krajský úřad Moravskoslezského kraje 2001 – 2009 Třinecké železárny 2009 – dosud
Foto BOZ audit SOŠ TŽ 2010
Poznatky ze spolupráce 2009 - 2016 Nastartování procesů pod staronovým zřizovatelem Žádné investice do areálu od postavení školy v 60tých létech Restrukturalizace oborů a fungování školy Obory 2009: 6 maturitních, 10 tříletých H, 6 tříletých E Personální audit, nový marketing školy, firemní kultura
Stávající nabídka oborů Maturitní – čtyřleté: Elektrotechnika Hutník-operátor Mechanik seřizovač CNC od 1.9. 2015 Provozní technika dálkové od 1.9. 2014 Průmyslový logistik od 1.9. 2017 Výuční – tříleté: Elektrikář-silnoproud Hutník Obráběč kovů Strojní mechanik Instalatér Kuchař-číšník Slévač od 1.9. 2014 Výuční – tříleté – E: Strojírenské práce Pečovatelské služby Stravovací a ubytovací služby
7
Kulaté stoly – posun školy ke kvalitě Pravidelná setkání vedení TŽ, vedení SOŠ TŽ, odborník z praxe, učitel OV, učitel odborných předmětů Výstupy, pravidelná kontrola plnění výstupů – úkolů, oborové kulaté stoly Odměny za produktivní práci Garanti výuky – instruktoři Kreditní systém Vlastní výukové materiály Vybavení učeben provozy TŽ
Uplatnění absolventů SOŠ TŽ ve skupině TŽ/MS 2009 – 2015 58,5% 27% 10% 4,5 % tech. 2 %
Budoucí potřeba profesí ve skupině TŽ/MS 2015 – 2020
POTŘEBY NOVÝCH ZAMĚSTNANCŮ 2015 – 2020 firmy skupiny TŽ 676 TŽ 1073 Nabídka SOŠ technické obory 1015 POUZE TŘINECKO
Tvorba vlastních výukových materiálů Šanony na odborném výcviku Portfólia v Matematice Výukové materiály na teorii Výukový portál A tutor Kompletní revize ŠVP s odborníky z praxe 2013-2015 Projektové dny OV a TV Strategie zvýšení kvality absolventa maturitních a tříletých oborů Mentoři, aktivizační metody, kritické myšlení, skupinová výuka… Slovní hodnocení u Eoborů
Motivace zaměstnanců Personální audit na všech pozicích Nastavení kompetenčního modelu u všech pracovníků Nastavení hospitační činnosti koordinátory výuky- vedení školy, vzájemné hospitace Motivačně hodnotící rozhovory(MHR), krátkodobé a dlouhodobé cíle u zaměstnanců jsou pravidelně 2x ročně vyhodnocovány Pohyblivá složka platu 0-40% pedagogičtí pracovníci, 0-50% nepedagogové
Děkuji Vám za pozornost